Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2018

Γιορτή 25ης Μαρτίου 1821

Η φετινή γιορτή βασίστηκε σε ένα χειρόγραφο του αείμνηστου παππού μου, το οποίο κρατούσε χρόνια σαν φυλαχτό. Μπορεί να είναι παλιό ποίημα, για μένα όμως θα είναι πάντα ξεχωριστό.

Έτσι η γιορτή μας βασίζεται στους ήρωες της Επανάστασης.

25η Μαρτίου 1821

Ήτανε χρόνια αμέτρητα σφιχτά αλυσοδεμένη
Η όμορφη Ελλάδα μας ήτανε πεθαμένη.
Και θα ‘μενε αιώνια στην άτιμη δουλεία
αν δεν βρισκόταν ήρωες με θάρρος και ανδρεία.
Ο Γερμανός με το σπαθί και με την Άγια Ρομφαία
Στη Λαύρα πρώτος ύψωσε Τη Γαλανή Σημαία
Και τρέχανε κατόπι του με λάβαρα στα χέρια.
Απ’ το Μοριά κι απ’ τη στεριά, τα τιμημένα ασκέρια.
Ελευθεριά ή Θάνατος όλοι μαζί φωνάζουν
Και τρέμοντας απ’ τη χαρά, τα άρματα αρπάζουν.
Σκοτώθηκαν, σουβλίστηκαν, χάσανε τη ζωή τους
Να μας ελευθερώσουνε, να σώσουν την τιμή τους.

Μα σήμερα αυτά γιορτάζουμε εδώ που ήρθαμε όλοι
Σήμερα που ανοίξανε του ουρανού οι θόλοι.
Και κατεβήκαν οι νεκροί, τα τίμια παλικάρια
τα δοξασμένα αδέρφια μας του εικοσιένα λιοντάρια.
Κλείνατε γόνυ όλοι σας μπροστά στη λεβεντιά τους
Φιλήσετε το χώμα μας που κρύβει τη γενιά τους
Κι όλοι μαζί ας φωνάξουμε Ζήτω η Ελλάδα
Σε αυτήν που γέννησε ήρωες, λεβέντες παλικάρια.

 ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821



ΙΣΤΟΡΙΑ

Ήταν κάποτε η χώρα
κάτω από σκληρή σκλαβιά
όταν ο εχθρός κατείχε
μέρη τότε Ελληνικά.
Και το 21,τον Μάρτη,
κάτω εκεί εις τον Μοριά
η επανάσταση αρχίζει
με τουφέκια και σπαθιά!
Είμαι πολύ περήφανη
που έχω τέτοια παιδιά
Ήρωες και αγωνιστές
με ατρόμητη καρδιά.

Π.Π. ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Παιδιά, για μεταλάβετε, για ξομολογηθείτε
δεν είναι ο περσινός καιρός
κι ο φετινός χειμώνας
μας ήρθε η άνοιξη πικρή
το καλοκαίρι μαύρο
γιατί σηκώθει πόλεμος
και πολεμά τους Τούρκους
Να διώξουμε όλη την Τουρκιά
ή να πεθάνουμε όλοι
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ

ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Με λένε γέρο του Μοριά
και γέρασα στ’ αλήθεια
μα κάτω απ’ τα άσπρα μου μαλλιά
έκρυβα μεσ’ τα στήθια

Την πίστη για τη λευτεριά
τη δόξα, την ελπίδα
πως θάρθω στην αγκάλη σου
μεγάλη μου πατρίδα.

Κολοκοτρώνης είμαι εγώ
με το άσπρο άλογό μου
φόβος και τρόμος έγινα
στον άνανδρο εχθρό μου.


ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ
Στις θάλασσες μεγάλωσα
με λένε Λασκαρίνα,
μα στον αγώνα έγινα
γενναία Μπουμπουλίνα.

Στις θάλασσες και άλλα παιδιά
μαζί μου αντρειωμένα
πολέμησαν με μια ψυχή
κι έγιναν ξακουσμένα.

 ΚΑΝΑΡΗΣ
Ο γνωστός ο μπουρλοτιέρης
ο Κανάρης είμαι εγώ,
 τα καράβια όλα των Τούρκων,
μες στην νύχτα πυρπολώ.
Καίγοντας και πυρπολώντας
τόσα πλοία των εχθρών
 κέρδισα ευγνωμοσύνη
 και το θαυμασμό πολλών!

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ
Είμαι ο Νικηταράς
κι έχουν τα πόδια μου φτερά
μέσα στους κάμπους κοιμάμαι
και τους Τούρκους δε φοβάμαι


ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ
Μικρόσωμος κι αδύνατος
αλλά έξυπνος κι ευκίνητος
με το βλέμμα μου ζωηρό
και με στρατηγικό μυαλό.

