Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

Πήξη - Τήξη: Σώστε τα ζώα

Τήξη - Πήξη το θέμα μας και τα μέσα με τα οποία μπορούμε να λιώσουμε τον πάγο. Από την προηγούμενη είχα ετοιμάσει ποτηράκια και μπολάκια με νερό, όπου βύθισα τα ζώα, και τα έβαλα στην κατάψυξη.
Αφόρμηση αποτέλεσε ένα γράμμα που λάβαμε από τη Ζαράφα, με το οποίο μας καλούσε να τη βοηθήσουμε να απεγκλωβιστεί από τον πάγο.

Οι προτάσεις πολλές και καταγράφτηκαν
Να περιμένει τον ήλιο
Να φωνάξει ένα φίλο της και να σπάσει τον πάγο με σφυρί
Να ρίξει αλάτι
Να περιμένει να βρέξει
Να ρίξει νερό
Να βάλει φωτιά

Στην πράξη όμως τι είναι πιο εύκολο;
Εμφανίζουμε τη Ζαράφα στον πάγο και αναθέτουμε στα παιδιά να πειραματιστούν και να προσπαθήσουν να σώσουν τη Ζαράφα.



Φυσικά και τα καταφέραμε μετά από λίγη ώρα!!!
Έπειτα καταγράψαμε τα αποτελέσματά μας.
Ώρα λοιπόν για παιχνίδι.
Χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες και πρέπει να σώσουν τα ζώα τους.


Μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποιο μέσο θέλουν. Νικητής όποια ομάδα ελευθερώσει πρώτη το ζώο της.
Βέβαια στο τέλος όλοι πήραν ένα δίπλωμα για το κατόρθωμά τους.

To ερώτημα όμως ήταν πως μπήκαν αυτά τα ζωάκια στον πάγο; Έτσι, ετοιμάσαμε κάτι ακόμη πιο προχωρημένο... ένα παγωμένο γλυπτό - γάντι και μέσα κρύψαμε λιγουλάκι χειμώνα(ένα αβγό), σαν το παραμύθι !!!!!
Περιμένουμε τη Δευτέρα για να το δούμε στην πράξη!!!

Περάσαμε υπέροχα!!!

Keep Sharing!!!






Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

ΕΝΑΣ ΜΑΥΡΟΣ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ


Στις 20 Ιανουαρίου είναι η παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης για τους πιγκουίνους. Έτσι λοιπόν κι εμείς ασχοληθήκαμε με τους πιγκουίνους. Υλικό βρήκαμε στο διαδίκτυο αλλά και στο KindyKids.

Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τους Πιγκουίνους
  
Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τους Πιγκουίνους στις 20 Ιανουαρίου, είναι μια καλή ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τα χαριτωμένα αυτά πλάσματα με το αστείο βάδισμα. Παρακάτω σας δίνουμε πληροφορίες σχετικά με τη ζωή, την τροφή, την αναπαραγωγή και τα είδη των πιγκουίνων.
 -        Οι πιγκουίνοι είναι θαλάσσια πουλιά που όμως δεν μπορούν να πετάξουν και περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους κάτω από το νερό ψάχνοντας για τροφή. Ο καταγεγραμμένος αριθμός των ειδών τους αποτελεί θέμα διαφωνίας και κυμαίνεται από 6 έως 19. Όλα τα είδη κατάγονται από το Νότιο Ημισφαίριο, αντίθετα όμως με τη διαδομένη πεποίθηση, δεν ζουν όλα τα είδη σε παγωμένα κλίματα της Ανταρκτικής. Μάλιστα, ένα είδος ζει στα νησιά Γκαλαπάγκος κοντά στον Ισημερινό.
 -        Μοιάζουν σαν να φορούν σμόκιν, με τα χρώματά τους να λειτουργούν στην πραγματικότητα σαν καμουφλάζ, για να περνούν απαρατήρητοι από τους θηρευτές τους κατά τη διάρκεια αναζήτησης τροφής μέσα στη θάλασσα. Κοιτάζοντάς τους από πάνω, οι θαλάσσιοι αετοί δεν μπορούν να τους ξεχωρίσουν καλά, καθώς το μαύρο της ράχης τους ταιριάζει με το σκούρο χρώμα του βυθού, αλλά και οι φάλαινες βλέποντας τους πιγκουίνους από το βυθό, δυσκολεύονται να τους ξεχωρίσουν, επειδή η άσπρη τους κοιλιά μοιάζει με το χρώμα της επιφάνειας της θάλασσας που φωτίζεται από τον ήλιο.

-        Τρέφονται με θαλασσινά. Η κύρια τροφή τους είναι τα ψάρια και ένα είδος γαρίδας που ονομάζεται κριλ, αλλά τρώνε επίσης καλαμάρια και σουπιές.

-        Παρόλο που οι περισσότεροι πιγκουίνοι ζουν στους πάγους, η μέση θερμοκρασία τους είναι ίδια με του ανθρώπινου σώματος. Για να επιβιώνουν στις εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, εκτός από τα προστατευτικά τους χνουδωτά φτερά, κάτω από το δέρμα τους έχουν ένα πολύ παχύ στρώμα λίπους. Επιπλέον, διαθέτουν έναν αδένα που παράγει ειδικό λάδι, το οποίο διαχέεται στο σώμα τους και τους βοηθάει να παραμένουν «αδιάβροχοι» και «αντιανεμικοί».

 -        Το σχήμα του σώματός τους, τους επιτρέπει να κολυμπάνε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο πιο γρήγορος κολυμβητής είναι ο Πιγκουίνος Γκεντού (Pygoscelis papua) και μπορεί να φτάσει τα 36 χλμ την ώρα!

-        Το μεγαλύτερο είδος είναι ο Αυτοκρατορικός Πιγκουίνος με μέσο ύψος 1,1 μέτρα και μέσο βάρος 35 κιλά, ενώ το μικρότερο είναι ο Μικρός Μπλε Πιγκουίνος με ύψος 40 εκατοστά και βάρος 1 κιλό.

-        Όταν οι πιγκουίνοι ζευγαρώνουν, συνήθως μένουν μαζί για χρόνια. Κάθε πιγκουίνος γεννάει 1, το πολύ 2 αυγά τη φορά. Μόλις γεννήσει το αυγό το θηλυκό, το αφήνει στο αρσενικό να το προσέχει και το θηλυκό φεύγει για να βρει τροφή. Μετά την επιστροφή του θηλυκού, είναι η σειρά του αρσενικού να φύγει και μένει το θηλυκό να προσέχει τη φωλιά και το αυγό. Με το που βγαίνει το πιγκουινάκι από το αυγό του, αρχίζει και φωνάζει για να μάθουν οι γονείς του τη φωνή του. Όταν μεγαλώσει λίγο και δυναμώσει, το αφήνουν μαζί με άλλα πιγκουινάκια και φεύγουν και οι δύο γονείς για αναζήτηση τροφής. Η κάθε οικογένεια έχει ένα χαρακτηριστικό μοναδικό τραγούδι, διαφορετικό από τις υπόλοιπες οικογένειες και έτσι μπορούν να σμίξουν πάλι αναγνωρίζοντας τις φωνές τους ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλες οικογένειες.  Σχετικό παιχνίδι υπάρχει για 4η χρόνια στο Σχέδιο Δράσης της Παιδικής HELMEPA και περισσότερα από 2.000 παιδιά μέλη το έχουν επιλέξει ως δράση.

-        Η κλιματική αλλαγή πιθανόν να επηρεάσει με διάφορους τρόπους τα είδη των πιγκουίνων, αλλά το κύριο πρόβλημα στην Ανταρκτική που απειλεί έμμεσα τους πιγκουίνους φαίνεται ότι είναι η απώλεια του κριλ, μια πρωταρχική πηγή τροφής. Από τα είδη των πιγκουίνων, αυτό που απειλείται περισσότερο είναι το είδος του Κιτρινομάτη της Νέας Ζηλανδίας, καθώς έχει μειωθεί δραματικά ο πληθυσμός τους. Στα είδη που κινδυνεύουν βρίσκεται επίσης ο Μακαρόνι Πιγκουίνος και ο Πιγκουίνος των Γκαλαπάγκος.




Ακολουθεί ένα πολύ όμορφο τραγούδι που το πρωτοακούσαμε από το 10ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΕΝΑΣ ΜΑΥΡΟΣ ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ

10ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
Ένας μαύρος πιγκουίνος
με την άσπρη την κοιλιά
γλίστρησε πάνω στον πάγο
κι έκανε μια βουτιά, μια βουτιά, μια βουτιά...
Τότε ήρθε κι ένας άλλος
απ' την ίδια γειτονιά
απ' το Νότιο τον Πόλο
από κρύα μακρινά, μακρινά, μακρινά...
Μαζευτήκαν κι άλλοι δύο 
από την Ανταρκτική
κι έγιναν οι πιγκουίνοι
φιλαράκια στη στιγμή, στη στιγμή, στη στιγμή...

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Φεστιβάλ Μαγειρικής και μαθηματικά...

Θα μου πείτε τώρα... τι μαθηματικά μπορεί να κάνει κανείς με ένα διαγωνισμό μαγειρικής;;;;
Ορίστε λοιπόν:
Σήμερα το θέμα μας ήταν φυσικά η ΖΑΡΑΦΑ
Τα παιδιά έφεραν ένα γλυκό αφιερωμένο στη Ζαράφα.
Οι δημιουργίες τους αξίζουν συγχαρητήρια!!!

Οκτώ οι μικροί μας σεφ και 50 οι κριτές. 
Καλέσαμε όλα τα παιδιά του Δημοτικού να έρθουν και να βαθμολογήσουν το αγαπημένο τους πιάτο. 
Μπορούσαν να βάλουν από μία μέχρι τρεις γραμμούλες. Συμφωνήσαμε σε ένα κοινό σύμβολο - μια αυθαίρετη μονάδα μέτρησης - για να μπορέσουμε μετά να επεξεργαστούμε τα αποτελέσματα.
Βαθμολόγησαν λοιπόν όλοι με γραμμές, και μόλις τέλειωσαν, βρεθήκαμε σε ένα μεγάλο πρόβλημα... πως θα μετρούσαμε και θα καταγράφαμε όλες αυτές τις γραμμές;;
 Αποφασίσαμε να μετράμε μέχρι το δέκα που ξέρουμε όλοι, να κυκλώνουμε τις γραμμούλες και για κάθε δεκάδα, να βάζουμε ένα αυτοκόλλητο. 
Έτσι και κάναμε.

Τελειώνοντας με τα αυτοκόλλητα ήρθαμε αντιμέτωποι με άλλη διαφωνία. Πως θα δούμε ποιος κέρδισε;
 Οι μισοί υποστήριζαν πως η δική τους στήλη κέρδισε, επειδή ήταν πιο μεγάλη, ενώ οι άλλοι υποστήριζαν πως το 12 είναι μεγαλύτερο από το 10. Έτσι ρώτησαν εμένα, που τους παρέπεμψα στον υπολογιστή. Καταγράψαμε λοιπόν στο Excel τα δεδομένα μας και μας εμφάνισε ένα ραβδόγραμμα.
Εκεί πια ήταν φανερό πως νικητής ήταν η Τούρτα της Σοφίας με 127 ψήφους. Έτσι όλοι μαζί απολαύσαμε το νικητήριο πιάτο...

Νικητές, θα προσθέσω, είμαστε όλοι για όλα όσα αποκομίσαμε από τη σημερινή δραστηριότητα. 

Kee Sharing!!!

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016

KΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Καλή χρονιά σε όλους. 

Το 2016 έφτασε και ήρθε η ώρα του απολογισμού και των υποσχέσεων. Συζητήσαμε λοιπόν για τη νέα χρονιά. Τι θα θέλαμε να μάθουμε; Τι θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε; Τι θα κάνουμε από εδώ και πέρα; Καταγράψαμε τα ενδιαφέροντα, αλλά και τις υποσχέσεις των παιδιών σε ένα μεγάλο Α3, χωρισμένο στα 4, όπου σημειώσαμε
2 πράγματα που θα θέλαμε να μάθουμε
0 κάτι που θα αποφύγουμε να κάνουμε
1 υπόσχεση και 
6 γλυκά λογάκια που θα προσπαθήσουμε να λέμε

Η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα να βγουν τόσα πολλά θέματα μέσα από μια και μόνο δραστηριότητα. Τα παιδιά μου λοιπόν με έβαλαν σε τροχιά πρότζεκτ για
ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ
ΑΙΓΥΠΤΟ και φυσικά καμηλοπαρδάλεις
ΟΧΗΜΑΤΑ
PLAYMOBIL
ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ

Υποσχέθηκαν
Να τρώνε όλο τους το φαγητό
να τρώνε πολλά φρούτα
να συμμαζεύουν τα παιχνίδια τους
να ακούν τους γονείς τους

Θα αποφύγουν
Να χτυπούν
να κοροϊδεύουν
να φωνάζουν
να κάνουν ζημιές

και θα προσπαθήσουν να λένε συχνά
Ευχαριστώ
παρακαλώ
σ αγαπώ
να σε βοηθήσω
τι όμορφος  που είσαι
συγγνώμη


Στη συνέχεια καταγράψαμε τις ατομικές μας επιδιώξεις και υποσχέσεις και φτιάξαμε τα καδράκια μας.



Τα παιδάκια τα πήρα από το ΤΡΤ ενώ το φύλλο με τις καταγραφές μπορείτε να το δείτε εδώ.
Κολλάμε το ορθογώνιο όπου γράφεται το λογότυπο και κόβουμε στις διακεκομμένες γραμμές. Διπλώνουμε και έτοιμο.


Keep Sharing!!!