Σελίδες

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Οι ιππότες και τα άλογα... με όνομα!!!

Οι δράσεις μας για το πρόγραμμα κάθε μέρα γίνονται και πιο ενδιαφέρουσες. Την εβδομάδα που διανύουμε, δουλεύουμε τα ονόματά μας. Ξεκινήσαμε ανακαλύπτοντας το αρχικό μας γράμμα

Εν συνεχεία φτιάξαμε τα άλογα των ιπποτών μας, τα οποία όμως έπρεπε να φροντίσουμε.

"Ο Ιππότης και το Άλογο"
Έχουμε κατασκευάσει άλογα με μακαρόνι κολύμβησης και έχουμε ετοιμάσει πιάτα και καρότα με τα ονόματα των μαθητών. 

Σενάριο: Τα άλογα κοιμούνται. Με την έναρξη της μουσικής οι ιππότες καβαλάνε τα άλογα και τα πηγαίνουν βόλτα. Με την παύση, τα άλογα διψούν. Οι ιππότες πρέπει να βρουν το πιάτο που αντιστοιχεί στο άλογό τους και να πάνε για να πιει νερό. 
Συνεχίζουν το ταξίδι, ώσπου το άλογο πεινάει και πρέπει να του δώσουν το δικό του καρότο. 
Έτσι παίζουμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης και ταχύτητας που πραγματικά διασκεδάσαμε με την ψυχή μας. 


Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

Μάντεψε ποιος - Παιχνίδι με τα ονόματά μας

Πρόκειται για μια παραλλαγή του γνωστού μάντεψε ποιος. 

Στο χαρτί εμφανίζεται η φωτογραφία του παιδιού και χαμηλά στη σελίδα γράφουμε το αρχικό του όνομα. Από πάνω καλύπτουμε με το Μάντεψε ποιος.

Τα παιδιά αρχικά, αφού έχουμε δουλέψει τα αρχικά, και έχουμε παίξει με αυτά, βρίσκουν την καρτέλα τους. 
Σε δεύτερη φάση, μαντεύουν την καρτέλα του φίλου τους.

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

Το όνομά μου: Παιχνίδια με τουβλάκια

Μια μέρα αφιερωμένη στα τουβλάκια.
Γράφουμε τα ονόματα των παιδιών στα τουβλάκια και τους τα μοιράζουμε. 

Τραπεζάκια 
Τα παιδιά, με τη βοήθεια της καρτέλας τους πρέπει να αναγνωρίσουν και να βάλουν στη σειρά τα γράμματά τους, με όποιο τρόπο εκείνα θέλουν, είτε οριζόντια, είτε κάθετα.

Παρεούλα
Βάζουμε τους  πύργους στο πάτωμα και τους παρατηρούμε. Ποιο είναι το πιο μεγάλο όνομα και ποιο το μικρότερο; Πόσα τουβλάκια έχει κάθε όνομα; 
Σε μια κόλλα Α3 σχεδιάζουμε έναν πίνακα διπλής εισόδου. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα κουτάκι για κάθε γράμμα τους. Συζητούμε τα συμπεράσματά μας.

Φύλλο εργασίας
Δίνουμε στα παιδιά το ανοιχτό φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να αποτυπώσουν στο χαρτί πόσα γράμματα έχει το όνομά τους. 
Τα νήπια που μπορούν, γράφουν σε κάθε λέγκο και ένα γράμμα. Τα παιδιά που δεν έχουν ακόμη κατακτήσει τη γραφή, ζωγραφίζουν για κάθε γράμμα, ένα τουβλάκι στο χαρτί, όπως φαίνεται παρακάτω. 

Στη συνέχεια πρέπει μόνα τους να βρουν ένα τρόπο να αποτυπώσουν τον αριθμό. Όσοι μπορούν και ξέρουν, γράφουν τον αριθμό. 
Οι υπόλοιποι εφευρίσκουν δικούς τους τρόπους μέτρησης (κουκίδες, γραμμούλες, κυκλάκια).
Αυτά και για σήμερα

Keep Sharing

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Αρχή σχολικής χρονιάς - Οργάνωση τάξης - κάστρο

Η φετινή χρονιά μας βρίσκει με ένα παραμυθένιο σκηνικό. Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε βασίλειο για τις ανάγκες του νέου μας προγράμματος και υποδέχθηκε τους νέους μαθητές.



