Σελίδες
▼
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015
Τα δικαιώματα του παιδιού σε ένα γερό σκαρί
Με μια απλή και όμορφη εργασία κλείσαμε το θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού. Μιλήσαμε για τους πρόσφυγες κυρίως, και "για τα παιδιά που ταξιδεύουν σε τρύπιες βάρκες". Τους δώσαμε λοιπόν γερό σκαρί και πολλά πανιά για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Σε ένα Α4 είναι σχεδιασμένοι οι κύκλοι με τα δικαιώματα των παιδιών και σε ένα άλλο η βάρκα.
Τα παιδιά χρωματίζουν τους κύκλους, τους κόβουν και τους κολλούν τον έναν μέσα στον άλλο.
Στη συνέχεια ζωγραφίζουν οτιδήποτε θέλουν.
Ας ελπίσουμε κανένα παιδί να μην ξαναμπεί σε τρύπια βάρκα...
Keep Sharing!!!
Keep Sharing!!!
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015
Η Βιβλιοβαλίτσα της Ζαράφα - ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Φέτος η χαρά μου είναι απερίγραπτη, μια που το νηπιαγωγείο μας υλοποιεί ένα πρόγραμμα Etwinning με τίτλο "Η βαλίτσα της Ζαράφα". To συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι δική μου έμπνευσης, οπότε και η χαρά μου είναι διπλή, να το βλέπω να παίρνει ζωή σε 10 ευρωπαϊκές χώρες.
Στα πλαίσια λοιπόν αυτού του προγράμματος αποφάσισα να εντάξω και τη γωνιά της βιβλιοθήκης. Η μασκότ του προγράμματος, η αγαπημένη μας Ζαράφα, στέλνει το δεύτερο γράμμα της στα παιδιά, προσκαλώντας τους να γεμίσουν τις βαλίτσες τους με βιβλία που θα έχουν διαβάσει.
Το γράμμα
Η βαλίτσες των παιδιών είναι ένα απλό χρωματιστό Α4 διπλωμένο στη μέση.
Τα βιβλία που θα διαβάζουν τα παιδιά θα είναι ρούχα στα οποία κάθε φορά θα κολλούν το εξώφυλλο του βιβλίου τους, σαν στάμπα.
Έχω φτιάξει σελίδες με τις μικρογραφίες των εξωφύλλων των βιβλίων της βιβλιοθήκης. Τα παιδιά βρίσκουν και κόβουν το εξώφυλλο, και το κολλούν στο μπλουζάκι, το οποίο στη συνέχεια μπαίνει στη βαλίτσα τους.
Αυτά και συνεχίζουμε
Keep Sharing!!!
Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015
Φύλλο εργασίας με αφορμή το Πολυτεχνείο (αναδημοσίευση)
Ψάχνοντας ιδέες για να αξιοποιήσω το θέμα του Πολυτεχνείου στην τάξη, στάθηκα στην παρακάτω εικόνα και μου γεννήθηκε η ιδέα του να την εκμεταλλευτώ για γλωσσικό παιχνίδι...
Συζητήσαμε με τα παιδιά για την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τους έδειξα βιντεάκια από τα γεγονότα και φωτογραφίες από την εξέγερση. Έπειτα αναλύσαμε την παραπάνω φωτογραφία...
Ποιοι νομίζετε ότι είναι οι άνθρωποι της φωτογραφίας;
Τι κρατάνε;
Τι μπορεί να γράφει;
Αφού λοιπόν αναλύσαμε και συζητήσαμε πάνω σε αυτά, τους έδωσα μία κόλλα Α4 με τη συγκεκριμένη φωτογραφία τυπωμένη και τα γράμματα της λέξης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ κομμένα. Τα παιδιά καλούνται να ζωγραφίσουν τους φοιτητές που κρατούν το σύνθημα, και στη συνέχεια να κολλήσουν τα γράμματα σχηματίζοντας τη λέξη, έχοντας τη φωτογραφία ως σημείο αναφοράς για τη σύγκριση και ταύτιση των γραμμάτων.
Προνήπιο |
Προνήπιο |
Για τα προνήπια που δεν μπορούν ακόμη να κάνουν αυτή την ταύτιση, έδωσα λέξεις ΨΩΜΙ - ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ - ΕΙΡΗΝΗ και έπρεπε να βρουν ποια λέξη εικονίζεται και να την κολλήσουν στα παιδιά της ζωγραφιάς τους.
Από το αποτέλεσμα μπορώ να πω ότι το φύλλο εξυπηρέτησε τους στόχους μου στο έπακρο, αν σκεφτεί κανείς ότι τα περισσότερα προνήπια κατάφεραν να σχηματίσουν σωστά τη λέξη.
Ένα περιστέρι με μηνύματα...
Δίνουμε στα παιδιά να κόψουν το περίγραμμα του περιστεριού, και να ζωγραφίσουν τα χαρακτηριστικά τους. Σε ένα κουτί έχουμε διάφορα μηνύματα. Τα παιδιά επιλέγουν το μήνυμα που θέλουν να κουβαλάει το δικό τους περιστέρι και το κολλούν ή το γράφουν. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απλή και πολύ επίκαιρη κατασκευή που την κάνω κάθε χρόνο τέτοιες μέρες...
ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Αισίως οδεύουμε προς τη γιορτή για το Πολυτεχνείο, όπου θα παρουσιάσουμε τη δραματοποίηση του παραμυθιού της Ευγενίας Φακίνου "Ξύπνα Ντενεκεδούπολη".
Έχουμε ήδη αναφερθεί στην εξέγερση των φοιτητών και στα τραγικά γεγονότα του '73.
Έχουμε ήδη αναφερθεί στην εξέγερση των φοιτητών και στα τραγικά γεγονότα του '73.
Σήμερα, αφού επεξεργαστήκαμε τις φωτογραφίες του Πολυτεχνείου, σταθήκαμε
στην αρχιτεκτονική του δομή.
Μιλήσαμε για τον τρόπο που ήταν φτιαγμένο,
για τους κίονες και τα αετώματα.
Τους έδωσα πλαστικοποιημένα τα κομμάτια του κτηρίου και παίξανε μαζί τους.
Στη συνέχεια, γίναν και οι ίδιοι αρχιτέκτονες και δημιούργησαν το δικό τους Πολυτεχνείο με κολλάζ.
Τέλος, διακόσμησαν την αφίσα τους όπως ήθελαν.
Στη συνέχεια, γίναν και οι ίδιοι αρχιτέκτονες και δημιούργησαν το δικό τους Πολυτεχνείο με κολλάζ.
Τέλος, διακόσμησαν την αφίσα τους όπως ήθελαν.
Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015
O Τζακ και η Φασολιά
Έχουμε ήδη διαβάσει την ιστορία της Κόκκινης Κοτούλας που αφορά στη σπορά και σήμερα διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το Τζακ και τη φασολιά, δίνοντας ένα εναλλακτικό τέλος στην ιστορία μας.
Στη συνέχεια φτιάξαμε το σπίτι του Τζακ, φυτέψαμε σε θήκες από CD τα μαγικά μας φασόλια (μια ιδέα που πήρα από την Καλλιόπη Παπουτσάκη) , και περιμένουμε τη μέρα που η μαγική μας φασολιά θα φτάσει το Κάστρο του Γίγαντα.
Έτσι, συχνά θα παρατηρούμε πόσο πολύ μεγαλώνουν τα φυτά μας, θα τα φροντίζουμε και θα ζωγραφίζουμε την εξέλιξή τους.