Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 7ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Tο μυστήριο της παιδικής βιβλιοθήκης: Ο Βιβλιοφάγος - Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Πλησιάζει η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, και ασχολούμαστε όλη την εβδομάδα με δραστηριότητες φιλαναγνωσίας. Αρχικά οργανώσαμε μια νέα γωνιά βιβλιοθήκης

Σήμερα διαβάσαμε το μυστήριο της παιδικής βιβλιοθήκης της εξαιρετικής Κατερίνας Τζαβάρα, και προσπαθήσαμε να βρούμε τον δικό μας βιβλιοφάγο.


Είπα λοιπόν στα παιδιά ότι βρήκα δαγκωμένα βιβλία μέσα στην καινούρια μας βιβλιοθήκη, και πως με τη βοήθεια του βιβλίου θα ανακαλύψουμε μαζί ποιος το έκανε.


Διάβασα το βιβλίο μέχρι το σημείο που τα παιδιά κρύβονται το βράδυ στη βιβλιοθήκη για να ανακαλύψουν τον ένοχο. Εκεί τους είπα πως τα παιδιά βρήκαν ένα γρίφο.
Ο γρίφος έγραφε:
"Το μυστήριο αν θες να λύσεις,
το βιβλίο με τον Μπάφυ πρέπει να ανοίξεις."
Τα παιδιά έπρεπε να βρουν το βιβλίο του Μπάφυ, όπου κρυβόταν το δεύτερο στοιχείο:
"Το επόμενο στοιχείο είδα
να το κρατά ο Λύκος σε μια εφημερίδα"
Η λύση ήταν το βιβλίο Ο Λύκος ξαναγύρισε, όπου βρήκαν το 3ο στοιχείο:
""Αν θες το γρίφο να λύσεις ολοταχώς,
κάτι έχει να σου πει ο κύριος χνουδωτός."
Και τέλος, ο τελευταίος γρίφος:
"Ξέρεις που έχει κρύο και που είναι ο πάγος;
Εκεί θα κρύβεται και ο Βιβλιοφάγος"
 Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν σε αυτό το γρίφο, γι αυτό και ρώτησαν τα παιδιά του Δημοτικού. Με τη βοήθειά τους, οδηγήθηκαν στο ψυγείο, όπου τους περίμενε μια μεγάλη έκπληξη:

 Ο ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ!!!!!!!!!!!!!

Ο δικός μας βιβλιοφάγος λατρεύει τα βιβλία. Μπαίνει λοιπόν κρυφά το βράδυ, παίρνει ένα βιβλίο και κρύβεται στο ψυγείο για να το διαβάσει. Αφού μιλήσαμε για το πως πρέπει να φερόμαστε στα βιβλία, και τα εξηγήσαμε στον βιβλιοφάγο μας, αποφασίσαμε να τον ορίσουμε βιβλιοθηκονόμο και φύλακα της βιβλιοθήκης. Έτσι, πήγε ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.

Στη συνέχεια φτιάξαμε και τον βιβλιοφάγο του δωματίου μας.


Τέλος, παρακολουθήσαμε την αφήγηση ενός παραμυθιού στην Βιβλιόραση (μια ιδέα της Δέσποινας Παρταλά).


φτιάξαμε και ένα βιντεάκι με το ποίημα Βιβλιοχαρά
https://www.youtube.com/watch?v=8Dixoq_7hK4
Keep Sharing!!!


Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Ο ψεύτης βοσκός - Φύλλα εργασίας

Και ενώ η περιπλάνησή μου στα νηπιαγωγεία της πόλης μου συνεχίζεται, αποφάσισα να δουλέψω τις ημέρες που έρχονται πάνω στο παραμύθι του ψεύτη βοσκού, με διάφορα παιχνίδια και δραστηριότητες. Έφτιαξα λοιπόν έναν πίνακα αναφοράς με λέξεις από το παραμύθι και δύο απλά φύλλα εργασίας, μια που δε γνωρίζω και το επίπεδο της τάξης. Πρόκειται για μια ακροστοιχίδα και ένα κρυπτόλεξο. Να σημειωθεί ότι προηγείται η εργασία στην ομάδα των ατομικών φύλλων εργασίας.



Εναλλακτικά μπορούν να παραληφθούν οι λεζάντες και να ψάξουν τα παιδιά από τον πίνακα αναφοράς για να γράψουν τις λέξεις. 

Keep Sharing!!!


Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2016

Tαβέρνα "Η κυρά Σαρακοστή"

Καλωσορίσατε στην ταβέρνα μας "Η Κυρά Σαρακοστή"

Η εβδομάδα της Καθαράς Δευτέρας, συνηθίζεται να είναι αφιερωμένη στη διατροφή και τη νηστεία. Έτσι κι εμείς, αφού παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βασιλείου 
συνθέσαμε το δικό μας τραπέζι της Σαρακοστής
Επίσης, πλάσαμε όπως οι γιαγιάδες την κυρά Σαρακοστή μας από ζυμάρι.

Και αφού φτιάξαμε τραπέζι, αποφασίσαμε να οργανώσουμε την ταβέρνα της Κυρά - Σαρακοστής.
Έτσι, έπρεπε να μεριμνήσουμε για τον τιμοκατάλογο, αλλά και το μενού της ταβέρνας μας.
Αρχικά φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα φαγητά που επιλέξαμε να προσφέρουμε, και ορίσαμε τις τιμές.

Στη συνέχεια επιμεληθήκαμε το μενού της ταβέρνας μας

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΥ
Η δραστηριότητα:
Έδωσα στα παιδιά την παραπάνω φωτοτυπία. Τα νήπια βρίσκουν από τον πίνακα αναφοράς και αντιγράφουν τα φαγητά, τα οποία είναι με διαφορετική σειρά γραμμένα.

Τα προνήπια ταυτίζουν τις καρτέλες και τις κολλούν.

Έπειτα, ετοιμάζουμε τα πιάτα που θα σερβίρει η ταβέρνα μας. 

Καλή Σαρακοστή!!!

Keep Sharing!!!!!!!

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

Τριγωνάκι εσύ, τριγωνάκι εγώ, φτιάξαμε χαρταετό

Τριγωνάκι εσύ, τριγωνάκι εγώ
Φτιάχνουμε χαρταετό.

Πρόκειται για μια συνεργατική δραστηριότητα με τα σχήματα.

Δίνουμε στα παιδιά την παρακάτω φωτοτυπία για να τη ζωγραφίσουν. στη συνέχεια κόβουν τα τρίγωνα και ο καθένας έχει από 6 τρίγωνα.


Φτιάχνουν ομάδες έξι ατόμων και πρέπει ο καθένας να μοιράσει στους συμμαθητές του από ένα τρίγωνό του. Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι όλοι να έχουν έξι τρίγωνα, ένα από κάθε φίλο τους.

Τους δίνουμε το εξάγωνο χαρτόνι όπου πρέπει τώρα να συνθέσουν τον συνεργατικό τους χαρταετό.

Έτσι τώρα όλοι έχουμε ένα κομμάτι από τους φίλους μας...

Keep Sharing!!!



Τετάρτη, 9 Μαρτίου 2016

Αποκριάτικες κατασκευές

Oι φετινές μας αποκριάτικες κατασκευές ήταν απλές και εύκολες.


Κλόουν: Ακολούθησε το μοτίβο

Σε ένα Α4 με τύπωμα από τάπες τα παιδιά ακολουθούν το μοτίβο που τους δίνουμε. Το χαρτί αυτό γίνεται το ρούχο του κλόουν.

Ο κλόουν κωλοτούμπας
Είναι μια κατασκευή που ψάρεψα από το Πίντερεστ εδώ και χρόνια, και ήθελα πολύ να την κάνω. Φέτος λοιπόν, τα παιδάκια μου τα κατάφεραν περίφημα...


Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει η Ζαράφα μας από τις απόκριες. Έτσι, φτιάξαμε μάσκες καμηλοπαρδάλεις.

Καλές απόκριες!!!

Keep Sharing!!!



Aν ήμουν χαρταετός....

Αν ήμουνα χαρταετός

θα έφερνα αγέρα

να ανασάνει ο φτωχός

να φύγει πια ο καημός

να δει μια άσπρη μέρα...
(Βουτσίνος Βαγγέλης)
Σήμερα φτιάξαμε τους πιο όμορφους και εύκολους χαρταετούς. Ο καθένας μόνος του, με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής έφτιαξε από ένα απλό χαρτί Α4, έναν μοναδικό χαρταετό.
 

Αρχικά φτιάχνουμε ένα τρίγωνο με το χαρτί μας, το μαρκάρουμε και το κόβουμε...
 Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε στο τετράγωνο που δημιουργήθηκε...
Διπλώνουμε το χαρτί μας έτσι ώστε να σχηματιστεί ένας χαρταετός σε σχήμα ρόμβου.

Στερεώνουμε ένα καλαμάκι, για να δέσουμε το σπάγγο, και συρράπτουμε την ουρά.
Έτοιμοι οι χαρταετοί μας...
Αλήθεια, αν ήμουν χαρταετός τι θα έκανα;;;

Τα παιδιά υπαγορεύουν αυτό που φαντάζονται και το κολλούν στο χαρταετό τους. Στη συνέχεια πετάμε τους χαρταετούς με τις ευχές μας ψηλά στον ουρανό...