Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

ΥΔΡΟΠΕΡΑΤΟΤΗΤΑ: ΜΕ ΤΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΤΗΝ ΟΜΠΡΕΛΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΒΡΑΧΩ;

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΘΕΜΑ: ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΥΔΡΟΠΕΡΑΤΟΤΗΤΑ 
Τίτλος: Με τι να φτιάξω την ομπρέλα μου για να μη βραχώ;

ΥΛΙΚΑ: Ομπρέλες από διάφορα υλικά, Δακτυλόκουκλες, ποτιστηράκι.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ: ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ
Ο Μένιος ο γάιδαρος συναντά την Ολυμπία την αγελάδα. Η Ολυμπία είναι πολύ θυμωμένη. Εκεί που έβοσκε το χορταράκι, ξαφνικά, έπιασε μια μεγάλη μπόρα. Έγινε μούσκεμα. Έσταζε από παντού.
-          Μα καλά, της λέει ο Μένιος, δεν μπορούσες να πάρεις ομπρέλα;
-          Βρήκα μια εφημερίδα και χώθηκα από κάτω, αλλά τίποτα.
-          Μα καλά βρε ανόητη, εφημερίδα;;;
-          Ε και τι έπρεπε να βρω;; Παιδιά μπορείτε να με βοηθήσετε;

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΙΔΕΩΝ:
Τα παιδιά προτείνουν ιδέες στην Ολυμπία για την κατασκευή ομπρέλας.
 Καταγράφουμε τις ιδέες τους. 
Η Ολυμπία όμως είναι ανένδοτη. Δεν πρόκειται να δοκιμάσει ξανά να βραχεί.
Ο Μένιος εθελοντικά προσφέρεται να βοηθήσει τα παιδιά να δοκιμάσουν την υδροπερατότητα των υλικών.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ – Εργασία σε ομάδες:
Δακτυλόκουκλα, ομπρέλες από διάφορα υλικά. Εφημερίδα, σακούλα, χαρτοπετσέτα, ύφασμα

Τα παιδιά τοποθετούν το Μένιο στο κουτί και κρατούν την ομπρέλα από διάφορα υλικά. Τους δίνουμε και ένα χαρτί για τη συλλογή των αποτελεσμάτων. Σημειώνουν ένα χαρούμενο προσωπάκι σε αυτά τα υλικά που δεν αφήνουν το νερό να περάσει, και ένα λυπημένο σε αυτά που θα κάνουν μούσκεμα το Μένιο. 


ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ – Παρουσίαση αποτελεσμάτων (ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ):
Τα παιδιά συζητούν τα αποτελέσματά τους. Η Ολυμπία ζητά να της εξηγήσουν τις ιδιότητες του  υλικού που πρέπει να διαλέξει για  να φτιάξει μια μεγάλη ομπρέλα και να μην ξαναβραχεί (Διατύπωση λειτουργικού ορισμού). 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Υλικά: Χαρτί κουζίνας, εφημερίδα, ύφασμα, σακούλα.
Δίνουμε στα παιδιά διάφορα υλικά και το  παρακάτω Φύλλο Εργασίας. 


 Τα παιδιά σημειώνουν ποια υλικά διαπερνά το νερό και ποια όχι, και επιλέγουν με ποιο υλικό πρέπει να φτιαχτεί η ομπρέλα.
 
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Οι Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο (Βοήθημα για τη Νηπιαγωγό), Υπουργείο Παιδείας & Πολιτισμού Κύπρου, Λευκωσία, 2002

4 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Μπράβο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανέμορφη και πρωτότυπη παρουσίαση για να μάθει κανείς βιωματικά την χρήση της ομπρέλας. Συγχαρητήρια στην Νηπιαγωγό που ανέδειξε αυτό το θέμα για τις ομπρέλες με τον πλέον καλύτερο τρόπο για παιδιά 4 - 6 ετών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας.