Σελίδες

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Παρατηρώ κι αναρωτιέμαι... παιχνίδι καλλιέργειας προφορικού λόγου

Σήμερα είχαμε την Kouklaki - Day

Όλα τα παιδιά έφεραν την αγαπημένη τους κούκλα. Προσπαθώ να δημιουργώ δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού λόγου και να δίνω στα παιδιά ευκαιρίες να εκφραστούν και να περιγράψουν.
Σήμερα λοιπόν, έπρεπε να παρουσιάσουν την κούκλα τους.

Στη συνέχεια, φωτογραφίσαμε όλες τις κούκλες και παίξαμε το παιχνίδι " Πρατηρώ και αναρωτιέμαι"
Τα παιδιά παρατηρούσαν τις φωτογραφίες και έπρεπε να επιλέξουν μία εκτός από τη δική τους και να διατυπώσουν ερώτημα με τη λέξη "αναρωτιέμαι"...


Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

Η γειτονιά μου

Βρισκόμαστε στο δεύτερο βήμα του #OutofEdenLearn και οι δράσεις μας σχετίζονται με τον τόπο και τη γειτονιά μας. Τα παιδιά έφεραν λοιπόν φωτογραφίες από το σπίτι τους και ζωγράφισαν τη γειτονιά τους. Στη συνέχεια παρουσίασαν το σπίτι τους στους συμμαθητές τους.
Έπειτα, ζωγράφισαν τη γειτονιά τους 
και μας περιέγραψαν κάτι σχετικό με αυτήν.


Out of Eden Walk στην Όσσα

Ακολουθώντας τα βήματα του Πωλ Σάλοπεκ, στα πλαίσια του προγράμματος Out of Eden Learn, κάναμε μια προσπάθεια να συνδεθούμε με τον τόπο μας. Να αφουγκραστούμε τις ιστοριες που έχει να μας διηγηθεί... Και είναι πολλές...
Προσπαθώντας να καλλιεργήσουμε τις Ρουτίνες σκέψης, με τη φωτογραφική μηχανή στο χέρι, ακολουθήσαμε τα μονοπάτια του χωριού προς το υπό κατάρρευση μνημείο της περιοχής μας. Τα παιδιά έπρεπε να παρατηρήσουν προσεκτικά, να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους, να τις συνδέσουν με προηγούμενες εμπειρίες και να διατυπώσουν ερωτήματα...
Η εμπειρία πλούσια, οι εικόνες ανεπανάληπτες και οι ιστορίες πολύ δυνατές...


Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Ο Λυκοσουάρ και ο Άι - Βασίλης με Ουρά

Ένα υπέροχο παραμύθι της αγαπημένης Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη διαβάσαμε σήμερα με τα παιδιά.
Την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς, ο λύκος είναι άρρωστος. Άρρωστο είναι όμως και ένα από τα γουρουνάκια... Άραγε το πνεύμα των Χριστουγέννων θα αλλάξει τον άγριο λύκο;

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι ξανά και ξανά. Στη συνέχεια βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε αυτό το παραμύθι, και στα κλασικά τρία γουρουνάκια. Ποιο τέλος προτιμούμε; Φυσικά του Άι-Βασίλη με ουρά.

Το παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για να ασχοληθούμε με Φυσικές Επιστήμες και την έννοια του αέρα.
Ντύσαμε ένα σεσουάρ Λύκο, και φτιάξαμε τα τρία σπιτάκια.
Τα παιδιά αναδιηγούνται την ιστορία, μόνο που τώρα ο λύκους είναι ο κύριος Λυκοσουάρ. Παρατηρούμε τι γίνεται και διατυπώνουμε ερωτήματα. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες. Η κάθε ομάδα, επιλέγει ένα υλικό για να χτίσει ένα σπιτάκι. Έπειτα, ο κύριος Λυκοσουάρ αναλαμβάνει δράση
Η πρώτη ομάδα επέλεξε τα γλωσσοπίεστρα


 Η δεύτερη τα καλαμάκια με την πλαστελίνη 
και η τρίτη τα τουβλάκια
Τέλος, το κάθε παιδί φέρνει ένα υλικό από το χώρο του Νηπιαγωγείου και διατυπώνει υποθέσεις. Άραγε θα το φυσήξει ο Λυκοσουάρ ή όχι;;;; Καταγράφουμε τα αποτελέσματα και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.


Τέλος, επιλέγουμε εμείς ένα υλικό για να φτιάξουμε το σπιτάκι μας...







Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2017

Δραψού ο Φταρνιστός

Ο δράκος μας αρρώστησε. Είχε πολύ βήχα και κρύωνε. Τα παιδιά του πρότειναν να καλέσει τον γιατρό, εκείνος όμως φοβάται τους γιατρούς. Οι γιατροί είναι άγρια μαύρα τέρατα... Ή μήπως όχι;

 Διαβάσαμε το βιβλίο "Δε φοβάμαι το γιατρό" και εξηγήσαμε στο δράκο πως ο γιατρός μας βοηθά να γίνουμε καλά. Στη συνέχεια γίναμε εμείς γιατροί και εξετάσαμε το δράκο, σύμφωνα με το φύλλο εξέτασης.
Μετρήσαμε τους παλμούς του, πήραμε τη θερμοκρασία του 
και εξετάσαμε όλα τα μέρη του σώματος που μας υποδεικνύει το φύλλο εξέτασης. 
Η διάγνωση είναι ότι ο δράκος έχει πυρετό επειδή κόλλησε κάποιο μικρόβιο.
Του δώσαμε σιρόπι για να γίνει καλά και μάθαμε στο δράκο πως να προστατευτεί από τα μικρόβια!!!!

Με δρακόλπα μυστικά:Χέρια καθαρά, μυξούλες μακριά!!!
Τέλος ακούσαμε και χορέψαμε τον Αψού τον φταρνιστό


Το φύλλο εξέτασης και το φύλλο εργασίας μπορείτε να τα βρείτε εδώ.


Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

Ένας δράκος με γυαλιά ψάχνει αδιάβροχα φτερά: Υδροπερατότητα

Σε ένα περιβαλλοντικό έργο για το νερό και τους υδροβιότοπους, όπως αυτό που υλοποιούμε φέτος, δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι Φυσικές Επιστήμες. Ασχοληθήκαμε λοιπόν με την έννοια της Υδροπερατότητας. 
Η πρώτη Αποστολή των σχολείων ήταν να ανακαλύψουν αδιάβροχα υλικά για να φτιάξουν φτερά στο δράκο τους.


Τίτλος: Με τι να φτιάξω τα φτερά μου για να μη βραχώ
Σενάριο: Ο Δράκος έσπασε τα φτερά του κατά την πτώση του στην αυλή μας και ζητά από τα παιδιά να του φτιάξουν καινούργια, που όμως πρέπει να είναι αδιάβροχα για να μπορεί να κολυμπά στις λίμνες.

Τα παιδιά ψάχνουν διάφορα υλικά και πειραματίζονται με αυτά. 


Στη συνέχεια ο δράκος τους δίνει κάποια υλικά για να δοκιμάσουν αν είναι αδιάβροχα ή όχι.
Σε κάποια σχολεία τα παιδιά έπρεπε να βρουν στο σπίτι τους ένα αδιάβροχο υλικό και να το φέρουν στο σχολείο.
Υπύθυνη Νηπιαγωγός: Κική Μιχαλάρου




Τέλος, τα σχολεία αποφασίζουν το Αδιάβροχο υλικό από το οποίο θα είναι φτιαγμένα τα φτερά του δράκου 
Μαρία Ιωαννίδου - Κιλκίς

και το ανεβάζουν στο κοινό έγγραφο popplet. Στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μπρατσάκια!!! 

Άλλες επιλογές ήταν πλαστικοποιημένο χαρτί, δερματίνη, σκουφάκι κολύμβησης, σακούλα, χρυσόχαρτο,μπαλόνια κ.ά.τα οποία βρίσκονται στο έγγραφο popplet που ακολουθεί.








Παρακάτω μπορείτε να δείτε το συνεργατικό αρχείο popplet το οποίο δημιουργήσαμε.



Tέλος, παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια που δημιούργησε η εξαιρετική συνάδελφος Κική Μιχαλάρου. Θα τα βρείτε στη σελίδα του δράκου μας.


Αυτά συμβαίνουν μόνο στο eTwinning