Σελίδες

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Η ΑΡΚΟΥΔΑ

1η Δραστηριότητα: Παραμύθι
Αφηγούμαστε στα παιδιά την ιστορία της Αρκούδας από τη μυθολογία:

"Η Καλλιστώ, ιέρεια του κυνηγιού, ήταν κόρη του βασιλιά Λυκάονα της Αρκαδίας και προστατευόμενη της θεάς Άρτεμης. Η ομορφιά της προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Δία, ο οποίος την πρόσθεσε στην ατέλειωτη σειρά των γυναικών του. Εξοργισμένη η Άρτεμη την έδιωξε από το περιβάλλον της. Η Καλλιστώ, έγκυος από τον πατέρα των θεών, περιπλανήθηκε μόνη στα πυκνά δάση της Αρκαδίας και γέννησε το γιο της, τον Αρκάδα, κάτω από ένα πλατάνι. Το συμβάν δεν ξέφυγε από τη ζηλόφθονη ματιά της Ήρας.
Η απατημένη σύζυγος του Δία αποφάσισε να τον εκδικηθεί μεταμορφώνοντας την Καλλιστώ σε αρκούδα.
Τα χρόνια πέρασαν και κάποτε, ενώ ο νεαρός Αρκάδας κυνηγούσε στα δάση, ξεπρόβαλε από τα φυλλώματα η μεταμορφωμένη του μάνα που έτρεξε με λαχτάρα να τον αγκαλιάσει. Τρομοκρατημένος ο γιος, βλέποντας την αρκούδα να έρχεται, ετοιμάστηκε να τη σκοτώσει με το δόρυ του. Ο Δίας που δεν άντεξε τον πόνο της μητροκτονίας μετέφερε μητέρα και γιο στον ουρανό και τους μεταμόρφωσε σε αστερισμούς, για να χαίρονται εκεί αιώνια τις νύχτες, ο ένας κοντά στον άλλο. 

Η μητέρα έγινε ο αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου , η κορωνίδα του βόρειου ημισφαιρίου του ουρανού, και ο γιος της, ο Αρκάς, ο αστερισμός της Μικρής Άρκτου .
Όταν όμως η Ήρα κοίταξε στον ουρανό, κατάλαβε ότι οι δύο νέοι αστερισμοί ήταν έργο του άνδρα της. Παρήγγειλε αμέσως στον Ωκεανό να μην επιτρέψει ποτέ στους δύο αστερισμούς να αναπαυθούν στα υγρά βασίλειά του.
Από τότε είναι αειφανείς, δηλαδή ορατοί όλο το χρόνο και είναι καταδικασμένοι να μην ανατέλλουν, ούτε να δύουν, για να μη δροσίζονται ποτέ στη θάλασσα."


Γινόμαστε αστρονόμοι και βλέπουμε τη μεγάλη και τη μικρή άρκτο

Πόσα αστέρια την απαρτίζουν;

Τι σχήματα βλέπουμε;
Σε τι μοιάζουν και σε τι διαφέρουν;
Μπορούμε να το ζωγραφίσουμε κι εμείς;;;;;



2η Δραστηριότητα : Το παιχνίδι της Αρκουδίτσας Καλλιστούς


 

3η Δραστηριότητα: Συζήτηση                                                 
Συζητούμε με τα παιδιά για τους κινδύνους που αντιμετώπισε η αρκουδίτσα και τους καταγράφουμε για να τους θυμάται και να προσέχει την επόμενη φορά.
Επίσης συζητάμε για τη χειμέρια νάρκη που έπεσε η αρκούδα το χειμώνα. Ψάχνουμε στο διαδίκτυο να βρούμε ποια άλλα ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη.


4η Δραστηριότητα: Κατασκευή Φωλιάς από κουτιά            
Zητούμε από τα παιδιά να φέρουν ένα αρκουδάκι από το σπίτι τους καθώς και ένα κουτί παπουτσιών. Tα παιδιά φτιάχνουν φωλιές για τα αρκουδάκια που έφεραν από το σπίτι τους.

5η Δραστηριότητα: Παιχνίδι - Δραματοποίηση

Το κάθε παιδί φτιάχνει τη φωλιά για το αρκουδάκι του και την τοποθετεί μέσα στο νηπιαγωγείο, σε όποιο σημείο πιστεύει ότι θα είναι ασφαλές το ζωάκι του.Με μουσική (εδώ σας δίνω του Prokofiev από το έργο "ο Πέτρος κι ο Λύκος") δραματοποιούμε την περιπέτεια της αρκουδίτσας με τα κουκλάκια που φέρανε από το σπίτι τους, αφού πρώτα οργανώνουμε κατάλληλα την τάξη...
Φροντίζουμε να έχουμε μια υπόγεια διάβαση, ένα κοτέτσι, καρπούς κλπ.

Τα αρκουδάκια παίζουν με τη μαμά τους και τρώνε από τους καρπούς που βρίσκουν στο δάσος.  Όμως καθώς πηγαίνουν προς το δρόμο, δεν προλαβαίνουν να περάσουν απέναντι και χάνουν τη μαμά τους. Τώρα πρέπει να βρουνε μόνα τους το δρόμο της επιστροφής και είναι πολύ λυπημένα... Είναι φθινόπωρο και τα φύλλα από τα δέντρα πέφτουν.
Περνούν από μια υπόγεια διάβαση το δρόμο, και βγαίνουν στην άλλη πλευρά όπου βρίσκουν πολύ ωραίους καρπούς για να φάνε.
Λίγο παραπέρα τρώνε και άφθονο μέλι που τους δίνει δύναμη.
Στο δρόμο τους συναντούν ένα πολύ ωραίο κοτέτσι. Ευκαιρία να φάω μια στρουμπουλή κότα, σκέφτονται, αλλά εκείνη τη στιγμή βγαίνει ο αγρότης με την καραμπίνα και πυροβολεί στον αέρα. Τα αρκουδάκια τρέχουν να κρυφτούν.
Έρχεται ο χειμώνας... Κάνει πολύ κρύο και αρχίζει να πέφτει χιόνι... Πρέπει να πάνε να βρουν μια ζεστή φωλιά για να περάσουν το χειμώνα... (Βάζουν τα κουκλάκια στη φωλιά τους)...Κοιμούνται
Έρχεται και η άνοιξη και οι αρκουδίτσες ξυπνούν. Όμως έχουν ξελιγωθεί από την πείνα. Ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουνε φαγητό. Βρήκαν κάτι ωραία μελίσσια μιαμ μιαμ...
Μα τι βλέπουν;;;
Η μαμά τους!!!!!!

6η Δραστηριότητα: Το κυνήγι της φωλιάς 

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η μία ομάδα με τα αρκουδάκια της βγαίνει έξω από την τάξη, ενώ η άλλη κρύβει τις φωλιές μέσα στο νηπιαγωγείο καθώς και πιατάκια με φαγητό. Όση ώρα διαρκεί το τραγούδι της αρκούδας, οι αρκούδες πρέπει όλες να πάρουν φαγητό, να βρουν μία φωλιά και να πέσουν σε χειμερία νάρκη.


Ζώα που ζουν στους πάγους από την ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΠΕΛΛΑΚΗ

Μιλώντας για τα ζώα που ζουν στους πάγους ζητήθηκε από τους γονείς μαζί με τα παιδιά να βρουν και να φέρουν στο νηπιαγωγείο φωτογραφικό και πληροφοριακό υλικό. Έτσι, δημιουργήθηκε μια μικρή εγκυκλοπαίδεια:



Φτιάξανε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνιδι με τις αρκούδες που κάνουν σκι



Και μια πολύ όμορφη και απλή κατασκευή πιγκουίνου από χάρτινα πιάτα...


Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Τελικά το μετάνοιωσα... Πήγαμε στην εκκλησία, κάναμε και αρτοκλασία λόγω της ημέρας, και εκεί είδα κρεμασμένα κάτι πανέμορφα λαβαράκια. Έτσι, αποφάσισα να κάνουμε κάτι αντίστοιχο για αυτή την ημέρα. Έτσι κάναμε αυτό:








Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Tων τριών Ιεραρχών

Βρήκα στο e-selides ένα σχέδιο για αύριο από την εκπαιδευτικό Σμιξιώτη Ελένη. Κράτησα το σχέδιο, αφαίρεσα τα λόγια και αυτό προτείνω για αύριο. Τα παιδιά θα το ζωγραφίσουν κ θα κολλήσουν μέσα την εικόνα των τριών Ιεραρχών...










Afierwma Stous Treis Ierarxes 2009

ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ online

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της νέας γρίπης


ΘΕΜΑ: Προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς της νέας γρίπης 
Με αφορμή την ήπια επανεμφάνιση της γρίπης Α(Η1Ν1)2009 σας αποστέλλουμε τις ακόλουθες οδηγίες με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσής της:
  •    Αποφυγή της επαφής των χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.
  •    Αποφυγή της κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • ·  Συχνό πλύσιμο των χεριών.
  •     Κάλυψη με χαρτομάντηλο του στόματος και της μύτης σε βήχα ή φτέρνισμα.
  •     Συχνός αερισμός των αιθουσών.
  •     Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/μαθήτρια εμφανίσει συμπτώματα γρίπης, να ειδοποιούνται άμεσα οι κηδεμόνες τους για να τους παραλάβουν από το σχολείο.
  •     Όταν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός ασθενεί με υψηλό πυρετό και έχει συμπτώματα γρίπης πρέπει να παραμένει στο σπίτι. 

Τέλος, το  ΚΕ.ΕΛ.Π.ΝΟ., σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «δεν κρίνεται σκόπιμη η αναστολή λειτουργίας των σχολείων καθώς και η επιδημιολογική καταγραφή των απουσιών.»
Παρακαλούνται οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους μαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς.

Ο ΨΥΛΛΟΣ ΕΔΡΑΠΕΤΕΥΣΕ








Ο ψύλλος εδραπέτευσε 1,2,3,4
ο ψύλλος εδραπέτευσε 5,6,7.

Τον κυνηγά το πεζικό 1,2,3,4
τον κυνηγά το πεζικό 5,6,7

Και η αστυνομία 1,2,3,4
και η αστυνομία 5,6,7.

Τον κυνηγάει το ναυτικό 1,2,3,4
τον κυνηγάει το ναυτικό 5,6,7

και η αεροπορία 1,2,3,4
και η αεροπορία 5,6,7.

Τον ψύλλο τον επιάσανε 1,2,3,4
τον ψύλλο τον επιάσανε 5,6,7

στη φυλακή τον βάλανε 1,2,3,4
στη φυλακή τον βάλανε 5,6,7.

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Παίζουμε την Αρκουδίτσα Καλλιστώ

http://callisto.gr/arkoudi/index.html

Τα παιχνίδια που προτείνω, θα τα αποθηκεύω στη σελίδα δεξιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
για να υπάρχουν σε ένα αρχείο.

ΠΑΖΛ ΑΠΟ ΞΥΛΑΚΙΑ ΠΑΓΩΤΟΥ

Μια πολύ όμορφη εναλλακτική πρόταση για δημιουργία παζλ από τα παιδιά είναι η παρακάτω:
Κολλάμε με σελοτέιπ 7 ή περισσότερα ξυλάκια παγωτού, και τα παιδιά το ζωγραφίζουν.
 Αφαιρούμε το σελοτέιπ, ανακατεύουμε και το παιχνίδι αρχίζει...



 Αφού φτιάξει ο καθένας το δικό του, αλλάζουν και κάνουν διαγωνισμό ποιος θα το φτιάξει πρώτος.

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Ας μιλήσουμε για τα σπίτια

Αυτό είχατε στο μυαλό σας όταν σκεφτόσασταν τη λέξη σπίτι;


ΣΠΙΤΙΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Αφόρμηση το παραπάνω βιντεάκι
με το οποίο τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη σπιτιών,
αλλά επίσης θα τους ανατραπούν ορισμένα στερεότυπα
που έχουν στο μυαλό τους για τα σπίτια.

Σε τι μοιάζουν τα σπίτια που είδατε και σε τί διαφέρουν;
Πώς φτιάχνεται ένα τέτοιο σπίτι;
Γιατί φτιάχνουμε τα σπίτια;

Τα παιδιά επιλέγουν το σπίτι που τους άρεσε και προσπαθούν να φανταστούν ποιοι μένουν εκεί, τι δουλειά κάνουν, τι τρώνε, τι παιχνίδια παίζουν, και να τα αφηγηθούν στην παρεούλα. Δίνουν τίτλο σε κάθε εικόνα. Έπειτα σχεδιάζουν τα δωμάτια που έχει  το σπίτι που διάλεξαν και πως μπορεί να είναι τα έπιπλά του.

Σε δεύτερη φάση, θα μιλήσουμε για τα σχήματα μέσα από εικόνες σπιτιών (σπίτια τετράγωνα, σπίτια τριγωνικά, σπίτια κυλινδρικά, σπίτια περίεργα)...
"   Όταν ήμουν παιδί, έτρεχα ώρες ατέλειωτες στη στέπα, κυνηγώντας το ουράνιο τόξο...Τώρα ξέρω. Το ουράνιο τόξο είναι φτιαγμένο απ' όλα τα όνειρα των παιδιών, απ' όλα τα ποιήματα και τα παραμύθια των λαών. Το ουράνιο τόξο είναι ολάκερη η παιδική λογοτεχνία του πλανήτη μας, καμωμένο από την αγάπη, τη φιλία, την καλοσύνη που είναι μέσα στα βιβλία για τους νέους. Όσο πιο όμορφα τα βιβλία για τους νέους ανθρώπους, τόσο πιο λαμπερό το ουράνιο τόξο, το σημείο της ειρήνης πάνω από τον κόσμο..."

Ντορζίν Γκαρμάα

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Ουράνιο τόξο (Χρώματα)

 
Σε χάρτινα πιάτα βάψαμε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου




Κολλήσαμε τη βροχή και τα σύννεφα και τα κρεμάσαμε στην τάξη μας








ΦΩΣ: ΔΙΑΦΑΝΗ - ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΥΛΙΚΑ

Φτιάχνουμε ένα κουτί παρατήρησης.
Σε ένα κουτί παπουτσιών φτιάχνουμε ένα σκηνικό, όπως βλέπετε στην παραπάνω εικόνα. Στο πάνω μέρος του κουτιού ανοίγουμε ένα παραθυράκι για να περνάει το φως, ενώ από το πλάι κάνουμε μια μικρή τρύπα, για να μπορούμε να δούμε μέσα. Τα παιδιά με κλειστό το παράθυρο παρατηρούν μέσα από την τρύπα και δε βλέπουν τίποτα. Μετά τη συζήτηση μας λένε ότι δε βλέπουν γιατί δεν έχει φως μέσα και είναι σκοτεινά. Ανοίγουμε λοιπόν το παραθυράκι και τα παιδιά με έκληξη ανακαλύπτουν την εικόνα.

 
Αφού λοιπόν συμφωνήσουμε ότι χρειάζεται το φως για να δούμε τα αντικείμενα, πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά, διαφανή και αδιαφανή. Βάζουμε λοιπόν πάνω στο παραθυράκι ζελατίνες, χαρτιά, βαμβάκι, πλαστικό, γυαλί, και σημειώνουμε από ποια υλικά περνάει το φως και από ποια όχι.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Kαλειδοσκόπιο Κατασκευή

Κάθησα σήμερα, παιδεύτηκα η αλήθεια είναι, αλλά πιστεύω ότι κατάφερα να βγάλω μια ωραία κατασκευή καλειδοσκόπιου που να μπορεί να γίνει από τα παιδιά και να έχει παρόμοιο αποτέλεσμα με το κανονικό.
Σας περιγράφω τα βήματα παρακάτω:

Υλικά:
Χαρτόνι μεταλλιζέ ασημί
Ρολά από χαρτί υγείας
Ζελατίνα φαγητού
Πολύχρωμα χαρτάκια ή ζελατίνες
Κύκλος από αφρώδες ή απλό χαρτόνι

Διαδικασία:
Κόβουμε το μεταλλιζέ χαρτόνι σε διαστάσεις 11,5 x 9,5εκ περίπου

Το διπλώνουμε στα τρία

Φτιάχνουμε μία "σκεπή" και κολλάμε με σελοτέιπ

Τοποθετούμε το χαρτόνι μέσα στο ρολό και καλύπτουμε με ζελατίνα

Κόβουμε μικρά χαρτάκια και φτιάχνουμε και ένα δεύτερο κύλινδρο με μαύρο χαρτόνι

Καλύπτουμε και πάλι με ζελατίνα

Από την άλλη πλευρά κόβουμε σε αφρώδες ή ότι άλλο θέλετε ένα κύκλο με μια τρύπα στη μέση και το κολλάμε

Διακοσμούμε όπως θέλουμε



Έτοιμο!!!

Παρατηρούμε το καλειδοσκόπιο και ζωγραφίζουμε ότι βλέπουμε

Η εικόνα μέσα από τα καλειδοσκόπιά μας







Τεχνική "Ουράνιο Τόξο" (Δεν ξέρω πως λέγεται συγγνώμη :))

 
Βάφουμε το χαρτί με τα χρώματα του ουράνιου τόξου με λαδοπαστέλ

Βάφουμε με μαύρο χρώμα όλο το χαρτί

Με ξυλάκι από σουβλάκι σχεδιάζουμε πριν στεγνώσει το χρώμα

Βγήκε πολύ φωτεινή και δε φαίνεται καλά  :(