Είναι αλήθεια ότι εδώ και καιρό προβληματιζόμουν για τον τρόπο με τον οποίο θα περνούσα στα παιδιά την έννοια των κανόνων. Είμαι αντίθετη στα Μη και στα Δεν που γράφουμε, και μάλιστα θυμάμαι την αγαπημένη καθηγήτριά μας στο Διδασκαλείο, την κυρία Λαζαρίδου που μας έβαζε εργασίες επί των εργασιών για να μπορέσουμε να αποβάλλουμε από το λεξιλόγιό μας τα Δεν!!!
Έλεγε αντί του ΔΕΝ ΤΡΕΧΟΥΜΕ , λέμε ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ, αντί του ΔΕΝ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ, λέμε μιλάμε χαμηλόφωνα κλπ κλπ.
Έτσι λοιπόν, θέλοντας να αποφύγω τις εντολές, βρήκα ένα βιβλίο που μου έλυσε τα χέρια. Το "Οταν νοιάζομαι για τους άλλους"
Το βιβλίο έχει πολύ όμορφη και παιδική εικονογράφηση και μπορεί να περάσει μέσα από την εικόνα, με λίγες μόνο λέξεις, το μήνυμά του.
Διαβάζουμε λοιπόν το βιβλίο, δίνοντας έμφαση στα ρήματα. Νοιάζομαι σημαίνει... Φροντίζω κάποιον όταν είναι άρρωστος, Μοιράζομαι τα παιχνίδια μου, Ζητώ συγνώμη, Αποδέχομαι... άραγε παιδιά τι σημαίνει αποδέχομαι;;; (παίζω με όλους)
Αφού λοιπόν διαβάσουμε και αναλύσουμε τις εικόνες, τοποθετούμε τις εικόνες του βιβλίου που έχουμε σκανάρει, στο πάτωμα.
Έχουμε επίσης καρτέλες με τα ρήματα. Διαβάζουμε τις καρτέλες και τα παιδιά τις τοποθετούν στην αντίστοιχη εικόνα. Στη συνέχεια φτιάχνουμε το τρενάκι του νηπιαγωγείου
Νοιάζομαι σημαίνει
ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ
ΦΡΟΝΤΙΖΩ
ΑΓΑΠΩ
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΑΙ
ΒΟΗΘΩ
Έτσι λοιπόν εμείς φέτος, αντί κανόνων λέμε ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ...
Η αξιολόγηση δεν χρειάστηκε... Όλη την ημέρα άκουγες παιδιά να λένε τώρα συνεργαζόμαστε, τώρα σε αποδέχομαι... Η χαρά του εκπαιδευτικού :)
Κeep Sharing!!!
Τέλεια ιδέα !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή