Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

eTreeHuggers: Παρουσίαση του έργου

Αφορμή για τη δημιουργία του έργου υπήρξε η αληθινή ιστορία των πρώτων TreeHuggers, κατοίκων ενός μικρού χωριού της Ινδίας, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν τη δημιουργία παλατιού στο δάσος του χωριού τους, αγκυστρώθηκαν στα δέντρα, δίνοντας τη ζωή τους γι αυτά.

Στο έργο ''eTreeHuggers: 1,2,3 Hug the Trees with me'' συνεργάστηκαν 21 σχολεία από Ελλάδα και Ευρώπη. Σκοπός ήταν  να αναδειχθούν τα αιωνόβια δέντρα ως στοιχεία φυσικής και πολιτισμικής κληρονομιάς και να ενισχύσουμε το οικολογικό αποτύπωμα των σχολείων, αναπτύσσοντας οικολογική και περιβαλλοντική συνείδηση.
 Έγινε σχεδιασμός, προγραμματισμός, κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των μελών του έργου και μέσα από μια σειρά δράσεων  γνωρίσαμε τον Άδωνη το γηραιότερο ευρωπαϊκό δέντρο μασκότ του έργου. Οι μαθητές με τη βοήθεια των ΤΠΕ πραγματοποίησαν παράλληλες και συνεργατικές δράσεις, αντάλλαξαν απόψεις και πληροφορίες για τα δέντρα, τα μελέτησαν, τα μέτρησαν, φύτεψαν δέντρα, τα “αγκάλιασαν” και έκαναν το σχολείο τους πιο βιώσιμο και φιλικό στο περιβάλλον. Η διάχυση και αναγνωρισιμότητα του έργου ήταν μεγάλη.

Το έργο σε μια ματιά
To Τwinspace του έργου
https://live.etwinning.net/projects/project/197507

Παρουσίαση του έργου

eTreeHuggers by Marina Zacharia


Κύριος στόχος του έργου ήταν να αυξηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών με την συνδρομή των ΤΠΕ. Μέσα από πρωτότυπες και βιωματικές δραστηριότητες δώσαμε κίνητρα ώστε τα παιδιά να διερευνήσουν τον ρόλο που παίζουν τα δέντρα στη ζωή των ανθρώπων και να αναπτύξουν την οικολογική συνείδησή τους.
Σημαντικό ρόλο στη διατήρηση του ενδιαφέροντός τους έπαιξε ο Άδωνις, ήρωας/μασκότ του έργου που κάθε  φορά πρότεινε μία νέα αποστολή στα παιδιά.
Η παιδαγωγική καινοτομία έγκειται στις βιωματικές δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, στη σύνδεσή τους με το τοπικό περιβάλλον και την ανάδειξη των δέντρων της περιοχής κάθε σχολείου.
Ένα ακόμα καινοτόμο στοιχείο ήταν η ενίσχυση του παιγνιώδους χαρακτήρα του έργου χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική ρομποτική ως ένα διαδραστικό ψηφιακό μαθησιακό εργαλείο. Η αξιοποίηση της ρομποτικής σε ένα έργο με περιβαλλοντική κατεύθυνση, αναδεικνύει τα οφέλη της πολυτροπικότητας στη μαθησιακή διαδικασία.
Τα παιδιά φύτεψαν δέντρα, έμαθαν για τις ανάγκες και τη σπουδαιότητά τους στο φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον, τους έδωσαν φωνή, γνώρισαν την αξία των κινημάτων ως μέσα ενεργοποίησης των πολιτών και αποτροπής της καταστροφής του περιβάλλοντος.  Ενίσχυσαν τις προσπάθειες ανάδειξης των δέντρων της περιοχής τους ως στοιχεία φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα παιδιά μέσα από συνεργατικές δράσεις κατάφεραν να ενισχύσουν τη δύναμη των μηνυμάτων τους και να κατακτήσουν τους στόχους που είχαμε θέσει.
Ακόμη και κατά την περίοδο της υποχρεωτικής αναστολής της λειτουργίας των σχολείων  λόγω του COVID19 αξιοποιώντας τα εργαλεία web2.0 (twinspace, τηλεδιασκέψεις, πολυμεσικές εικόνες, χρήση κοινόχρηστων εικονικών τοίχων) τα παιδιά συνέχισαν να μοιράζονται τις περιβαλλοντικές τους ανησυχίες συμμετέχοντας διαδικτυακά σε δράσεις αφύπνισης της περιβαλλοντικής συνείδησης.
Φυσικά υπήρξε συνεχής αξιολόγηση του έργου, ανασχεδιασμός των δραστηριοτήτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις συνθήκες υλοποίησης και τελική του αποτίμηση.

ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι  TreeHuggers  συμμετείχαν και διακρίθηκαν σε αρκετούς διαγωνισμούς.
 Η πρώτη διάκριση ήρθε με τη συμμετοχή των σχολείων στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού Code Week τον Οκτώβριο. Λάβαμε Certificate of Excellence in Coding Literacy,  το οποίο  βεβαιώνει ότι τα παιδιά συμμετείχαν σε οργανωμένες δραστηριότητες όπου καλλιέργησαν την υπολογιστική σκέψη τους.


Η μεγάλη και τιμητική διάκριση ήρθε με την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο Διαγωνισμό ραδιοφωνικού μηνύματος που διοργάνωσε το European School Radio, όπου το συνεργατικό μήνυμά μας απέσπασε συνολικά 2.412 ψήφους  από τους ακροατές. Το μήνυμα με τίτλο “Αν κάθε μέρα..”στηρίχτηκε στο ομώνυμο βιβλίο του συγγραφέα Αντώνη Παπαθεοδούλου. Τα παιδιά επέλεξαν ένα δέντρο και συμπλήρωσαν τη φράση “ Αν κάθε μέρα φυτεύαμε…, τότε θα…”. Λόγω των περιοριστικών μέτρων για τον COVID-19, η βράβευση δια ζώσης ακυρώθηκε. Για πρώτη φορά όμως καλύφθηκε τηλεοπτικά από την ΕΡΤ3 το Σάββατο 20 Ιουνίου 2020. 




Επίσης, τα σχολεία απέσπασαν Βραβείο από τα YOU SMILE ΑWARDS του Οργανισμού “Χαμόγελο του Παιδιού” για την οργάνωση και υλοποίηση της δράσης “Το Δέντρο της Αγάπης”/The Giving Tree, κατά την οποία δημιουργήθηκαν χριστουγεννιάτικα δέντρα στα σχολεία με συσκευασίες γάλακτος και άλλα τρόφιμα και πράγματα, τα οποία δόθηκαν σε κοινωνικούς φορείς των πόλεων (π.χ.Κοινωνικό Παντοπωλείο, Χαμόγελο του Παιδιού κλπ). 
Σημαντική Διάκριση κατέκτησε επίσης το 8ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας για τη δράση του στην εθελοντική μέρα ¨ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ¨ που διοργάνωσε η πρωτοβουλία Bravo Schools-sustainable Greece 2020 στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Για το εν λόγω σχολείο έγινε αφιέρωμα και σε εκπομπή της ΕΡΤ1, σχετικά με την υιοθεσία του Γεροπλάτανου των Πύργων Εορδαίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας.