Σελίδες
▼
Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020
Μένουμε Σπίτι Μαζί: Το Νέο eTwinning πρόγραμμα εν μέσω πανδημίας
Η πανδημία του COVID-19 δημιούργησε στην εκπαιδευτική κοινότητα (σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο) μια νέα πραγματικότητα γεμάτη ανησυχίες αλλά και προκλήσεις. Νέες επιμορφωτικές, εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες αναπτύσσονται. Νέα δεδομένα επαναπροσδιορίζουν την έννοια της μαθησιακής διαδικασίας και τους άμεσα εμπλεκομένους σε αυτήν, μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα συγκυρία θεωρείται απόλυτη προτεραιότητα η συνέχιση της επαφής των μαθητών/τριών με τη μαθησιακή διαδικασία, για το χρονικό διάστημα που οι σχολικές μονάδες δεν θα λειτουργούν.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία φαίνεται ικανή να «ξεφεύγει των στενών ορίων που έχουν καθοριστεί από τους τοίχους των σχολείων» (Hogenbirk et al. 2006:9). Δημιουργούνται νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, καθώς η εκπαιδευτική πρακτική εμπλουτίζεται συνεχώς και δυναμικά με τις ΤΠΕ, τη χρήση του διαδικτύου και των νέων εργαλείων web 2.0 (Ζαχαρία κ.ά, 2018), αλλά και τη δημιουργία δικτύων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και/ή τις σχολικές μονάδες. Οι δικτυώσεις δημιουργούν το πεδίο, όπου ξεπηδούν ιδέες που μπορεί να υιοθετήσει ο/η εκπαιδευτικός, να τις προσαρμόσει στις δικές του/της ανάγκες, προτιμήσεις, να τις διαμορφώσει ανάλογα με τη δυναμικότητα και την κατάσταση της τάξης του, να τις τροποποιήσει, και να τις αναπτύξει (Ιωαννίδου, 2018). Η δράση eTwinning αποτελεί ένα πολύ καλό εργαλείο ‘κατάργησης’ των τοίχων και των στενών ορίων (Ζαχαρία κ.ά, 2018) και δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο δικτύωσης των εκπαιδευτικών μονάδων, ακόμα κι αν τα σχολεία είναι κλειστά.
Έχοντας ως βάση όλα τα παραπάνω, 30 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγοί & Δάσκαλοι), που ήδη συνεργαζόμασταν σε άλλα eTwinning έργα, αποφασίσαμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε το έργο με τίτλο «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.. ΜΑΖΙ». Το έργο το δημοσιοποιήσαμε αμέσως μετά την έγκρισή του σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης εκπαιδευτικών, ώστε να συμμετέχουν όσο το δυνατόν περισσότεροι εκπαιδευτικοί και να επωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά. Σκοπός του έργου ήταν κυρίως η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών εκτός σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία. Μέσα από το έργο αυτό θελήσαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες όλης της χώρας να επικοινωνούν και να εκφράζονται, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν/με ΜΑΖΙ την κρίση που βιώνουν/με.
Η ανταπόκριση έως τώρα στο έργο είναι τεράστια και πέρα από κάθε προσδοκία. Έχουν ήδη εγγραφεί στην ομάδα μας πάνω από 200 σχολεία, περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ πάνω από 200 εκπαιδευτικοί είναι ήδη ενεργά εγγεγραμμένοι στην πλατφόρμα του έργου. Η γεωγραφική διασπορά αφορά σε κάθε γωνιά της χώρας, από τον Έβρο, τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Πελοπόννησο έως την Κρήτη, από την Κεφαλλονιά έως την Κάσο. Αφορά σε αγροτικές αλλά και αστικές περιοχές, σε μικρές αλλά και μεγάλες σχολικές μονάδες.
Μένουμε Σπίτι…. Αλλά ΜΑΖΙ!!!!!!!!!
Μεθοδολογία του έργου:
Οι εκπαιδευτικοί θα ετοιμάζουν "προκλήσεις" τις οποίες θα ανεβάζουν στην πλατφόρμα και σε συνεργασία με τους γονείς τους, οι μαθητές/τριες θα τις υλοποιούν εάν θέλουν.
Οι εταίροι του έργου θα χωριστούν σε ομάδες για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού - μια που δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο, και με την χρησιμοποίηση web2 εργαλείων, θα το παρουσιάζουν. Το Δημόσιο Twinspace θα αποτελεί πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού για όλους τους εκπαιδευτικούς και γονείς που θέλουν να βρουν συμβουλές και ιδέες για την απασχόληση των παιδιών τους σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.
Με τη δημιουργία αφισών, τραγουδιών, παραμυθιών και κατασκευών από τα παιδιά, ώστε να αντιμετωπίσουν τον εγκλεισμό και την πανδημία, ευελπιστούμε να βοηθήσουμε με την σειρά μας όλους να βγουν/με αλώβητοι από την κρίση που βιώνουμε.
Τρίτη 10 Μαρτίου 2020
Μαθηματικά: Πρώτη Αρίθμηση - Παιχνίδι ταχύτητας
Δραστηριότητα Μαθηματικών:
Πρώτη αρίθμηση, και στόχος μας η αναγνώριση των αριθμητικών συμβόλων 1-6, και η άμεση αναγνώριση ποσοτήτων.
Παίζουμε ένα παιχνίδι ταχύτητας, όπου τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν τις διάφορες αναπαραστάσεις του αριθμού. Χρειαζόμαστε καρτέλες με αριθμούς σε διάφορες αναπαραστάσεις και μία ή δύο μυγοσκοτώστρες.
Προετοιμασία: Στην ολομέλεια παρουσιάζουμε τους αριθμούς σε διάφορους σχηματισμούς (ζάρι, πεντάδες, διάσπαρτα κλπ).
Καλούμε τα παιδιά να ομαδοποιήσουν τις καρτέλες, ανά αριθμό.
Μπορούν επίσης και να τα αποτυπώσουν στο χαρτί,
όπως μπορούν.
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες.
Ρίχνουμε το ζάρι και οι παίκτες της κάθε ομάδας πρέπει να χτυπήσουν τη σωστή καρτέλα, για να μπορέσουν να την πάρουν.
Νικήτρια η ομάδα που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες καρτέλες.
Καλή διασκέδαση!!!!
Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020
Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ...ΣΤΟ ΠΟΤΗΡΙ
Η Κυρά Σαρακοστή... στο ποτήρι...
Η Κυρά Σαρακοστή κυκλοφορεί σε αμέτρητες εκδοχές. Άλλοτε αυθεντική, άλλοτε παραποιημένη, άλλοτε στην καθολική της εκδοχή να κρατά μπακαλιάρο και να έχει πολύχρωμες κάλτσες ή αποκριάτικα παπούτσια όπως η Vella Quaresma των Καθολικών.
Η Παράδοση θέλει την Κυρά Σαρακοστή να είναι μια γυναίκα χωρίς στόμα γιατί νηστεύει και με επτά πόδια, μια που αποτελεί μετρητάρι για τις εβδομάδες μέχρι το Πάσχα.
Η δική μας κατασκευή ήθελα να είναι τρισδιάστατη φέτος και έψαχνα έναν τρόπο να στηριχτεί με ευκολία. Έτσι σχεδίασα ένα πατρόν που μας βγάζει από τον κόπο. Ιδού λοιπόν η νέα μου εκδοχή!!!
Η φωτοτυπία που σχεδίασα είναι εδώ. Εμείς βάλαμε και διπλόκαρφα στα χεράκια της.
Τα παιδιά βάζουν τα χέρια μέσα στο ποτηράκι και μπορούν να παίζουν κουκλοθέατρο.
Βγαίνουν τα καλύτερα σενάρια στις αυθόρμητες δραστηριότητες!!!
Κόβετε το σχέδιο και τυλίγετε στο ποτήρι.
Καλή Σαρακοστή!!!
Μάρτης είναι, νάζια κάνει....
"Μάρτης είναι, νάζια κάνει...
Πότε κλαίει, πότε γελάει!!!"
Φτιάξαμε την κούκλα του Μάρτη που βασίζεται στην παροιμία, λίγο διαφορετική. Το πρόσωπο κινείται και αλλάζει!!!
Με χαρτοκόπτη, κόβουμε το πρόσωπο.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο ρολό το σώμα και τα μαλλιά του Μάρτη. Στη συνέχεια δημιουργούμε έναν ακόμη κύλινδρο όπου ζωγραφίζουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου, σε χαμογελαστή και λυπημένη εκδοχή. Τον τοποθετούμε στο εσωτερικό του "σώματος".
Τα παιδιά συμπληρώνουν την παροιμία και γράφουν - αντιγράφουν το όνομα του Μάρτη.
Τέλος κολλάμε την κούκλα σε βάση από χαρτόνι.
Καλό μήνα και Καλή Σαρακοστή!!!!