Συνηθίζουμε στην αρχή του σχολικού έτους να δουλεύουμε το αρχικό γράμμα του ονόματος των μαθητών ώστε να μπορούν να αναγνωρίσουν το συρτάρι και τα πράγματά τους.
Μια πολύ ωραία ιδέα είναι η δημιουργία λεξικού με αντικείμενα που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι. Εμείς φτιάξαμε αρκουδοφακέλους όπου η μασκότ μας η Καλλιστώ καλεί τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι ένα αντικείμενο που ξεκινά από το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.
Τα παιδιά θα ομαδοποιήσουν τα αντικείμενα ανά γράμμα και θα τα φωτογραφίσουν με τη φωτογραφική που εκτυπώνει τις φωτογραφίες, ώστε να φτιάξουμε τις σελίδες του λεξικού.
Δραστηριότητες:
Έχω ετοιμάσει τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των μαθητών μου με γλωσσοπίεστρα, ώστε να μπορούν να τα κρατούν στα παιχνίδια που έχω θα παίξουμε.
1. Χορεύουμε και με την παύση της μουσικής, τοποθετούμε το γράμμα μας στο κεφάλι, το γόνατό μας, στη μύτη μας κλπ.
2. Ψαρεύουμε το αρχικό μας γράμμα
Προμηθεύτηκα από το Temu αυτό το σετ ψαρέματος και είμαστε έτοιμοι σαν μικροί ψαράδες να ψαρέψουμε το αρχικό μας γράμμα.
3. Καπέλα με το αρχικό μας γράμμα.
Βρήκα στο διαδίκτυο αυτά τα καπελάκια-λεξικά με τα αρχικά γράμματα. Τα παιδιά χρωματίζουν το αρχικό τους και τα αντικείμενα που ξεκινούν από το συγκεκριμένο γραμμα και φορούν το καπέλο τους για να θυμούνται το μοναδικό τους γράμμα.
Το αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν από εδώ.
https://pin.it/7lfjLAjUN
4. Ανακαλύπτω το αρχικό μου γράμμα.
Τα παιδιά πρέπει να εντοπίσουν το αρχικό τους γράμμα και να το βάψουν με δακτυλομππογιά. Το αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.
5. Το γράμμα μας σε δέντρο.
Τα παιδιά συνθέτουν το όνομά τους και φτιάχνουν ένα δέντρο με το αρχικό τους.
5. Παιχνίδια με τα ρομποτάκια.
Δημιουργούμε πίστες με το αρχικό γράμμα ή με λέξεις που ξεκινούν από αυτά και καλούμε τα παιδιά να προγραμματίσουν τα ρομπότ προς το δικό τους γράμμα.
6. Ανασκαφές γραμμάτων
Γεμίζουμε ένα σκαφάκι με σιμιγδάλι, αντί άμμου. Τα παιδιά σε ρόλο αρχαιολόγου ψάχνουν στο "χώμα" να βρουν τα κρυμμένα γράμματα.