Προετοιμασία:
Από
την προηγούμενη μέρα έβαλα σε ένα μπαλόνι ένα αμύγδαλο και το γέμισα
νερό. Επίσης βύθισα ένα μετάλλιο σε ένα πλαστικό
ποτήρι. Στη συνέχεια, τα άφησα στην κατάψυξη για να τα χρησιμοποιήσω
σήμερα.
Αφόρμηση: Παραμύθι
Sally Grindley & Penny Dann, Οι φίλοι είναι για πάντα, εκδ. Παπαδόπουλος
Η αλεπουδίτσα Ναταλία και ο Ζαχαρίας ο αρκούδος είναι αχώριστοι φίλοι. Όμως ο χειμώνας πλησιάζει και ο Ζαχαρίας πρέπει να πάει στη σπηλιά για το χειμέριο λήθαργο. Η αλεπού έχει φυλάξει από το φθινόπωρο καρπούς στο χώμα, αλλά δεν μπορεί να τα βρει.
Εκεί σταματούμε την ανάγνωση της ιστορίας και ρωτούμε τα παιδιά αν μπορούν να τη βοηθήσουν.
Η Ναταλία λοιπόν, είχε αφήσει αμύγδαλα σε ένα ποτήρι, και το μετάλλιο της φιλίας της με τον Ζαχαρία. Όμως το ποτήρι γέμισε νερό και το νερό πάγωσε.... Πώς θα τα πάρει η φίλη μας από μέσα;;;
Τα παιδιά διατυπώνουν τις προτάσεις τους.
Να το χτυπήσουμε με σφυρί για να σπάσει
Να το αφήσουμε να λιώσει στον ήλιο
Να το βάλουμε στο καλοριφέρ.
Εργασία σε ομάδες:
Τα παιδιά σε τρεις ομάδες και εφαρμόζουν τις προτάσεις που κάνανε για να αποκτήσουν τον παγωμένο θησαυρό.
Νικήτρια είναι η ομάδα που θα μπορέσει πρώτη να βγάλει το θησαυρό από τον πάγο.
Κι επειδή τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ήθελαν κι άλλο, παίξαμε και ένα άλλο παιχνίδι ταχύτητας.
Παιχνίδι "Λιώσε το παγάκι"
Δίνουμε στα παιδιά από ένα παγάκι και πρέπει να βρουν τρόπους να το λιώσουν, χωρίς να το σπάσουν. Όλα άρχισαν να το τρίβουν με το χέρι. Κάποιο παιδί σκέφτηκε να πάει και να κρατήσει το παγάκι του κοντά στο καλοριφέρ για να μπορέσει ευκολότερα να το λιώσει.... Ήταν και ο νικητής!!!
Παρατήρηση:
Τοποθετούμε σε ένα πιάτο 3 παγάκια, το ένα πάνω στο άλλο. Τα παιδιά πρέπει να καταγράψουν τις μεταβολές στο χαρτί τους.
Κάθε φορά που έλιωνε το παγάκι, ο Ιωάννης το "ακύρωνε" με ένα Χ. Έτσι το περιέγραψε. |
Ο Γιάννης ζωγράφισε και το παγάκι την ώρα που έπεφτε. |
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ :
Τα παιδιά συζητούν για την παρατήρησή τους. Τους ενθαρρύνουμε να περιγράψουν, με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους τη διαδικασία της τήξης.
Στη συνέχεια καταγράφουμε τις ιδιότητες του πάγου.
Ο πάγος γλιστράει
Είναι άσπρος... (Είναι;;;;)
Σπάει
Είναι κρύος
Ανατροφοδότηση: Φτιάχνουμε τους δικούς μας παγωμένους θησαυρούς. Γεμίζουμε με νερό καπάκια από γιαούρτι και τοποθετούμε μέσα μικροαντικείμενα.
Επίσης, βάφουμε με γκοφρέ το νερό σε μερικά δοχειάκια για να δούμε αν τελικά υπάρχουν χρωματιστά παγάκια. Τέλος, τοποθετούμε τα δοχεία στην κατάψυξη.
Και ες αύριον τα σπουδαία...
Προσέγγιση εξαιρετική. Μπράβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΡΙΝΑ! ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή προσέγγιση Μαρίνα μου!!!Μπράβο σας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ωραία η σύνδεση με το παραμύθι, πολύ πρωτότυπες δραστηριότητες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ωραίες ιδέες!
ΑπάντησηΔιαγραφήEυχαριστώ πολύ κορίτσια. Η αλήθεια είναι ότι γι αυτά τα θέματα δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία, γι' αυτό προσπάθησα να κάνω μια σειρά δραστηριοτήτων με βασικό τους στοιχείο τον βιωματικό χαρακτήρα και τη δράση... Χαίρομαι που σας άρεσαν!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν εχω λογια εξαιρετική δουλεια !απορώ με την τόση φαντασία που διαθετετε. Μπραβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΙΝΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήτελειο.μραβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΕΛΕΙΟ!!!!ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΣΗΜΕΡΑ.Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ''ΘΗΣΑΥΡΟΙ'' ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://1nip-chalastras.blogspot.gr/2015/01/o-liebster-blog.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα βραβειάκι από εμάς με αγάπη για το καλό του καινούργιου χρόνου! καλή χρονιά!
πολύ μου άρεσε!!!μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική δουλειά , πολλά μπράβο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή