ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ (περσινή ανάρτηση)

Πατέρας... 
Μια λέξη από την οποία αναβλύζει ο σεβασμός και ο θαυμασμός για κάθε παιδί. 
Ο πατέρας μας μπορεί να καταφέρει τα πάντα. 
Είναι σοφός σαν κουκουβάγια
 Μπορεί να περπατήσει σε τεντωμένο σχοινί
Είναι υπέροχος τραγουδιστής
Είναι δυνατός σα γορίλας
Είναι ψηλός σαν γίγαντας
Τρώει σαν άλογο
Για όλα τα παιδιά ο πατέρας τους είναι και ο πρώτος!!!
Στα παιδικά μάτια όλα είναι διογκωμένα και ιδανικά.

 
Στο βιβλίο "Ο πατέρας σου, αυτός ο ήρωας", περιγράφεται αυτή η αγωνία της απομυθοποίησης από την πλευρά του πατέρα και η προσπάθεια να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του παιδιού του: "Με τρόμο βλέπω να πλησιάζει εκείνη η καταραμένη μέρα, που θα καταλάβεις ότι είμαι πολύ μέτριος σκιέρ, άθλιος κολυμβητής, ασήμαντος ποδοσφαιριστής της Κυριακής και το χειρότερο, εντελώς συνηθισμένος πατέρας. Στα έξι σου χρόνια, ο θαυμασμός σου για μένα βρίσκεται στο απόγειό του και όπου να 'ναι έρχεται η ώρα της παρακμής, που τόσο φοβάμαι..." (Ντιντιέ Τρονσέ)

Ότι και να γίνει, για το παιδί ο μπαμπάς είναι πάντα ψηλά!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ

ΠΑΜΕ ΜΟΥΝΤΙΑΛ: Δραστηριότητες συμμετρίας

Στη Βραζιλία ήρθα... 
στη χώρα του Πελέ
τα βλέπω όλα μπλε...


Το Μουντιάλ πλησιάζει και τα παιδιά, ειδικά τα αγόρια, είναι τρελαμένα με το ποδόσφαιρο και το ποδοσφαιράκι. Είχα την τύχη να επισκεφθώ το νηπιαγωγείο στο οποίο εργάζεται η συνάδελφος και συγγραφέας Μαρία Πετκανοπούλου. Μου έκανε εξαιρετική εντύπωση ένα επιδαπέδιο ποδοσφαιράκι που είχαν φτιάξει, και που τα παιδιά παίζαν με τις ώρες. Άλλωστε η Μαρία είναι ειδική στα επιτραπέζια και επιδαπέδια παιχνίδια. Έχει γράψει το "Παίζουμε;", στο οποίο μπορείτε να βρείτε διάφορα αυτοσχέδια επιτραπέζια και επιδαπέδια παιχνίδια για ποικίλα θέματα.
http://www.kaleidoscope.gr/catalogsearch/result/?x=0&y=0&q=%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B1+%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85
Αφού λοιπόν είχε τόσο μεγάλη επιτυχία το ποδοσφαιράκι, αποφάσισα να το δοκιμάσω κι εγώ στο επόμενο νηπιαγωγείο στο οποίο θα πήγαινα (όπως ίσως γνωρίζετε, περιπλανιέμαι κάθε μέρα σε διαφορετικά νηπιαγωγεία φέτος). Φτιάξαμε λοιπόν κι εμείς με χαρτοταινία ένα πρόχειρο γήπεδο και χρησιμοποιήσαμε για παίκτες τα τουβλάκια του ΟΣΚ. Τους άφησα αρχικά να χαρούν το νέο παιχνίδι της τάξης τους και να παίξουν (ΧΑΜΟΣ).


 Σκέφτηκα  ότι είναι εξαιρετική ευκαιρία να δουλέψουμε τη συμμετρία παίζοντας στο γήπεδο. Έτσι, τους έδωσα το στήσιμο της πρώτης ομάδας, και τα παιδιά έπρεπε να στήσουν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο τους παίκτες της δικής τους ομάδας. 
Στη συνέχεια το παίξαμε σε ζευγάρια. Το κάθε παιδί ήταν ο προπονητής της ομάδας του και έπρεπε να στήσει τους παίκτες και τον τερματοφύλακα. Το ίδιο ακριβώς έπρεπε να κάνει και ο άλλος με τους δικούς του παίκτες, και αντίστροφα.

Τέλος τους έδωσα και ένα φύλλο εργασίας, όπου στο χαρτί πλέον ήταν στημένη η ομάδα και έπρεπε να αποδώσουν τη συμμετρική της. 
To φύλλο εργασίας μπορείτε να το δείτε εδώ

Αυτά καλοί μου φίλοι
Keep Sharing!!!




Συνέντευξη στο Kindykids

H σελίδα Kindykids.gr και η Μάρλεν Κεφαλίδου συμπεριέλαβε μαζί και με άλλες αξιόλογες συναδέλφους  και δική μου συνέντευξη στη Γωνιά των Νηπιαγωγών. Ευχαριστώ από καρδιάς για την τόσο μεγάλη τιμή.

http://www.kindykids.gr/recommendations/interviews-kindergarten-teachers/698-synentefksi-zaxaria.html
http://www.kindykids.gr/recommendations/interviews-kindergarten-teachers/698-synentefksi-zaxaria.html
Αλλά και η αγάπη που δέχτηκα με τη δημοσίευση αυτή πραγματικά με συγκίνησε πολύ :)




Σας ευχαριστώ όλους που με αγκαλιάσατε με τόση αγάπη.... Είναι τόσο γλυκό να εισπράττεις τέτοια σχόλια και συναισθήματα!!!

Keep Sharing!!!

H παραλία... στο πιάτο σας!!!


Η ιδέα μου ήρθε από μια μακέτα παραλίας που είδα στο ίντερνετ.
  
Τα υλικά για μας πολύ προσιτά: Αλεύρι, αλάτι και νερό
Με αναλογία 1:1 ανακατεύουμε αλάτι και αλεύρι και έπειτα ρίχνουμε τόσο νερό ώστε να γίνει ένας χυλός σα γιαούρτι. Στη συνέχεια χωρίζουμε σε κυπελλάκια και προσθέτουμε δακτυλομπογιά μπλε για τη θάλασσα και μουσταρδί για την αμμουδιά.


Με ένα κουταλάκι ή γλωσσοπίεστρο απλώνουμε στο πιάτο τη θάλασσα και την αμμουδιά. Με πλαστελίνες φτιάχνουμε τα αξεσουάρ, 
σαγιονάρες, 

μπάλες, λουόμενους κλπ. 
Για την ψάθα κόψαμε σακούλες που μας άρεσαν. Καλό είναι όλα αυτά να τα τοποθετήσετε στην παραλία σας πιέζοντας ελαφρώς, όσο είναι ακόμα ρευστό το υλικό, για να κολλήσουν με την αλευρόκολλα...

Αφήστε στον ήλιο να στεγνώσουν και το αποτέλεσμα θα σας αναμείψει... 

Καλή Επιτυχία!!!

Ενθύμιο νηπιαγωγείου

Η αγαπημένη μου Άννη εξέφρασε μια επιθυμία, και σκέφτηκα να βάλω κι εγώ ένα λιθαράκι. Σας παρουσιάζω λοιπόν ένα ενθύμιο, λίγο διαφορετικό από τα άλλα. 
Να επισημάνω πως προτιμώ να φτιάχνουν μόνα τους τα παιδιά τα ενθύμια, αλλά κι αυτό είναι μια εναλλακτική πρόταση. 
http://www.nipiagogos.com/iotaomicronupsilonnuiotaomicronsigma.html
Βασίστηκα στο κείμενο του Robert Fulghum, ενός πολύ δημιουργικού ανθρώπου που σε μεγάλη ηλικία, πια, κατανόησε πως όσες εμπειρίες, γνώσεις και εικόνες κι αν απέκτησε στη ζωή του, τα πιο σημαντικά πράγματα τα διδάχτηκε στο Νηπιαγωγείο:

Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δε βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:

1. Να μοιράζεσαι τα πάντα.

2. Να παίζεις τίμια.

3. Να μη χτυπάς τους άλλους.

4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

9. Να κοκκινίζεις.

10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις λίγο, να σκέπτεσαι λίγο, να σχεδιάζεις, να
ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.

12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να
μένεις μαζί με τους άλλους.

14.Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ.
Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς
και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερ, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή...

Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και θα παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή.

Σκεφτείτε πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος, αν όλοι εμείς οι άνθρωποι τρώγαμε γάλα με κουλουράκια γύρω στις τρεις το απόγευμα και μετά ξαπλώναμε κάτω από τις κουβέρτες για έναν υπνάκο. Ή, αν όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως βασική αρχή να βάζουν πάντα τα πράγματα εκεί που τα βρήκαν και να καθαρίζουν τις τσαπατσουλιές τους."


Mπορείτε να κατεβάσετε σε καλή ανάλυση το ενθύμιο αν επιθυμείτε, εδώ.

Αυτά για σήμερα
Keep sharing!!!

Κάρτα για τη Γιορτή της μητέρας

Οι φετινές καρτούλες μας έχουν ρομαντική διάθεση. 
Τυπώσαμε με μήλα τις καρδιές

και γράψαμε γιατί αγαπάμε τη μαμά μας...
"Μαμά σ' αγαπώ γιατί με πηγαίνεις βόλτες και γιατί τα λάστιχά μου είναι φουσκωμένα."




Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τη μαμά μας 
και της φτιάξαμε ένα όμορφο φόρεμα :)





Ελπίζω να σας άρεσε :)
Keep sharing!!!

Πασχαλινές Δημιουργίες από το 27ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου

Η πολύ αξιόλογη συνάδελφος και γλυκιά κυρία Ράνια του 27ου Νηπιαγωγείου Ευόσμου, μας παρουσιάζει τις δημιουργίες των παιδιών της.




ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΒΓΑ ΜΕ ΣΠΑΓΚΟ

Το διαδίκτυο έχει γεμίσει από αυτή την τεχνική, και σκέφτηκα να τη δοκιμάσω.

Υλικά: Μπαλόνια, ατλακόλ, σπάγκος ή κλωστές.
Φουσκώνουμε το μπαλόνι και βουτάμε τις κλωστές μέσα στην ατλακόλ. Καλύπτουμε τα μπαλόνια με την κλωστή και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
Την επόμενη μέρα σκάμε το μπαλόνι, διακοσμούμε όπως θέλουμε και στολίζουμε το χώρο μας. Ομολογώ ότι σε μια τάξη 25 παιδιών δεν θα το επιχειρούσα, αλλά σε ένα μικρό τμήμα θα το δοκίμαζα με τα παιδιά. Να σημειώσω ότι ο χρωματιστός σπάγκος δεν κολλάει (την πάτησα), και για ένα μικρό μπαλονάκι χρειάζεται 1 μουλινές περίπου, δηλαδή χρειάζεται αρκετά μέτρα κλωστής. Για το μεγάλο μπαλόνι δεν το επιχείρησα με κλωστή, επειδή δε μου χε μείνει άλλη, αλλά με σπάγκο. Ένας σπάγκος χρησιμοποιήθηκε για τρία κανονικά μπαλόνια. 
Μετά το αποτέλεσμα σήμερα είπα χαλάλι τον κόπο.

Στα μεγάλα μπαλόνια έβαλα μέσα το χόρτο, για να έχει χρώμα. Μπορείτε να τα αφήσετε και σκέτα μόνο με το σπάγκο. Επίσης εδώ μπορούμε να βάλουμε και τα πασχαλινά αβγά μας.

Άντε και καλό μας Πάσχα.
Keep sharing!!!

ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ (περσινό)



Τα ψέματα
Στραβός βελόνα γύρευε, ολα-ολα (x 2)
Μέσα σε αχυρώνα, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)

Και ο κουφός του έλεγε, ολα-ολα (x 2)
Πως άκουσ’ ένα κρότο, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)

Πολλά ψέματα είπαμε, ολα-ολα (x 2)
Άς πούμε και μι’ αλήθεια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)
Ο κόκορας εγέννησε, ολα-ολα (x 2)
Σαράντα κολοκύθια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)

Τα κολοκύθια είχανε μέσα νερό, ολα-ολα (x 2)
Και το νερό βατράχια, βατσιτσελο-βατσιτσό (x 2)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αφού μιλήσουμε για την Πρωταπριλιά 
και διαβάσουμε τον Πινόκιο
δίνουμε στα παιδιά 3-5 μικρές καρτέλες, 
όπου πρέπει να ζωγραφίσουν 
ένα ψέμα που μπορεί να είπε ο Πινόκιο
στο κάθε χαρτάκι
και να το γράψουν όπως μπορούν.
Μαζεύουμε τα χαρτάκια και μοιράζουμε στα παιδιά διαφορετικό αριθμό από χαρτιά 
(2,3,4,5 ώστε να μην έχουν τον ίδιο αριθμό). 
Τα παιδιά πρέπει να μετρήσουν πόσα ψέματα έχουν  πάρει,
να γράψουν τον αριθμό αριστερά
και να ζωγραφίσουν πόσο μεγάλωσε η μύτη του Πινόκιο...
 Η ιδέα μου ήρθε τώρα 
μετά από ένα καφεδάκι με μια φίλη και συναδέλφισσα. 
Πιστεύω πως θα είναι αρκετά διασκεδαστικό. 
Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