Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

ΦΥΣΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: Η Βροχή

Εχθές και σήμερα ο  καιρός ήταν ιδιαίτερα συννεφιασμένος. Μετά από την απορία της μικρής μαθήτριάς μου σχετικά με το πως σχηματίζονται τα σύννεφα, αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τον κύκλο του νερού. Στη βιβλιοθήκη μας δυστυχώς δεν υπάρχει κανένα σχετικό βιβλίο, κι έτσι ανέτρεξα στο διαδίκτυο.
Αρχικά τους έδειξα το ακόλουθο βιντεάκι στο Youtube


Στη συνέχεια, βρήκα μια πολύ όμορφη ιστορία στη σελίδα του ΚΠΕ Καστοριάς, που διατίθεται online.
ΠΑΡΑΜΥΘΙ - ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι 
" Μια σταγονοπαρέα στη λίμνη μας", του ΚΠΕ Καστοριάς.
Το παραμύθι περιγράφει παραστατικά και χιουμοριστικά το φαινόμενο της εξάτμισης και υγροποίησης, αλλά και το ταξίδι της σταγονοπαρέας από την επιφάνεια της λίμνης ψηλά στον ουρανό, κι από κει μέσα από τη βροχή στα φυτά, το έδαφος, τις ρίζες, τις πηγές, τα ρυάκια, τα ποτάμια και τέλος τη λίμνη.
Η ιστορία είναι ιδανική για δραματοποίηση κι έτσι δεν χάσαμε την ευκαιρία και υποδυθήκαμε τις σταγόνες. Η Νίτσα, η Δροσούλα, ο Νερένιος, ο Νεροφουσκάλας και οι υπόλοιπες σταγόνες  ζεσταίνονται, γίνονται ανάλαφρες και εξατμίζονται ψηλά στον ουρανό, κρυώνουν και αγκαλιάζονται για να ζεσταθούν, σχηματίζουν σταγόνες βροχής και πέφτουν στα βράχια, τα λουλούδια, το έδαφος κλπ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΤΟ "ΡΟΛΟΪ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ"
Ζωγραφίσαμε το ταξίδι της Νίτσας Σταγονίτσας, και φτιάξαμε το "Ρολόι του Νερού" (τα παιδιά το βάφτισαν έτσι).
Σε χαρτόνι τα παιδιά κάνουν ένα σταυρό, και εκεί ζωγραφίζουν τις φάσεις του κύκλου του νερού. Έπειτα, ζωγραφίζουν και τη σταγονίτσα, η οποία στερεώνεται σε καλαμάκι, και με διπλόκαρφο μπορεί να ταξιδεύει σε θάλασσες και βουνά.



ΠΕΙΡΑΜΑ: Φτιάχνουμε τεχνητή βροχή
 ΕΞΑΕΡΩΣΗ - ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗ (από το βιβλίο του Κ. Ραβάνη "Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής"
Τα νήπια έχουν την εμπειρία της εξαέρωσης, της εξάτμισης και της υγροποίησης από την καθημερινή τους ζωή. Τα γνωστικά εμπόδια όμως σχετικά με το φαινόμενο είναι πολλά. Στόχος του πειράματος ήταν να μπορέσουν τα παιδιά μετά το τέλος της παρατήρησής τους, να περιγράψουν τη διαδικασία της εξαέρωσης, χρησιμοποιώντας διατυπώσεις οι οποίες επισημαίνουν το μετασχηματισμό του νερού σε υδρατμούς, και την υγροποίησή του με την επαφή τους στο κρύο αντικείμενο (φυσαλίδες, ατμός, υδρατμοί κ.λ.π.).

Διαδικασία: Τα πειράματα είναι γνωστά και σίγουρα οι περισσότεροι θα το έχετε δοκιμάσει στο σχολείο. Παραθέτω απλώς τα σχήματα του βιβλίου για να κατανοήσετε τη διαδικασία.



Σε δεύτερη φάση θα ασχοληθούμε με το φαινόμενο της εξάτμισης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας.