Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 7ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Aν ήμουν παππούς... Σειρά Δραστηριοτήτων για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Η 1η Οκτωβρίου πλησιάζει, και σκέφτηκα ότι θα ήταν ωραίο να βάλουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να πλάσουν ιστορίες για το πως θα ήταν ως παππούδες. Είμαστε ακόμη στην αρχή και επιβάλλεται η καλλιέργεια του προφορικού λόγου στα παιδιά. Οι δραστηριότητες λοιπόν που προτείνονται έχουν αυτό κυρίως το σκοπό.
Aρχικά δείτε μια τέλεια κατασκευή από το Laclassedelamaestravalentina
Υπάρχουν παππούδες διαφόρων ειδών... παππούδες νέοι, γέροι, με μαγκούρες, άγγελοι στον ουρανό. 
Όπως και να 'χει όλοι οι παππούδες έχουν ένα κοινό: έχουν πλημμυρίσει τα εγγόνια τους με αγάπη, με ιστορίες, με περίπατους. 
1η Δραστηριότητα: 
Καλούμε τα παιδιά να περιγράψουν τους παππούδες τους και να μας συμπληρώσουν τις προτάσεις.
  

Στη συνέχεια τους βάζουμε να φανταστούν αν τα ίδια ήταν παππούδες πως θα φερόντουσαν;;;

2η Δραστηριότητα
Παππούς αν ήμουν τώρα...
Διαβάζουμε και δραματοποιούμε το ποίημα του Γιώργου Σουρή 

Νὰ ἤμουν παππούς


«Ἂχ ἔλεγε ὁ Κοκός,
παπποὺς νὰ ἤμουν τώρα,
νὰ κάνω τὸ σοφό,
νὰ βήχω νὰ ρουφῶ
ταμπάκο ὅλη τὴν ὥρα.

Ἄσπρα νὰ ἔχω γένια,
ποτὲ νὰ μὴ διαβάζω,
σχολειὸ νὰ μὴν πηγαίνω,
στὸ σπίτι μου νὰ μένω
κι ὅλο νὰ νυστάζω.

Νὰ παίζω κάθε μέρα
μὲ κάποιο κομπολόγι,
νὰ μὴ μοῦ λένε γιὰ δουλειά,
καὶ νὰ φορῶ γυαλιά,
καὶ νἄχω καὶ ρολόγι.

Νὰ λέω παραμύθια
ἐπάνω ἀπὸ τὸ στρῶμα,
κι ὅλοι τους στὴ μιλιά μου,
νὰ στέκουνε μπροστά μου
μ᾿ ὀρθάνοιχτο τὸ στόμα.

Νὰ μοῦ φιλοῦν τὸ χέρι,
εὐχὲς πολλὲς νὰ δίνω
καὶ πάντα καθιστὸς
καὶ σ᾿ ὅλους σεβαστός,
νὰ τρώγω καὶ νὰ πίνω.

Νἄχω καὶ μιὰ μαγκούρα,
νὰ κάνω τὸν κακό
κι ἄμα θυμὸς μὲ πάρει
ν᾿ ἀρχίζω στὸ στειλιάρι
καὶ τὸν τρελλὸ-Κοκό».

Ἐτοῦτα κι ἄλλα λέει
μὲ γνώση παιδική,
γιατὶ ὁ Κοκὸς δὲν ξέρει
πὼς θέλουν κι ὅλοι οἱ γέροι
νὰ γίνουνε Κοκοί...
 
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας 
τώρα και σε 100 χρόνια...

ή γινόμαστε παππούδες με άσπρα μαλλιά 
στη φωτογραφία μας και συμπληρώνουμε τη φράση
Αν ήμουν παππούς/γιαγιά θα.....


3η Δραστηριότητα:
Άραγε τα παιδιά πόσα πράγματα γνωρίζουν για τους παππούδες τους όταν ήταν μικροί;

Συνέντευξη: Καλούμε τα παιδιά να πάρουν συνέντευξη από τους παππούδες τους και να μας παρουσιάσουν τα αποτελέσματα την επόμενη μέρα. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι οι παρακάτω:
1. Πότε γεννήθηκες;
2. Που γεννήθηκες;
3. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου παιχνίδι;
4.  Τι τραγουδούσατε μικροί;
5. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου γλυκό;
6. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου φαγητό;
7. Τι κάνανε οι γονείς σου όταν έκανες ζαβολιές;
8. Ποια ήταν η πρώτη σου δουλειά;
9. Ποιο μάθημα σου άρεσε περισσότερο στο σχολείο;
10. Τι σου άρεσε περισσότερο όταν ήσουν μικρός;

4η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά περιγράφουν τις απαντήσεις των παππούδων τους και κάνουμε μια λίστα με διάφορα στοιχεία του παρελθόντος, που μπορούν να αποτελέσουν πλούσια τράπεζα πληροφοριών και γιατί όχι και την αρχή ενός πρότζεκτ.






Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015

Μέσα σ' ένα μηλαράκι

Μέσα σ' ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι
Θύμωσα τότε που λες και του βάζω τις φωνές
Φίλε βγες από το μήλο γιατί δε θα σ έχω φίλο
Μα εκείνο δεν κουνιέται ούτε σιέται ούτε λυγιέται
Με απορία το ρωτώ γιατί κάνεις το κουφό;
Κι επιτέλους μου απαντάει Όποιος τρώει δε μιλάει!!!


Το όνομά μου - Αρχικό γράμμα: Δραστηριότητες

Η κατασκευή αυτή με την εφημερίδα είναι από τις πιο αγαπημένες μου, επειδή είναι οικολογική, πρωτότυπη και κυρίως εύκολη.
Αρχικά παίζουμε με τα παιδιά και τα γραμματάκια τους. 

Μουσικο-Κινητικό παιχνίδι
 Έχουμε σχεδιάσει στην εφημερίδα τα αρχικά γράμματα και τα δείχνουμε στην παρεούλα. Κάποια παιδιά είναι ήδη εξοικειωμένα και τα αναγνωρίζουν, άλλα μπαίνουν στη διαδικασία σύγκρισης με την καρτέλα τους. Αφού τα μοιράσουμε και τα κόψουμε, ξεκινάει το παιχνίδι. Με τη μουσική τα παιδιά χορεύουν κρατώντας το γράμμα στο χέρι, ισορροπώντας το στο κεφάλι, στο γόνατο, στην πλάτη, στην κοιλιά.
Στη συνέχεια τοποθετούμε τα γράμματα στο πάτωμα σε όλο το χώρο και πρέπει τα παιδιά στην παύση της μουσικής να βρουν το γράμμα τους και να ακουμπήσουν το ανάλογο μέρος του σώματος, ανάλογα με την εντολή. Έτσι, ακουμπάμε τη μύτη, το αυτί, το γόνατο, την κοιλιά, τον ποπό κλπ. Κάθε φορά η νηπιαγωγός αλλάζει τη θέση των γραμμάτων.

Κατασκευή:
Υλικά: Νερομπογιές, χαρτιά Α3, ασπρόμαυρη φωτογραφία των παιδιών
Με νερομπογιές και πινέλα τα παιδιά πρέπει να βάψουν όλο το φύλλο τους. Μαθαίνουμε έτσι για τη χρήση των πινέλων και τις ιδιότητες των υλικών.

Αφού το χαρτί μας στεγνώσει, κολλούμε τη φωτογραφία και το αρχικό μας γράμμα. Έχουμε έτσι ένα υπέροχο μοντέρνο κολλάζ.


Keep Sharing!!!

Αντί κανόνων: Όταν νοιάζομαι για τους άλλους

Είναι αλήθεια ότι εδώ και καιρό προβληματιζόμουν για τον τρόπο με τον οποίο θα περνούσα στα παιδιά την έννοια των κανόνων. Είμαι αντίθετη στα Μη και στα Δεν που γράφουμε, και μάλιστα θυμάμαι την αγαπημένη καθηγήτριά μας στο Διδασκαλείο, την κυρία Λαζαρίδου που μας έβαζε εργασίες επί των εργασιών για να μπορέσουμε να αποβάλλουμε από το λεξιλόγιό μας τα Δεν!!!
Έλεγε αντί του ΔΕΝ ΤΡΕΧΟΥΜΕ , λέμε ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ, αντί του ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ, λέμε μιλάμε χαμηλόφωνα κλπ κλπ.
Έτσι λοιπόν, θέλοντας να αποφύγω τις εντολές, βρήκα ένα βιβλίο που μου έλυσε τα χέρια. Το "Οταν νοιάζομαι για τους άλλους"

Το βιβλίο έχει πολύ όμορφη και παιδική εικονογράφηση και μπορεί να περάσει μέσα από την εικόνα, με λίγες μόνο λέξεις, το μήνυμά του. 
Διαβάζουμε λοιπόν το βιβλίο, δίνοντας έμφαση στα ρήματα. Νοιάζομαι σημαίνει... Φροντίζω κάποιον όταν είναι άρρωστος, Μοιράζομαι τα παιχνίδια μου, Ζητώ συγνώμη, Αποδέχομαι... άραγε παιδιά τι σημαίνει αποδέχομαι;;; (παίζω με όλους)
Αφού λοιπόν διαβάσουμε και αναλύσουμε τις εικόνες, τοποθετούμε τις εικόνες του βιβλίου που έχουμε σκανάρει, στο πάτωμα. 
Έχουμε επίσης καρτέλες με τα ρήματα. Διαβάζουμε τις καρτέλες και τα παιδιά τις τοποθετούν στην αντίστοιχη εικόνα. Στη συνέχεια φτιάχνουμε το τρενάκι του νηπιαγωγείου

Νοιάζομαι σημαίνει
ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ
ΦΡΟΝΤΙΖΩ
ΑΓΑΠΩ
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ
ΒΟΗΘΩ

Έτσι λοιπόν εμείς φέτος, αντί κανόνων λέμε ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ...
Η αξιολόγηση δεν χρειάστηκε... Όλη την ημέρα άκουγες παιδιά να λένε τώρα συνεργαζόμαστε, τώρα σε αποδέχομαι... Η χαρά του εκπαιδευτικού :)

Κeep Sharing!!!

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2015

Aυτός ο Άγγελος...


Έφτασε και πάλι η καινούργια χρονιά, κι εσύ όλο χαρά και δημιουργικό άγχος, έβαλες τα καλά σου, φόρεσες το πιο γλυκό χαμόγελό σου και στάθηκες απέναντι από τα φετινά σου αστεράκια. Είσαι πανέτοιμη. Έχεις οργανώσει την τάξη, έχεις τυπώσει ένα σωρό καρτέλες με κανόνες και ρουτίνες, και τα έχεις όλα άψογα!!!
Και έρχεται η πρώτη ημέρα, και συνειδητοποιείς ότι έχεις στην ομάδα σου ΕΚΕΙΝΟ το παιδί που δεν ήθελε κανείς, τον Άγγελο της τάξης.
Ο Άγγελος... 

Δεν κάθεται στιγμή...
πετάει όλα τα παιχνίδια κάτω, 
σκορπίζει τα παζλ και τα τσαλαπατάει
Περνάει και καταστρέφει τις κατασκευές που όλο μεράκι έφτιαξαν στο οικοδομικό υλικό
Κοροϊδεύει τα κορίτσια και τα φτύνει
Παίρνει τη σφραγίδα σου και γεμίζει αποτυπώματα όλα σου τα έγγραφα
Ξεστρώνει τα σεντόνια
Αδειάζει όλο το κρεμοσάπουνο και γεμίζει νερά τις τουαλέτες
Ο Άγγελος... κι όλα αυτά σε μια μέρα...
Γυρίζεις στο σπίτι με το κεφάλι σου να είναι έτοιμο να εκραγεί. Το στομάχι σου είναι κόμπος και το μυαλό σου δεν μπορεί να δεχτεί ότι έτυχε ΑΥΤΟ σε σένα. Και όλος σου ο προγραμματισμός πάει περίπατο...
Ψάχνεις απεγνωσμένα πρακτικές για να τον ηρεμήσεις. Μιλάς και μοιράζεσαι με συναδέλφους το πρόβλημά σου... Και ακούς για καρεκλάκια ηρεμίας, τιμωρίες, αποβολές, απομόνωση από την ομάδα και άλλες "τεχνικές".
Και έρχεται το επόμενο μεσημέρι, και οι γονείς των άλλων παιδιών αρχίζουν τα παράπονα. Ο Άγγελος έκανε αυτό, ο Άγγελος έκανε εκείνο, αν δεν τον τιμωρήσεις θα επέμβουμε εμείς, θα πάμε στη Σύμβουλο και άλλες τέτοιες απειλές...
Κι εσύ, που όλη την ημέρα προσπαθούσες να οχυρώσεις την ομάδα σου, αποκαμωμένη, τους κοιτάς με ένα ενοχικό βλέμμα και τους λες πως προσπαθείς να βρεις λύση.
Και τότε έρχεται ο πατέρας του Άγγελου και ακούει τα όσα λένε οι γονείς και εκρήγνυται.... Αρπάζει τον Άγγελο, τον πετάει στον τοίχο και τον χτυπάει δυνατά στο πρόσωπο βρίζοντάς τον...
Και τότε σε χτυπά ηλεκτρικό ρεύμα...
Και ο Άγγελος μεταμορφώνεται στα μάτια σου...
Ο Άγγελος είναι το παιδί που οι γονείς του βρίσκονται στα πρόθυρα διαζυγίου
Ο Άγγελος μένει με τη γιαγιά, επειδή η μητέρα του έφυγε και τον παράτησε
Ο Άγγελος όλη την ημέρα προσέχει τη μικρή του αδερφή, και πολλές φορές τελείως μόνος
Ο Άγγελος έρχεται στις 7 και φεύγει στις 4, πάντα τελευταίος, επειδή οι γονείς του δεν προλαβαίνουν από τη δουλειά τους
Ο Άγγελος παρουσιάζει δυσκολίες στο λόγο και δεν μπορεί να επικοινωνήσει λεκτικά με τα άλλα παιδιά
Ο Άγγελος έχει πρόβλημα με τα αυτιά του, γι αυτό φωνάζει 
Ο Άγγελος γεννήθηκε με κάποια ιδιαιτερότητα
Ο Άγγελος ακολουθεί μια θεραπευτική αγωγή που τον κάνει ευεραίσθητο...
Ο Άγγελος...
Ο Άγγελος, που κάθε φορά που κάποιος κλαίει, τρέχει και του δίνει το αρκουδάκι του για να τον παρηγορήσει
Ο Άγγελος που σε ζυγώνει για 10 δευτερόλεπτα για να σε ακουμπήσει, και φεύγει
Ο Άγγελος που παίζει με το φουλάρι σου όσο εσύ κόβεις το γκοφρέ χαρτί
Ο Άγγελος που λατρεύει τις σαπουνόφουσκες, γιατί είναι το μόνο παιχνίδι που έχει στο σπίτι του
Ο Άγγελος που δεν ξέρει να φτιάχνει παζλ, γιατί κανείς δεν του έδειξε πως
Ο Άγγελος που πάντα τρέχει για να μπει στο σχολείο γιατί περνάει καλά
Ο Άγγελος που για κάποιον είναι ο κόσμος όλος...
Ένας τέτοιος Άγγελος χτυπάει την πόρτα της τάξης σου και περιμένει να του μάθεις πώς να ανοίξει τα φτερά του, επειδή εσύ ξέρεις τον τρόπο.
Ας μην κόψουμε τα φτερά του...
Καλή σχολική χρονιά!!!
 (Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το άρθρο αφορά όλους τους Αγγέλους που πέρασαν από την τάξη μου, και όχι συγκεκριμένο μαθητή μου)

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2015

Παρουσιολόγιο Ξυπνητήρια- Πίνακας αναφοράς

Φέτος όλα κινούνται γύρω από τη Ζαράφα. Η Ζαράφα μας κοιμάται και απαίτηση των παιδιών ήταν να την ξυπνήσουμε. Έτσι, το παρουσιολόγιό μας είναι τα ξυπνητήρια.
Τα παιδιά κολλούν το ρολογάκι τους στο ράφι, κάθε πρωί, και τοποθετούν το μανταλάκι τους στο ξυπνητήρι της τάξης.
Μετά από αυτό, τραγουδούμε όλοι μαζί το τραγουδάκι 
"Το ρολόι θα χτυπήσει
κι η Ζαράφα θα ξυπνήσει
Τώρα θα ξυπνήσει, τώρα θα ξυπνήσει
Ντριιιιιιιιιιιιιιιν!!!!!"
video

και η Ζαράφα ανοίγει τα μάτια της

Για πίνακα αναφοράς χρησιμοποίησα το ονοματοσύννεφο που κάναμε την πρώτη ημέρα
Keep Sharing!!!

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού

Πρώτη μέρα σήμερα και μετά από τα παιχνίδια γνωριμίας, οργάνωσα ένα παιχνίδι θησαυρού με σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν το χώρο του νηπιαγωγείου, αλλά και να μάθουμε πράγματα γι' αυτά. 

Με το παιχνίδι αυτό λειτουργούν μέσα στην ομάδα, αλλά καλλιεργούν και τον προφορικό τους λόγο, αφού καλούνται να μιλήσουν για τον εαυτό τους.

 Έδωσα στα παιδιά από ένα συννεφάκι με το όνομά τους και αφού το χρωμάτισαν, το παιχνίδι ξεκίνησε. Την ιδέα της κατασκευής την πήρα από εδώ.
Υλικά:
Θήκες CD, Ερωτήσεις, συννεφάκια, Χαρτάκια - στοιχεία
Τα συννεφάκια μπορείτε να τα πάρετε από εδώ

Τα χαρτάκια - στοιχεία ήταν τα παρακάτω:
1. Το πρώτο στοιχείο για να βρεις, πρέπει να καθρεφτιστείς
2. Το δεύτερο στοιχείο ανήκει πάνω στη βιβλιοθήκη
3. Το τρίτο στοιχείο θα το βρεις, μόλις στις τουαλέτες μπεις
4. Για το τέταρτο στοιχείο της τάξης, στο κουκλόσπιτο να ψάξεις

Κάθε φορά που βρίσκαν ένα φάκελο, έπρεπε να απαντήσουν στην αντίστοιχη ερώτηση
1. Αγαπώ πολύ τ....
2. Το αγαπημένο μου χρώμα είναι....
3. Όταν μεγαλώσω θα γίνω....
4. Μου αρέσει να τρώω...
5.  Αγαπημένο μου παιχνίδι....


Μπορείτε να τις κατεβάσετε από εδώ
Θα εκτυπώσετε σε πέντε διαφορετικά χρώματα και θα τα κόψετε. Στη συνέχεια θα βάλετε τα αντίστοιχα χρώματα στους φακέλους και θα τα κρύψετε μέσα στο χώρο.
 Με την απάντησή τους, τα παιδιά παίρνανε το αντίστοιχο χρώμα και σχημάτιζαν το ουράνιο τόξο του εαυτού τους.




 Kαλή μας αρχή!!!!
Keep Sharing!!!