Σελίδες

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

PORTFOLIO: ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

Ο Ατομικός φάκελος του μαθητή, περιλαμβάνει, εκτός των άλλων

 Αυθεντικές εργασίες από τον φάκελο εργασιών του νηπίου  που έχουν
κάποιο νόημα
 Παρατηρήσεις – καταγραφές του εκπαιδευτικού, σημειώσεις
 Μαγνητοσκοπήσεις αφηγήσεων των παιδιών, φωτογραφίες, print – outs από εργασίες στον υπολογιστή, κλπ.
 Κλίμακες παρατήρησης

Επίσης σε αυτόν μπορούμε να συμπεριλάβουμε και επαναληπτικές εργασίες που κάνουμε ανά τρίμηνο, οι οποίες δείχνουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού.

1. Ένα παράδειγμα τέτοιας δραστηριότητας, αποτελεί το Ερωτηματολόγιο Αυτοαξιολόγησης. Πρόκειται για μια συνέντευξη που παίρνουμε ατομικά από τα παιδιά, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα των παιδιών, τις προτιμήσεις, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.


2. "Κοίτα πώς Εξελίσσομαι"
Το παρακάτω φύλλο εργασίας αποτυπώνει την εξέλιξη στο σχέδιο του παιδιού. Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσα "Το Ανθρωπάκι του Μήνα", αλλά θεωρώ πως αυτή η πιο σύνθετη μορφή μπορεί να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες.


3. Κοινωνιόγραμμα
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό διαγνωστικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, καθώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το να ανιχνεύσουμε εκτός από τη δημοφιλία του κάθε μαθητή,  τους μαθητές που βρίσκονται στο περιθώριο, ώστε να μπορέσουμε με διάφορες δραστηριότητες να υποστηρίξουμε και τα παιδιά αυτά.
Η δική μου εκδοχή, είναι το σενάριο μιας βόλτας στο Λούνα Παρκ. "Σου δίνω τρία εισιτήρια. Σε ποια παιδάκια θα τα δώσεις για να πάτε μαζί στο Λούνα Παρκ;"
Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτω από κάθε εισιτήριο, τα παιδάκια που επιλέγουν. 

Σημείωση: Τα αποτελέσματα του Κοινωνιογράμματος δεν ανακοινώνονται στους γονείς, αλλά αποτελούν δικό μας μέσο ελέγχου της ομάδας της τάξης. Κατά την επεξεργασία των στοιχείων, μετράμε τις θετικές ψήφους του κάθε παιδιού και εξάγουμε τα συμπεράσματά μας. Στο ίδιο φύλλο μπορείτε να προσθέσετε και την Ερώτηση "Ποιο παιδί ΔΕΝ θα ήθελαν μαζί τους", για να δείτε και τις αρνητικές επιλογές και τα παιδιά που είναι απομονωμένα. 
Η προσωπική μου εμπειρία έδειξε ότι με αυτή την ερώτηση τα παιδιά ένιωθαν αμήχανα, καθώς δεν ήθελαν να μιλήσουν αρνητικά για κάποιο παιδί. Θεωρώ πως και με τη συγκεκριμένη εκδοχή με τις θετικές ψήφους μπορούμε επίσης να ανιχνεύσουμε  τους μαθητές που δεν επιλέγονται. Το Κοινωνιόγραμμα μπορούμε να το επαναλαμβάνουμε ανά τρίμηνο ή μετά από κάποια σχετική παρέμβαση.

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019

Αν ήμουν δέντρο: Μικροί Δεντροχρονολόγοι

Στα πλαίσια του eTwinning έργου "eTreeHuggers: 1,2, tree Hug the Trees with me", η πρόκληση του Νοεμβρίου ήταν να ασχοληθούμε με τα αποτυπώματα της Ιστορίας των δέντρων. 


Τα δέντρα μας μιλούν... 

Για κάθε έτος ζωής, ένας δακτύλιος αποτυπώνεται στον κορμό τους. Παρατηρήσαμε κορμούς δέντρων και μετρήσαμε τους δακτυλίους. 

Στη συνέχεια γίναμε Δεντροχρονολόγοι και μαντέψαμε την ηλικία διαφόρων δέντρων. 
  1. ΜΑΝΤΕΨΕ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥ


Το κάθε σχολείο σχεδίασε έναν κορμό και οι εταίροι έπρεπε να μετρήσουν και να απαντήσουν πόσων ετών είναι το κάθε δέντρο.


Το ίδιο κάναμε και σε φύλλο εργασίας
Επίσης, παίξαμε και το παιχνίδι που σχεδίασε η αγαπημένη  Κική Μιχαλάρου 



2. ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΔΕΝΤΡΟ....
Αν ήμουν δέντρο, πως θα ήταν σχεδιασμένος ο κορμός μου;;;
Σχεδιάσαμε τον δικό μας κορμό δέντρου 
Στη συνέχεια κόψαμε τόσους κύκλους, όσους δακτύλιους θα είχε ο κορμός μας και συνθέσαμε το δέντρο των γενεθλίων μας a la Kandinsky!! Το κυκλόδεντρό μας έχει άνθη 4 και 5 ετών.

3. Tree Cookies  ή αλλιώς... Κορμοτρέλα
Κληθήκαμε να φτιάξουμε ένα γλύκισμα που μοιάζει με κορμό δέντρου. Έτσι κι εμείς φτιάξαμε την...Κορμοτρέλα.
Χρησιμοποιήσαμε σφολιάτα και πραλίνα και το αποτέλεσμα ήταν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ. Δεν έμεινε ούτε για δείγμα!!!!





Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019

ΣΤΕΜ και ΜΗΛΑ στο Νηπιαγωγείο: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε πως το Νηπιαγωγείο μας έχει επιλεγεί για τη δράση STEM2 λαμβάνοντας και ρομποτικό εξοπλισμό. Το έργο μας θα αφορά την ΣΤΕΜ Εκπαίδευση και θα σχετίζεται με τα μήλα. Τα μήλα αποτελούν ένα πολύ προσιτό και απλό θέμα για την ηλικία των νηπίων, και οι δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν είναι αμέτρητες και κυρίως προσαρμοσμένες στις ικανότητες και τα ενδιαφέροντά τους.
Στο έργο μας λαμβάνουν μέρος 7 σχολεία από 7 διαφορετικές χώρες, Ελλάδα, Σλοβακία, Βουλγαρία, Τσεχία, Ρουμανία, Λουξεμβούργο και Ισπανία.

Η πρώτη μας δραστηριότητα είναι Μαθηματική και συγκεκριμένα φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τη Στατιστική. Η πρόκληση ήταν να βρούμε ποιο μήλο μας αρέσει περισσότερο,και με επιστημονικό τρόπο, να καταγράψουμε και να αναλύσουμε τις προτιμήσεις των συμμετεχόντων.
Διαδικασία:
Τα παιδιά δοκιμάζουν και τα τρία είδη μήλων και επιλέγουν το αγαπημένο τους. 
Σημειώνουν σε ένα φύλλο καταγραφής εάν τους άρεσε το κάθε μήλο, και στη συνέχεια ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους. 



Στη συνέχεια γίνεται η καταγραφή των ψήφων. Τα παιδιά κολλούν το αγαπημένο τους μήλο στο ραβδόγραμμα της τάξης.



Παράλληλα, σε ένα δεύτερο φύλλο - ατομικό ραβδόγραμμα, σημειώνουν τις επιλογές των συμμαθητών τους. 

Στη συνέχεια, αναλύουμε τα αποτελέσματα και αναδεικνύουμε το νικητή.
Με μεγάλη διαφορά, νικητής της τάξης μας είναι....
το ΚΙΤΡΙΝΟ ΜΗΛΟ!!!!


Περιμένουμε με αγωνία να δούμε τους νικητές των συνεργαζόμενων χωρών.