Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 7ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΛΑΚΕΤΑ

ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΜΙΑ ΓΙΟΡΤΗ 
ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ

ΠΗΛΙΝΑ ΧΤΑΠΟΔΙΑ

Σήμερα φτιάξαμε χταπόδια από πηλό. 
Το αποτέλεσμα αστραφτερό!!!

 Φτιάχνουμε με τον πηλό το σώμα


 Με το καλαμάκι κάνουμε τις βεντούζες στα πόδια


 Τα βάφουμε και προσθέτουμε χρυσόσκονη αν θέλουμε...
 


Είπαμε και δραματοποιήσαμε και το τραγουδάκι
Παίζουν μπάλα τα χταπόδια
Και με τα οχτώ τους πόδια
Κι έρχονται όλα τα ψάρια
Γίνονται μαλλιά κουβάρια
Γκολ! Φωνάζει η σαρδέλα
Τον κολιό τον πιάνει τρέλα
Τούμπες κάνει η καραβίδα
Που της έστριψε μια βίδα
Σαματάς και φασαρία
Ξάφνου βλέπουν καρχαρία
Κι όπου φύγει, φύγει, φύγει
κι ο αγώνας έτσι λήγει!!!

Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

ΟΡΓΑΝΩΣΗ PORTFOLIO

Yπάρχουν πολλοί τρόποι να οργανώσει κανείς ένα portfolio. Ο καθένας εφαρμόζει εκείνον που τον εξυπηρετεί. Εγώ απλώς σας παρουσιάζω ενδεικτικά κάποια κομμάτια που υιοθέτησα...

Εισαγωγή: 
Στη σελίδα των Πειραματικών Νηπιαγωγείων ΤΕΠΑΕ
υπάρχει ένα πολύ όμορφο εισαγωγικό σημείωμα 
προς τους γονείς, με τίτλο
Βλέποντας μαζί με το παιδί μου τον ατομικό του/της φάκελο:

"Αγαπητοί γονείς αφιερώστε λίγη ώρα για να ξεφυλλίσετε μαζί με το παιδί σας τον ατομικό του/της φάκελο. Δώστε του την ευκαιρία να σας «ξεναγήσει» στις «εργασίες» του φακέλου. Κάντε διάφορες ερωτήσεις για να τον/την βοηθήσετε να θυμηθεί και περιγράψει ότι μπορεί. Προσοχή χωρίς πίεση, δείτε αυτή τη διαδικασία ως μια ευχάριστη ώρα που θα περάσετε με το παιδί σας (π.χ τι είναι αυτό; εδώ τι έχεις κάνει; εκείνη την ημέρα διαβάσατε αυτό το παραμύθι; Θυμάσαι τον τίτλο; ποια ήταν η ιστορία; ‘η Α! αυτό μοιάζει με τη γη, τι είπατε στο σχολείο για τη γη;). Βοηθήστε τον/την να αισθανθεί καλά και περήφανος/η για το περιεχόμενο του φακέλου. Είναι μια ευκαιρία αν δεν σας μιλάει πολύ για το σχολείο, να ακούσετε την δική του οπτική για αυτό που ζει καθημερινά."
α) Ο εαυτός μου ανά μήνα. 
Καθε μήνα ζωγραφίζουν τον εαυτό τους, γράφουν το μήνα και μετράμε ύψος και βάρος. Στο τέλος της χρονιάς έχουμε ένα δείγμα της εξέλιξης του παιδιού, στο ίδιο θέμα. Με τον τρόπο αυτό διαπιστώνουμε την εξέλιξη του παιδικού σχεδίου του ανθρώπου καθώς και της γραφής του ονόματος του παιδιού.
Στην πρώτη φωτογραφία δεν υπάρχει τρομερή διαφορά. 

Στη δεύτερη όμως παρατίθεται ο Σεπτέμβριος και ο Μάιος και η διαφορά είναι αξιοπρόσεκτη. Ο Θανάσης είναι προνήπιο.
β) Διαχωριστικά για τους μήνες
Κάθε μήνα τους έδινα ένα ημερολόγιο όπου σβήναμε καθημερινά την ημέρα που είχε περάσει. Την ιδέα την πήρα από το ιστολόγιο του 4ου Νηπιαγωγείου Πειραιά. Αυτά τα ημερολόγια θα αποτελέσουν τα διαχωριστικά για τις εργασίες τους.

γ) Αυτοαξιολόγηση
 Ανά τρίμηνο έπαιρνα από τα παιδιά μια "συνέντευξη" με τις ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης που βρήκα από το έντυπο των πειραματικών νηπιαγωγείων του ΑΠΘ. Οι ερωτήσεις σχετίζονται με το τι του αρέσει να παίζει, σε τι νομίζει ότι τα πάει καλά, τι έμαθε στο σχολείο κλπ.
Αυτά θα αποτελέσουν ένα τμήμα - παράρτημα του portfolio.


δ) Τα πάντα γύρω από...

Εδώ πρόκειται για ένα βιβλίο από ζωγραφιές που κάναμε κάθε φορά που δουλεύαμε κάποιο θέμα και αφορούν στο κάθε παιδί. Εδώ θα εντάξω και το βιβλίο των συναισθημάτων. Στη συγκεκριμένη ενότητα τα θέματα είναι:
- Το σώμα μου
- Το πρόσωπό μου
- Η οικογένειά μου
- Η τάξη μου
- Η κυρία μου
- Το σπίτι μου
- Το αγαπημένο μου ζώο
- Το αγαπημένο μου παραμύθι
- Το φαγητό που μου αρέσει
- Όταν μεγαλώσω θα γίνω

- Στεναχωριέμαι όταν
- Χαίρομαι όταν
- Θυμώνω όταν
- Φοβάμαι πολύ...
- Ζηλεύω...

ε) DVD  
στο οποίο περιλαμβάνονται σε βιντεάκι οι φωτογραφίες του παιδιού με σχολιασμό, οι γιορτές καθώς και διάφορες δραστηριότητες που μαγνητοσκοπούσαμε στην τάξη.

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

Δημιουργία ταινίας

Η συγκεκριμένη δημοσίευση αφορά στον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνουμε τη δημιουργία ταινίας, με τις φωτογραφίες που έχουμε συγκεντρώσει όλη τη χρονιά, ένα ανεπίσημο portfolio.
Εγώ το δίνω κάθε χρονιά στο τέλος της χρονιάς ως ενθύμιο, καθώς και πολλοί άλλοι συνάδελφοι.


Υπάρχουν πολλά προγράμματα. Το πρόγραμμα που έχετε όλοι δωρεάν στον υπολογιστή σας είναι το Windows Movie Maker.


Επιλέγουμε τις φωτογραφίες που θέλουμε να βάλουμε από την εντολή add photos. Και από το animations τον τρόπο με τον οποίο θέλουμε να γίνεται η εναλλαγή.
Έπειτα επιλέγουμε και τα τραγούδια που θέλουμε να ντύσουν την προβολή μας με το add music.
Στην εντολή project πατάμε το κουμπάκι fit to music για να γίνεται η εναλλαγή σύμφωνα με τη μουσική.
Για να βάλουμε εισαγωγική σελίδα πατάμε το add title δίπλα στο snapshot
και έτοιμο.
Δεξιά επιλέγουμε save movie ----> dvd και το γράφουμε απευθείας σε dvd.
Σας έχω παρακάτω ένα παράδειγμα με τυχαίες φωτογραφίες:
video


Επίσης μπορείτε να προσθέσετε και κομμάτια από βίντεο και να κάνετε θαύματα.
Σας παραθέτω το εισαγωγικό video που έφτιαξα για την καλοκαιρινή μας γιορτή...

 

ΑΥΤΑ...

Τρίτη, 17 Μαΐου 2011

3,2,1 ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!!!!

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
 Έχω φτιάξει καρτέλες με τους αριθμούς από το 1-10 και μία με τον πύραυλο.
Δείχνουμε μία μία τις καρτέλες, τα παιδιά αναγνωρίζουν τον αριθμό και παίρνουν την αντίστοιχη καρτέλα. Τοποθετούν τις καρτέλες στο πάτωμα σύμφωνα με την αντίστροφη μέτρηση της εκτόξευσης.




Τα παιδιά γίνονται αστροναύτες, πατάνε στην καρτέλα του 10 και περπατάνε πάνω στις καρτέλες, μετρώντας αντίστροφα. 
Στο τέλος πηδούν λέγοντας ΕΚΤΟΞΕΥΣΗΗΗΗΗΗΗΗ!!!!!!

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δίνουμε τη φωτοτυπία που βλέπετε. 

Τα παιδιά, βλέποντας τις καρτέλες γράφουν ή αντιγράφουν τους αριθμούς, ζωγραφίζουν τον πύραυλο και τέλος κάνουν την εκτόξευση, φυσώντας με το καλαμάκι τη νερομπογιά του χρώματος που επιθυμούν. 
 
Το διασκεδάσαμε και το συνιστούμε!!!


Πέμπτη, 12 Μαΐου 2011

Πόσους επιδέσμους έδωσε ο γιατρός;


Το παιχνίδι διεξάγεται στο ιατρείο.

Τράκαρε το διαστημόπλοιό μας στο φεγγάρι, και τραυματιστήκαμε (αυτή ήταν ιδέα των παιδιών) ...
Άλλος έσπασε το χέρι του, άλλος χτύπησε στο κεφάλι, πάντως οι μικροαμοιχές είναι πολλές...

Οι τραυματίες πηγαίνουν στο γιατρό προκειμένου να τους εξετάσει.

Ο γιατρός τους δίνει τη συνταγή, όπου κολλάει πόσους επιδέσμους πρέπει να φορέσει ο κάθε ασθενής.






Οι ασθενείς πρέπει να κόψουν τόσα τραυμαπλάστ,  όσα λέει το χαρτί τους και να τα κολλήσουν (ο καθένας έχει διαφορετικό).

Τρίτη, 10 Μαΐου 2011

Το παιχνίδι των Αριθμών και των Σχημάτων μέσα από την Τέχνη

Σκέφτηκα να σας προτείνω το συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο δουλεύω για τους αριθμούς και τα σχήματα...
Ο σκοπός του βιβλίου είναι διπλός: Η επαφή του παιδιού με τους αριθμούς με τρόπο που καλλιεργεί την αντίληψη και την παρατηρητικότητά του και η επαφή του παιδιού με τη βυζαντινή τέχνη.
Μέσα από την παρατήρηση των βυζαντινών έργων τέχνης και τις ασκήσεις, το παιδί μαθαίνει να μετρά από το 1 έως το 20 και να σχεδιάζει όλα τα γνωστά σχήματα (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, παραλληλόγραμμο, ρόμβος).
Η συγγραφέας, ούσα εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας, γνωρίζει τα όρια του αναγνωστικού της κοινού. Απευθυνόμενη σε παιδιά ηλικίας 5-12 ετών καλύπτει τους αριθμούς 1-20 και τα επίπεδα σχήματα. Με απλές εντολές και προτροπές που οι αναγνώστες μπορούν να ακολουθήσουν, καλύπτει τους στόχους της. 
Μέσα από το «κυνήγι» των αριθμών και των σχημάτων, καλλιεργείται η φιλοπεριέργεια των παιδιών καθώς πρέπει να παρατηρήσουν πολύ προσεκτικά για να μπορέσουν να απαντήσουν στις ερωτήσεις του βιβλίου, να ανακαλύψουν αριθμούς και σχήματα, και να μετρήσουν.
Η επαφή των παιδιών με την Βυζαντινή τέχνη μέσα από τις παραστάσεις, τα επίτιτλα και τα πρωτογράμματα τα οποία χρησιμοποιούνται, καλλιεργούν την κριτική ικανότητα των παιδιών.






Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

Βράβευση της σελίδας μας στη Σύρο

Η σελίδα μας βραβεύτηκε 
στον 5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό 
Εκπαιδευτικών Δικτυακών Τόπων, 
καταλαμβάνοντας την 6η θέση. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν 
πρώτο ανάμεσα στα νηπιαγωγεία...




Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

Τι είναι ευτυχία...

"Έπρεπε να γεράσω, αγόρι μου, για να μάθω τι είναι ευτυχία. Τελικά ευτυχία είναι ένα ζευγάρι χέρια, δύο χέρια...Αυτά που θα σε αγκαλιάσουν, θα σε κρατήσουν, θα σε κοιμήσουν, θα σε περιποιηθούν, θα σου μαγειρέψουν, θα σε χαιδέψουν και στο τέλος θα σου κλείσουν τα μάτια. Τα πολλά χέρια απλά σε κατσιάζουν... Χάσιμο χρόνου. Θα το δείς κι εσύ όσο μεγαλώνεις..." (Θανάσης Βέγγος)

Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

H ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Φτιάξαμε ένα πανώ που έγραφε 
μαμά σ' αγαπώ Τόοοοοοοοοοοοοοσο πολύ


Χορέψαμε το τραγούδι Η καλύτερη μαμά του κόσμου,

Οι μαμάδες διάβασαν στην παρεούλα την ιστορία ενός μικρού αγγέλου

Και φτιάξανε με τα παιδιά τους την τελευταία σελίδα του βιβλίου 
Μαμά σ αγαπώ γιατί είσαι πάντα δίπλα μου να μου κρατάς το χέρι...
Περάσαμε υπέροχα!!!

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

ΕΝΑ ΣΟΥΠΛΑ ΓΙΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ ΤΑ ΖΕΣΤΑ ΦΑΓΗΤΑ...


Ζήτησα και μου φέρανε παλιά πλακάκια. 

Από την κάτω πλευρά κολλήσαμε βελουτέ χαρτί.


Tα βάψαμε με χρώματα για βιτρώ,
αφού πειραματιστήκαμε και είδαμε ότι οι
νερομπογιές δεν βάφουν στο πλακάκι,
ούτε οι μαρκαδόροι μας...

Γράψαμε τις ευχές μας, και έτοιμα
τα σουπλά για της μαμάς τα ζεστά τα φαγητά!!!



Εδώ πρέπει να σημειώσω ότι η αρχική ιδέα ήταν να ζωγραφίσουν τα παιδιά ότι θέλουν. Τα πλακάκια όμως που μας έφερε ο πατέρας μιας μαθήτριας, επειδή ήταν όπως βλέπετε σαν ψηφιδωτά, δεν ευνοούσαν κάτι τέτοιο. Έτσι τα παιδιά βάψανε κάθε κουτάκι διαφορετικό χρώμα...
Είναι πολύ σημαντικό να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με ποικίλα υλικά. Να δουλεύουν με ξύλο, με πέτρα, με πηλό, και γενικότερα με φυσικά υλικά. Τους αρέσει πολύ να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα και το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα αυτό που μετράει, αλλά η διαδικασία.
Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν αυτός ουσιαστικά, η επαφή δηλαδή με άλλα υλικά. Να νιώσουν την υφή, να δοκιμάσουν άλλα χρώματα επάνω και να δουν ότι δεν βάφουν στο πλακάκι, και γενικότερα να πειραματιστούν.
Επιτέλους κάποια στιγμή θα έπρεπε να ξεκολλήσουμε το μυαλό μας από το πόσο τέλειο είναι κάτι και να σκεφτούμε λίγο διαφορετικά. Πρόκειται για παιδικές δημιουργίες και όχι για βιομηχανία κατασκευών...
Οι μητέρες το χάρηκαν επειδή το έφτιαξαν τα παιδιά ΜΟΝΑ τους, και θα το βάλουν διακοσμητικό στην κουζίνα τους. Μάλιστα μια μητέρα είπε πως κάθε φορά που θα νευριάζει για το γεμάτο με πιάτα πάγκο, θα κοιτάζει το πλακάκι με το μαμα σ 'αγαπώ και θα τα πλένει με όρεξη...