Ετοιμάσαμε μια πόρτα κάστρο με γκρι χαρτόνι και μια αλυσίδα από μονωτικό σωλήνων.

Τα δωράκια των παιδιών ήταν αποτέλεσμα της συνεργατικής δουλειάς του προγράμματος.
 Έτσι φτιάξαμε ένα κάστρο - παιχνίδι με χριτς χρατς όπου τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχήσουν τις εικόνες των ιπποτών, του βασιλείου και του κάστρου (Αγγελική Τσιρώνη, Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, Ζαχαρία Μαρίνα).

Το δεύτερο δωράκι ήταν ιππότες με πλαστελίνες.

Και φυσικά ένα σακουλάκι ποπ κορν για τους μικρούς μας φίλους.
Κατά την ενημέρωση ζήτησα από τους γονείς να αφήσουν ένα μήνυμα στο συρτάρι του παιδιού τους και να μας γράψουν τις ευχές για το σχολείο στο λάβαρο των ευχών.

Καλή μας αρχή!!!!

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΡΧΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ: ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

Η πόρτα του νηπιαγωγείου αχνοφαίνεται κι εμείς καλούμαστε να οργανώσουμε και να δημιουργήσουμε ένα νέο υπέροχο ταξίδι με άγνωστους σταθμούς και προορισμούς. Τις πρώτες λοιπόν ημέρες πριν τον Αγιασμό πρέπει εκτός από τακτοποίηση, καθάρισμα, πλύσιμο κλπ της τάξης, να φροντίσουμε και για όλα εκείνα τα έγγραφα και τις κατασκευές που θα χρειαστούμε την πρώτη εκείνη ημέρα. Πλοηγηθείτε λοιπόν στις σελίδες μας και καλή σας αρχή.
  • Φύλλο γνωριμίας 

    Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που μας βοηθά να γνωρίσουμε καλύτερα τους μαθητές μας. Περιέχει στοιχεία επικοινωνίας, πληροφορίες για το παιδί, αλλά και για τις προσδοκίες των γονέων.Μπορείτε να το δείτε εδώ.
  • Ενημερωτικό φυλλάδιο προς τους γονείς
Αναφέρονται όλα εκείνα που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς. Πρόγραμμα, ωράριο, διατροφή, οδηγίες κλπ. Το φετινό μου είναι ένα τρίπτυχο και μπορείτε να το δείτε εδώ.


  • Δωράκι - κέρασμα
Συνηθίζεται να δίνεται στα παιδιά ένα δωράκι με κεράσματα. Μπορεί να είναι ένα σακουλάκι με καραμέλες, ένα κουτάκι με συμβολικά δωράκια, μια χαρτοσακούλα σε μορφή κουκουβάγιας ή σχολικής τσάντας κλπ. Μπορείτε να βρείτε διάφορες ιδέες στη σελίδα μας στο Pinterest. Το φετινό μου δωράκι θα το δείτε εν καιρώ.


  • Γράμμα προς τα παιδιά για το πρώτο βράδυ πριν την πρώτη ημέρα του σχολείου.
Πρόκειται για μια εισαγόμενη και πολύ χρήσιμη ιδέα. Η δασκάλα γράφει ένα μήνυμα στο μαθητή της. Το μήνυμα αυτό πρέπει να διαβαστεί το βράδυ πριν την πρώτη μέρα αποχωρισμού από τους γονείς. Ένα γλυκό γράμμα που μειώνει το στρεσσογόνο παράγοντα και που αυξάνει το ενδιαφέρον και την προσμονή του παιδιού για το νηπιαγωγείο. Το δικό μου γράμμα φέτος θα το στείλει η "μασκότ" της τάξης, και είναι στα σκαριά.

Επίσης πρέπει σιγά σιγά να καταλήξουμε στο τι θα χρησιμοποιήσουμε για
  • Ημερολόγιο
  • Παρουσιολόγιο
  • Πίνακας καιρού
  • Ομάδες εργασίας
  • Πίνακας Γενεθλίων
Μπορείτε να βρείτε υλικό μου για τα παραπάνω στις ρουτίνες.

Καλή Αρχή και φέτος θα τα λέμε συχνότερα.

Και μην ξεχνάτε...
Keep Sharing!!!