Σελίδες

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Διαμόρφωση χώρου Νηπιαγωγείου στην εποχή του Covid 19

Τη Δευτέρα με το καλό επιστρέφουμε στο σχολείο. Μόνο που οι συνθήκες είναι δυστυχώς πολύ διαφορετικές και τα πρωτόκολλα αυστηρά. Και αφού οι συστάσεις που μας δόθηκαν είναι συγκεκριμένες, οφείλουμε να διαμορφώσουμε την τάξη αναλόγως: Τα παιδιά να κάθονται διαγώνια στα τραπεζάκια ανά δύο ενώ στην παρεούλα τα παγκάκια τοποθετούνται σε διάταξη λεωφορείου  με τα παιδιά στις δύο άκρες τους. 
Πώς όμως θα εξασφαλίσουμε ότι αυτό θα τηρείται από τα παιδιά;
Σκέφτηκα λοιπόν να τοποθετήσω αυτοκόλλητα στα τραπέζια και τα παγκάκια που θα υποδεικνύουν πού θα κάθεται το κάθε παιδί. 

Τα αυτοκόλλητα με το βελάκι δείχνουν πού μπορούν τα παιδιά να καθίσουν.
Ελπίζω  να πετύχει.

Τα αυτοκόλλητα για τα παγκάκια είναι αυτά
και για τα τραπέζια αυτά.
Καλή επάνοδο!!!



Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Μια πολύ πεινασμένη κάμπια... ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας.

Άνοιξη, και οι πεταλούδες έχουν την τιμητική τους.
Kαι εμείς λοιπόν, ασχοληθήκαμε με την Πεινασμένη κάμπια του Εric Carle.



Το εποπτικό υλικό που κυκλοφορεί για το θέμα είναι πολύ πλούσιο. Εγώ θα σας αναρτήσω τις δικές μου δραστηριότητες.

Φύλλα εργασίας

Πεινασμενη καμπια, an interactive worksheet by zmarina79
Πεινασμένη Κάμπια, an interactive worksheet by zmarina79
liveworksheets.com


Και ένα καταπληκτικό βιντεάκι για τη μεταμόρφωση!!



Κλείνω με μια άλλη πολύ ωραία δραστηριότητα που κάνουμε κάθε χρόνο, τον Κύκλο ζωής της Πεταλούδας. Φέτος τον προσεγγίσαμε και με συνεργατική διαδικτυακή ζωγραφική.



Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Ψηφιακά μουσεία στην τάξη...

Η διεθνής ημέρα Μουσείων πλησιάζει, και ετοιμάσαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι θησαυρού για τα παιδιά μας, με τη συνεργασία της ομάδας συντονισμού και της ακούραστης Γρηγορίας Θεοδωρίδου, στα πλαίσια του eTwinning έργου Μένουμε Σπίτι Μαζί. 

Αρχικά τα παιδιά θα λάβουν ένα εισιτήριο, με έναν κρυμμένο κωδικό. 
Για να μπούνε στο Μουσείο, πρέπει πρώτα να βρούν το μυστικό στοιχείο που κρύβεται στο εισιτήριο. Για να γίνει αυτό, πρέπει να ζωγραφίσουν μια ζελατίνα ΚΟΚΚΙΝΗ και να την τοποθετήσουν μπροστά από το τετράγωνο της κρυμμένης εικόνας, ωστε να μπορέσει να αποκαλυφθεί το κρυμμένο αντικείμενο, κάπως έτσι. 



Στη συνέχεια μπαίνουν στο Μουσείο, όπου σε μία εικονική περιήγηση, πρέπει να ανακαλύψουν τον πίνακα με την κρυμμένη σβούρα.

Επάνω στη σβούρα, βρίσκεται ένας κρυμμένος κωδικός, ο οποίος θα τους χρειαστεί για το παιχνίδι που ακολουθεί.


Τέλος, έρχεται η σειρά των παιδιών. Ζητάμε από τα παιδιά να μας στείλουν φωτογραφίες από κάτι παλιό που έχουν στο σπίτι. Μπορεί να είναι παιχνίδι ή ότι άλλο θέλουν. Μπροστά από το αντικείμενο τοποθετούν μια ταμπελίτσα με το όνομα και λίγα λόγια για το αντικείμενο. Το φωτογραφίζουν και το στέλνουν.
Οι εκπαιδευτικοί σε διασχολικές ομάδες και σε συννενόηση με τους Συντονιστές των ομάδων τους δημιουργούν ομαδικά Μουσεία με τις φωτογραφίες των παιδιών σε συνεργατικά εργαλεία. 
Πολύ ενδιαφέρον υλικό μπορείτε να βρείτε στην σχετική σελίδα του έργου μας.
https://twinspace.etwinning.net/112804/pages/page/955229

Συνεχίζεται....

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

H γιορτή της μητέρας... με τηλεδιάσκεψη

Η μαμά μου...
Φέτος τη γιορτή της μητέρας την προσεγγίσαμε από απόσταση. Σε συνάντηση στο Webex μαμάδες και παιδιά ζωγράφισαν μια κοινή καρδιά και μοιράστηκαν  την αγάπη τους. Επίσης δημιουργήσαμε ένα βιβλίο - βίντεο για τη γιορτή της μητέρας με φωνές και ζωγραφιές των παιδιών.
Χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο του Dan Browne. Mεταφορτώθηκαν οι εικόνες στο PowerPoint και ένα ένα τα παιδιά στο Webex συμπλήρωναν τις φράσεις.


Οι φράσεις αυτές ηχογραφήθηκαν και ετσι δημιουργήσαμε το ψηφιακό βιβλίο της μαμάς!



ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!!!!

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Η Ανάπτυξη του Φυτού: Δραστηριότητες εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα σας παρουσιάσω κάποιες δραστηριότητες που κάναμε στα πλαίσια της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης, με θέμα τα φυτά.
Tα Λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι Genially, Voki, Pizap, Kahoot, Powerpoint και Φωτόδεντρο.

Πρόκειται για μια ποικιλία δραστηριοτήτων με χρήση διαφόρων εργαλείων, που ελπίζω να σας φανούν χρήσιμες. 

1. Δραστηριότητες Γνωστικής και Ψυχολογικής Προετοιμασίας.
Προετοιμασία των μαθητών:
Στα παιδιά έστειλα ένα voki με το οποίο τους προετοίμαζα για το θέμα.
Στη συνέχεια, στο Webex και στον διαμοιραζόμενο πίνακα ζωγραφίσαμε από ένα λουλούδι. Τα παιδιά ρωτήθηκαν αν γνωρίζουν τι χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν, και  καταγράψαμε τις απαντήσεις τους στον πίνακα.

2. Δραστηριότητες Διδασκαλίας Αντικειμένου:
α) Διαδραστική Παρουσίαση
Στο Genially ετοίμασα μια διαδραστική παρουσίαση, η οποία περιλαμβάνει ηχογραφημένες οδηγίες, βίντεο και παιχνίδι γνώσεων. Το ιδιαίτερο με αυτή την πολυμεσική παρουσίαση είναι ότι διαθέτει ένα τέχνασμα, με το οποίο μπορείς να δεις αν το παιδί παρακολούθησε όλες τις σελίδες. Καλείται λοιπόν στο τέλος να πληκτρολογήσει τον κωδικό που του έδιναν οι ηχογραφημένες εντολές, κάθε φορά που απαντούσε σωστά στις ερωτήσεις.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση παρακάτω.




Τα κείμενα του βίντεο τα πήραμε από εδώ.

β) Τα παιδιά φωτογραφίζουν ένα λουλούδι και το στέλνουν στην κυρία τους. Στο Webex, σε μια παρουσίαση Powerpoint έχουμε περάσει όλα τα λουλούδια ανά σελίδα. Εκ περιτροπής τα παιδιά αναγνωρίζουν το λουλούδι τους και το ονομάζουν. Η νηπιαγωγός καταγράφει τα ονόματα και έτσι δημιουργείται ένα ψηφιακό φυτολόγιο της τάξης.


γ) Τα παιδιά δημιουργούν πιάτα με λουλούδια από φαγητά. Τα πιάτα αυτά μεταφορτώνονται στο λογισμικό δημιουργίας κολάζ pizap.  Στη συνάντησή μας στο Webex τα παιδιά επιλέγουν από το pizap αυτοκόλλητα λουλούδια και τα τοποθετούμε σε κύκλο, δημιουργώντας ένα ψηφιακό πρωτομαγιάτικο στεφάνι (eTwinning MΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ ΜΑΖΙ).


3. Δραστηριότητες Εμπέδωσης
Παρουσιάζουμε το Λογισμικό προσομοίωσης με τίτλο «Ανάπτυξη φυτού».

 
Τα παιδιά πειραματίζονται πατώντας τον ήλιο και το ποτιστήρι, και κάνουν υποθέσεις για την πορεία  του φυτού, αν εκλείψει κάποιος παράγοντας (φως, νερό). 

4. Παιχνίδι αξιολόγησης στο Kahoot
Ετοίμασα ένα παιχνίδι ερωτήσεων στο Kahoot. Μπορείτε να το παίξετε. 

Αυτά τα ολίγα. Ελπίζω και εύχομαι να σας φανούν χρήσιμα. Με την ευχή να ξαναγυρίσουμε σύντομα στα σχολεία μας, σας χαιρετώ!!


H κορώνα η Ζωή, το Συνεργατικό μας παραμύθι

Με χαρά σας παρουσιάζουμε το συνεργατικό μας παραμύθι "Η Κορώνα, η Ζωή". Πρόκειται για μια ιστορία που εμπνεύστηκαν τα παιδιά μετά από προτροπή της Συντονίστριάς μας κ Κολιπέτρη για τη συγγραφή ενός παραμυθιού με θέμα την κορώνα.
Η ιστορία γράφτηκε κατά την τηλεδιάσκεψή μας με Webex, όπου τα παιδιά εκ περιτροπής συνέχιζαν  την πρόταση του προηγούμενου. Βγήκε ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα Απολαύστε το!

Book titled 'Η Κορώνα η Ζωή'

Read this book made on StoryJumper
Όλες τις ιστορίες των Νηπιαγωγείων μπορείτε να τις δείτε εδώ.https://padlet.com/marinazacharia3/9vlqyj7dho8yh8dq?fbclid=IwAR2LSAKilRgbAT0eqTN97kpJfOFFXRLBlmMyY5Edlv0V6qgHRMMFv52qMkY

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Πειράματα με τις σκιές

Τα πειράματα συνεχίζονται και ο Δημήτρης έχει κέφια. Σήμερα θα παίξουμε με τις σκιές.
Υλικά που θα χρειαστείτε:
Πλαστικό ποτήρι
Φακό ή κινητό τηλέφωνο (για το φακό του)
Μαρκαδόρους
Ζελατίνα και ένα λαστιχάκι
Έτοιμοι για το πείραμα;;

Και μόλις τελειώσετε, παίξτε και εδώ!!!!


Και αν εχετε εκτυπωτή, καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας πριν και μετά, κουνώντας το φακό.

Την ιδεα για το πείραμα την είδαμε πρώτα εδώ.