Σελίδες

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

ΟΡΓΑΝΩΣΗ PORTFOLIO

Yπάρχουν πολλοί τρόποι να οργανώσει κανείς ένα portfolio. Ο καθένας εφαρμόζει εκείνον που τον εξυπηρετεί. Εγώ απλώς σας παρουσιάζω ενδεικτικά κάποια κομμάτια που υιοθέτησα...

Εισαγωγή: 
Στη σελίδα των Πειραματικών Νηπιαγωγείων ΤΕΠΑΕ
υπάρχει ένα πολύ όμορφο εισαγωγικό σημείωμα 
προς τους γονείς, με τίτλο
Βλέποντας μαζί με το παιδί μου τον ατομικό του/της φάκελο:

"Αγαπητοί γονείς αφιερώστε λίγη ώρα για να ξεφυλλίσετε μαζί με το παιδί σας τον ατομικό του/της φάκελο. Δώστε του την ευκαιρία να σας «ξεναγήσει» στις «εργασίες» του φακέλου. Κάντε διάφορες ερωτήσεις για να τον/την βοηθήσετε να θυμηθεί και περιγράψει ότι μπορεί. Προσοχή χωρίς πίεση, δείτε αυτή τη διαδικασία ως μια ευχάριστη ώρα που θα περάσετε με το παιδί σας (π.χ τι είναι αυτό; εδώ τι έχεις κάνει; εκείνη την ημέρα διαβάσατε αυτό το παραμύθι; Θυμάσαι τον τίτλο; ποια ήταν η ιστορία; ‘η Α! αυτό μοιάζει με τη γη, τι είπατε στο σχολείο για τη γη;). Βοηθήστε τον/την να αισθανθεί καλά και περήφανος/η για το περιεχόμενο του φακέλου. Είναι μια ευκαιρία αν δεν σας μιλάει πολύ για το σχολείο, να ακούσετε την δική του οπτική για αυτό που ζει καθημερινά."
α) Ο εαυτός μου ανά μήνα. 
Καθε μήνα ζωγραφίζουν τον εαυτό τους, γράφουν το μήνα και μετράμε ύψος και βάρος. Στο τέλος της χρονιάς έχουμε ένα δείγμα της εξέλιξης του παιδιού, στο ίδιο θέμα. Με τον τρόπο αυτό διαπιστώνουμε την εξέλιξη του παιδικού σχεδίου του ανθρώπου καθώς και της γραφής του ονόματος του παιδιού.
Στην πρώτη φωτογραφία δεν υπάρχει τρομερή διαφορά. 

Στη δεύτερη όμως παρατίθεται ο Σεπτέμβριος και ο Μάιος και η διαφορά είναι αξιοπρόσεκτη. Ο Θανάσης είναι προνήπιο.
β) Διαχωριστικά για τους μήνες
Κάθε μήνα τους έδινα ένα ημερολόγιο όπου σβήναμε καθημερινά την ημέρα που είχε περάσει. Την ιδέα την πήρα από το ιστολόγιο του 4ου Νηπιαγωγείου Πειραιά. Αυτά τα ημερολόγια θα αποτελέσουν τα διαχωριστικά για τις εργασίες τους.

γ) Αυτοαξιολόγηση
 Ανά τρίμηνο έπαιρνα από τα παιδιά μια "συνέντευξη" με τις ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης που βρήκα από το έντυπο των πειραματικών νηπιαγωγείων του ΑΠΘ. Οι ερωτήσεις σχετίζονται με το τι του αρέσει να παίζει, σε τι νομίζει ότι τα πάει καλά, τι έμαθε στο σχολείο κλπ.
Αυτά θα αποτελέσουν ένα τμήμα - παράρτημα του portfolio.


δ) Τα πάντα γύρω από...

Εδώ πρόκειται για ένα βιβλίο από ζωγραφιές που κάναμε κάθε φορά που δουλεύαμε κάποιο θέμα και αφορούν στο κάθε παιδί. Εδώ θα εντάξω και το βιβλίο των συναισθημάτων. Στη συγκεκριμένη ενότητα τα θέματα είναι:
- Το σώμα μου
- Το πρόσωπό μου
- Η οικογένειά μου
- Η τάξη μου
- Η κυρία μου
- Το σπίτι μου
- Το αγαπημένο μου ζώο
- Το αγαπημένο μου παραμύθι
- Το φαγητό που μου αρέσει
- Όταν μεγαλώσω θα γίνω

- Στεναχωριέμαι όταν
- Χαίρομαι όταν
- Θυμώνω όταν
- Φοβάμαι πολύ...
- Ζηλεύω...

ε) DVD  
στο οποίο περιλαμβάνονται σε βιντεάκι οι φωτογραφίες του παιδιού με σχολιασμό, οι γιορτές καθώς και διάφορες δραστηριότητες που μαγνητοσκοπούσαμε στην τάξη.

4 σχόλια:

  1. αχ πολυ με δυσκολευει το πορτφόλιο. ειδικά τα ηχητικά ντοκουμέντα και οι χρονικές συγκρίσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ολοκληρωμένη δουλειά.Συγχαρητήρια Μαρίνα.

    Καραθανάση Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. συγχαρητηρια! παιρνουμε πολλες ιδεες! ευχαριστουμε! καλη συνεχεια κ καλη σχολικη χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας.