Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: Και τώρα τι κάνουμε;;;

Τη φετινή χρονιά εισάγονται Νέες θεματικές στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια όλης της χώρας μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. 



Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε τέσσερεις κύκλους στοχοθεσίας 


Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. 

Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου που εστάλη στα σχολεία μας, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επισκεφθούμε την διαδικτυακή πύλη του ΙΕΠ και να περιηγηθούμε στις διάφορες θεματικές. 


Θα πρέπει να επιλέξουμε τα εργαστήρια ανά θεματική. Για παράδειγμα, στη θεματική ΕΥ ΖΗΝ, υπάρχουν τα εξής:
Για το Νηπιαγωγείο υποχρεωτικός είναι ο τομέας Υγεία: Διατροφή - Αυτομέριμνα - Οδική ασφάλεια. Αν επιλέξουμε Διατροφή, τα εργαστήρια που είναι διαθέσιμα είναι τα παρακάτω:



Θα πρέπει να τα μελετήσουμε και να δούμε ποια από αυτά απευθύνονται στο Νηπιαγωγείο και να επιλέξουμε ποιο ή ποια από αυτά θα υλοποιήσουμε. 
Αφού λοιπόν επιλέξουμε τα εργαστήρια από όλες τις θεματικές, συντάσσουμε το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας.


Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως είναι διαθέσιμα ανά ενότητα και κάποια άλλα εργαστήρια, τα οποία παρουσιάστηκαν στην επιμόρφωση και δεν εμφανίζονται ακόμη στη σελίδα του ΙΕΠ (δεν γνωρίζω το γιατί), όπως πχ το "Μικροί Εξερευνητές" που είναι STEAM. Λογικά αυτό το υλικό θα ανέβει κάπου ή θα μας σταλεί από τους Συντονιστές.

Αναμένουμε την επιμόρφωση από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης για να λυθούν απορίες και να μας διευκρινήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτά τα Ασύνδετα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων μέσα στη χρονιά, ώστε όλο αυτό να έχει συνέχεια και νόημα για τα παιδιά...

Στην επιμόρφωση και συγκεκριμένα στις οδηγίες του Σχεδίου Δράσης, αναφέρεται πως πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία η οποία αναπροσαρμόζεται, χωρίς όμως να προτείνονται τρόποι σύνδεσης όλων αυτών των ασύνδετων εργαστηρίων.

Η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ εδώ.


Αυτό που σκεφτήκαμε εμείς σαν λύση, είναι να συνδυάσουμε όλα τα εργαστήρια σε ένα έργο eTwinning, ώστε να υπάρχει μια συνέχεια από εργαστήριο σε εργαστήριο. Σκεφτήκαμε πως έπρεπε να δώσουμε μια παιγνιώδη μορφή σε όλα όσα μας καλούν να υλοποιήσουμε, σχεδιάζοντας συνδετικούς κρίκους από το ένα εργαστήριο στο άλλο ώστε να υπάρχει μια συνέχεια και νόημα για τα παιδιά. Θα δούμε αν δουλέψει η συγκεκριμένη ιδέα.

Καλή μας αρχή και καλά ξεμπερδέματα...

2 σχόλια:

  1. Εισαι αστερι! Ευχαριστούμε πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρίνα μου πάντα ανοιχτό μυαλό με ουσιαστικές ιδέες όχι για αυτοπροβολή αλλά για το καλό των παιδιων μας. Όσο για το ασύνδετο έχεις απόλυτο δίκιο, μιας και πρόκειται για φύκια με μεταξωτές κορδέλες.Aχ τι τραβάμε σε αυτού το λειτούργημα που τόσο αγαπάμε.
    Καλή χρονιά με υγεία και δύναμη. Η συμμαθήτρια σου από το διδασκαλείο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας.