Με το έργο "Μένουμε σπίτι...Μαζί", εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς όλης της χώρας ενώθηκαν και συνεργάστηκαν σε μια προσπάθεια να ξεπεράσουν μαζί την κρίση που προκάλεσε ο εγκλεισμός λόγω της πανδημίας του Covid-19. Μέσα από μια σειρά δράσεων που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί, προσπάθησαν να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες, με κυριότερη την ενεργοποίηση των μαθητών/τριών και εκτός σχολικής τάξης, το χρονικό διάστημα κατά το οποίο παρέμειναν κλειστά τα σχολεία. Με ευφάνταστες αλλά απλές βιωματικές δράσεις που δεν απαιτούσαν εκθεση σε οθόνες και που κινητοποιούσαν παιδιά και γονείς, όλοι οι συμμετέχοντες του έργου κατάφεραν να περάσουν δημιουργικά το χρόνο του εγκλεισμού και να βγουν αλώβητοι από την κρίση. Το έργο αγκαλιάστηκε από 225 σχολεία από Ελλάδα και Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού και ωφελήθηκαν περισσότερα από 4800 παιδιά. Τόσο η ανταπόκριση όσο και η αναγνώριση που έλαβε το έργο, μαρτυρούν την μοναδικότητα αυτής της εξαιρετικής συνεργασίας.
ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Μέσα από τις 12 αποστολές του έργου, οι οποίες ήταν βιωματικές, διασκεδαστικές και ενέπλεκαν την οικογένεια, μαθητές και εκπαιδευτικοί κατάφεραν να διατηρήσουν την εκπαιδευτική συνέχεια μεταξύ τάξης και σπιτιού και να υλοποιήσουν τους στόχους που είχαν τεθεί όπως η υιοθέτηση πρακτικών για ψυχολογική αντιμετώπιση του εγκλεισμού στο σπίτι, η καλλιέργεια αυτοεκτίμησης, η ανάπτυξη τεχνικών για να ξεπεραστεί ο φόβος της πανδημίας, η συνεργασία και συμμετοχή της οικογένειας, η επικοινωνία, η συνεργασία και η αξιοποίηση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία. Η συνεργασία των μελών του έργου γινόταν μέσω της πλατφόρμας του eTwinning και της ομάδας του facebook που είχαμε δημιουργήσει. Όλες οι δραστηριότητες δημοσιεύονταν στις αντίστοιχες σελίδες του Twinspace. Για τον καλύτερο συντονισμό του έργου είχαν δημιουργηθεί μικρότερες ομάδες οι οποίες συντονίζονταν από τα ιδρυτικά μέλη του έργου. Ακολουθήσαμε τη διαμορφωτική αξιολόγηση καθώς μοιράστηκε ερωτηματολόγιο κατά τη διάρκεια του έργου στα παιδιά, ώστε να διαμορφώσουμε ανάλογα τις επόμενες δραστηριότητές μας, αλλά και ερωτηματολόγιο τελικής αξιολόγησης στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Παράλληλα με το Δημόσιο Twinspace με το οποίο επικοινωνούσαμε το έργο, δημιουργήθηκε και η ιστοσελίδα του προγράμματος όπου μπορούσε κανείς να βρει πολυτροπικό, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό. Το έργο αγκαλιάστηκε από όλα τα εμπλεκόμενα μέλη και η απήχηση φάνηκε από την μεγάλη συμμετοχή των μαθητών στις δράσεις, τα θετικά σχόλια των γονέων και των εκπαιδευτικών στα κοινωνικά δίκτυα, στις ιστοσελίδες και στα blog των σχολείων και των εκπαιδευτικών, τα αφιερώματα των τοπικών ΜΜΕ και την παρουσίαση του από τις εκπαιδευτικούς που το υλοποιησαν στα πλαίσια παιδαγωγικών επιμορφώσεων που διοργάνωσαν κατά τόπους οι συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου. Ιδιαίτερη αξία έχει η συμπερίληψη του έργου μας ως καλής πρακτικής στη σελίδα του eTwinning με συνέντευξη της ιδρύτριας του έργου Κα Μ. Ζαχαρία καθώς και το αφιέρωμα του ΙΚΥ στο έργο μας.
ΣΧΟΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ
Tο εργο μας φιλοξενήθηκε ως Καλή Πρακτική στις Ιστοσελίδες του eTwinning και του ΙΚΥ. Επίσης έγινε αναφορά σε αυτό σε πολλά συνέδρια σχετικά με την εξ' αποστ'ασεως εκπαίδευση.
https://www.etwinning.net/el/pub/newsroom/highlights/staying-home-with-etwinning---.htm
Τέλος, έλαβε Συγχαρητήρια επιστολή από την ΣΕΕ 2ου ΠΕΚΕΣ κ. Ζωή Κολιπέτρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιό σας.