Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Ο Σκιέρ

Η εποχή είναι ιδανική για να παίξουμε και να τραγουδήσουμε τον Σκιέρ. 
Το γνωρίζετε;;;



  Όταν πας να κάνεις σκι
 πάνω στα ψηλά βουνά....
 ξάφνου να σου ένας σκιέρ 
σου χαλάει τη δουλειά.

Ωωωωωωωωωωω (χτύπημα στα πόδια)
Γιο λαλά κυρία , γιο λαλά κουκού, (2 χτυπήματα στα πόδια, 1 παλαμάκι δυο φορές)
φστττ (μίμηση σκιέρ)γιο λαλά κυρία, γιο (2 χτυπήματα στα πόδια, 1 παλαμάκι)


. . . .ξάφνου να σου μια αρκούδα σου χαλάει τη δουλειά
Ωωωωωωωωωωω
Γιο λαλά κυρία , γιο λαλά κουκού,
φσττ, χρατς χρουτς γιο λαλά κυρία, γιο

Όταν πας...βουνά
ξαφνου...μια χιονοστιβαδα, σου χαλαει τη δουλειά
ωωωω γιολαλα...
φστττ, χρατς χρατς, ράπιτι ράπιτι
γιολαλα κυρια γιο

και παει λέγοντας...μετά ειναι μωρό, μετά τρένο, ασθενοφόρο, 2 φίλοι, μια κυρία και ότι άλλο σκεφτούν τα παιδιά

και στο τέλος λέμε:

Όταν πας να κάνεις σκι, πάνω στα ψηλά βουνά
ξάφνου να σου μια κυρία, σου χαλάει τη δουλειά
ωωωωω γιολαλα κυρία, γιολαλα κουκου
φσττττ, χρατς χρατς, ράπιτι ράπιτι, ουα ουα, του του, ίου ίου, ματς μουτς, μπλουμ!

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015

Επώνυμοι τρισδιάστατοι χιονάνθρωποι

Κατασκευή γνωστή και χιλιοειπωμένη στο διαδίκτυο. Η τσαχπινιά μας: οικολογική, οικονομική και τρισδιάστατη κατασκευή. 
Αρχικά τα παιδιά σχημάτισαν και έκοψαν τόσους κύκλους, όσα και τα γράμματα του ονόματός τους. 
Στη συνέχεια έγραψαν σε κάθε κύκλο από ένα γράμμα και συνέθεσαν το όνομά τους, αφού αντιστοίχισαν ένα προς ένα τα γράμματα.

Η συνέχεια γνωστή. Κόλλησαν σε χαρτόκουτο τα γράμματα, τα έβαψαν και έφτιαξαν  τους ΕΠΩΝΥΜΟΥΣ χιονάνθρωπους. 
 Πίσω από το χαρτόνι κόλλησαν φελιζόλ για να στερεωθεί και να γίνει σαν μεγάλη κορνίζα.



Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Πες μου πως να νικήσω το κρύο;; (Τήξη - Πήξη)

Παραμύθι:
Ο μικρούλης χιονάνθρωπος με την ξύλινη πίπα και το μουλιασμένο από το χιόνι σκουφί, μέρες τώρα πάγωνε στη μέση του αγρού. Τουρτούριζε από το κρύο και δεν ήξερε τι να κάνει.
Ένα πρωινό λοιπόν, αποφάσισε να πάει βόλτα στην εξοχή και να ανακαλύψει πώς να νικήσει το κρύο. 

Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει...
Φτάνει στην άκρη του δάσους. Βλέπει ένα παρδαλό πουλί να κάθεται σε ένα γυμνό παγωμένο κλαδί.
- Όμορφό μου πουλί, πες μου σε παρακαλώ, πώς να νικήσω το κρύο;
- Να σφυρίζεις καλέ μου φίλε. Να σφυρίζεις συνέχεια όπως σφυρίζω κι εγώ.
- Πολύ αστεία η ιδέα σου καλό μου πουλί. Στ' αλήθεια πολύ αστεία. Ευχαριστώ πάντως, θα το σκεφτώ.

Δρόμο παίρνει δρόμο αφήνει....
Φτάνει στην άκρη ενός παγωμένου βάλτου. Βλέπει ένα βάτραχο τυλιγμένο με το τεράστιο κασκόλ του.
- Αρχοντικέ μου βάτραχε, πες μου σε παρακαλώ πως να νικήσω το κρύο;
- Να κάνεις πατινάζ γλυστρώντας στον πάγο καλέ μου φίλε. Κοίταξέ με, όπως κάνω κι εγώ.
- Αμφιβάλλω αν θα πετύχει πράσινέ μου βάτραχε. Ευχαριστώ για την ιδέα σου, θα το σκεφτώ...
Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει...
Φτάνει σε ένα παγωμένο λιβάδι. Βλέπει ένα βιαστικό λαγό που έσκαβε για να φτιάξει τη φωλιά του.
- Κύριε λαγέ, πες μου σε παρακαλώ πως να νικήσω το κρύο;
- Να σκάβεις καλέ μου φίλε, να σκάβεις για να ζεσταθείς.
-Οπωσδήποτε με κοροϊδεύουν, είπε ο μικρός χιονάνθρωπος....και κρυώνω τόσο πολύ.
Ο μικρός χιονάνθρωπος νιώθει πολύ μπερδεμένος. Προχωρά λίγο πιο κάτω. Το σκέφτεται, το ξανασκέφτεται, και αποφασίζει να δοκιμάσει...Σφυρίζει, γλιστρά στον πάγο, κάνει σωρούς από χώμα...και πέφτει ξερός από την κούραση. Απογοητευμένος και κρυωμένος, ο μικρός μας χιονάνθρωπος παίρνει ξανά το δρόμο του. Έχει πια νυχτώσει. Και τότε, μακριά, στο βάθος του δάσους, βλέπει μια καλύβα με φως.
Πλησιάζει, ανοίγει την πόρτα και προχωρά προς τη δυνατή φωτιά που καίει στο τζάκι.
- Επιτέλους ζέστη, λέει και νιώθει να ιδρώνει. Χοντρές σταγόνες νερού άρχισαν να κυλούν στο πρόσωπό του και στο σώμα του. Αισθάνεται τόσο ωραία, που αποκοιμιέται στην πολυθρόνα, χωρίς να καταλάβει ότι αλλάζει το σχήμα του και γίνεται όλο και μικρότερος...
- ΠΡΟΣΟΧΗΗΗΗΗΗ!!!!!! Λιώνεις! φωνάζουν δυνατά το πουλί, ο βάτραχος και ο λαγός. Δεν θα μείνει τίποτα από σένα. Μόνο η πίπα και το σκουφί σου θα μείνουν.
Όμως ο μικρός χιονάνθρωπος δεν ακούει πια τίποτα. Έχει τόσο πολύ λιώσει, που κανείς δεν καταλαβαίνει πώς ήταν πριν.

- Ίσως είναι πολύ αργά...λέει ο βάτραχος και κλαίει.
Ξαφνικά, ο μικρός χιονάνθρωπος κούνησε λίγο ό,τι είχε απομείνει από το ένα του χέρι. Τότε ο βάτραχος, το πουλί και ο λαγός τον αρπάζουν και τον βγάζουν έξω από την καλύβα. Μαζεύουν γρήγορα γρήγορα χιόνι, το στρώνουν στο κεφάλι του και τον κάνουν χοντρό όπως πριν. Ύστερα γεμίζουν την κοιλιά του και την κάνουν ολοστρόγγυλη όπως πριν.
Τότε, ο μικρός χιονάνθρωπος ξυπνά και...θαύμα! Δεν κρυώνει πια.
Οι μικροί του φίλοι είναι εκεί, χαρούμενοι που τον ζωντάνεψαν. Χοροπηδάνε γύρω του και τον κοιτάζουν με θαυμασμό.
Κι ο μικρός μας χιονάνθρωπος τους κοιτάζει και καταλαβαίνει ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ζεστασιά από τη ζεστασιά της φιλίας...

ΠΗΓΗ: Γέφυρες, τ.37


Εικονογραφούμε το παραμύθι.
Το κάθε παιδί παίρνει ένα κομμάτι της ιστορίας και την εικονογραφεί ώστε να φτιάξουν το δικό τους παραμύθι.

Ανοιχτό Φύλλο εργασίας: Πες μου πως να νικήσω το κρύο
Τα παιδιά προτείνουν λύσεις για να νικήσει το κρύο και ντύνουν κατάλληλα το παιδί.

Πείραμα: 
Σχηματίζουμε ένα χιονάνθρωπο με παγάκια και τον αφήνουμε στο καλοριφέρ να ζεσταθεί. Παρατηρούμε τι έγινε...

Κατασκευή:
Φτιάχνουμε ένα χιονάνθρωπο που δεν λιώνει, με ζυμάρι.
 Αναλογίες:
1 αλεύρι
1 αλάτι
1/2 νερό
κανέλα και γαρύφαλο