Είμαι ο Καραϊσκάκης
ο γενναίος στρατηγός
στις ηρωικές τις μάχες
των Ελλήνων ο αρχηγός.

ΔΙΑΚΟΣ
Για δες καιρό που διάλεξε
ο χάρος να με πάρει
τώρα π’ ανθίζουν τα κλαδιά
και βγάζει η γη χορτάρι

Θανάσης Διάκος είμαι εγώ
εκεί στην Αλαμάνα
το αίμα μου το έχυσα
για σε γλυκιά μου μάνα.

ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Ανδρούτσος λέγομαι εγώ
στο χάνι της Γραβιάς
καινούργια μέρα έφερα
ημέρα λευτεριάς.

Δερβίσης πήγαινε μπροστά
καβάλα στ’ άλογό του
μα εγώ το χάνι το ’κανα
τάφο παντοτινό του.

ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ
Παπαφλέσσας στο Μανιάκι
πολέμησα με πολύ μεράκι
με τις τρεις εκαντοντάδες
του Ιμβραήμ τις χιλιάδες.

Πέσαμε όλοι μας πιστοί
για της πατρίδας την τιμή
για να δώσουμε λευθεριά
στα σκλαβωμένα μας παιδιά.

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ
Παιδί του Κίτσου Μπότσαρη
από ηρωική γενιά
του Μάρκου τώρα Μπότσαρη
καμαρώστε την λεβεντιά.

Με τον σκληρό Αλή Πασά
κατόπιν του Σουλτάνο
πολέμησα ηρωικά
ώσπου να πεθάνω.

ΔΕΣΠΩ
Δεν με φοβίζουν οι φωτιές
κι ο τρόμος δε με σκιάζει
μέσα στης μάχης τον καπνό
ένα δαυλό αρπάζω

Κάλλιο τον θάνατο ποθώ
παρά εχθρού ασκέρι
στον όμορφο τον πύργο μου
καταστροφή να φέρει.
  
ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ
Η Μαντώ η Μαυρογένους
η γενναία είμαι εγώ
σε στεριά και σε πελάγη
σαν τους άνδρες πολεμώ.

Τα λεφτά μου τα’ δωσα όλα
στον αγώνα τον καλό
λεύτερη να σε δω Ελλάδα
αυτό είχα σκοπό.

ΕΛΛΑΔΑ
Παιδιά μου είστε άξια
και διαλεχτά κι ανδρεία
όλα σας πολεμήσατε
για την Ελευθερία.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ελλάδα μου ολόχρυση
περάσαν τόσα χρόνια
που έφυγα, μα γύρισα
μαζί με χελιδόνια.

Τώρα πια ήρθε η ώρα
Άγια ώρα Λευτεριάς
τις αλυσίδες σου να σπάσω
γυκειά Πατρίδα μου Ελλάς

ΕΛΛΑΔΑ
Με τέτοιους ήρωες τρανούς
κι η μάνα ανασαίνει
όταν της ψάλλουνε αυτοί
ποτέ της δεν πεθαίνει.

ΔΟΞΑ
Στα δοξασμένα σου βουνά
περπατώ καμαρωτά
στα αιματοβαμμένα μέρη
με στεφάνι ιερό στο χέρι

Είμαι η Δόξα και τιμώ
τους ήρωες που αγωνιστήκαν
για την χαμένη λευτεριά
στον πόλεμο ριχτήκαν.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Ποτέ μου δεν σας ξέχασα
γι’ αυτό σας τον αγώνα
τα έγραψα για πάντα όλα εδώ
θα μείνουν στον αιώνα.

Για πάντοτε γραφτήκανε
τα αθάνατα ονόματά σας
και η Ιστορία δεν ξεχνά
ποτέ την λεβεντιά σας.

ΕΙΡΗΝΗ
Είμαι η Ειρήνη η ακριβή που μόνο ησυχία
χαρά και ευτυχία χαρίζω εγώ στη γη. 
Και αφού τα Ελληνόπουλα διώξανε την σκλαβιά
ήρθα εδώ κοντά σας να ζείτε ειρηνικά.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

ΑΓΓΕΛΟΣ
Ω! Παναγιά, κόρη λαμπρή
κόρη χαριτωμένη
κόρη αγνή και άσπιλη
και λαμπροφορεμένη.

Έφθασε η ώρα, η στιγμή,
η ώρα η μεγάλη
σ’ όλον τον κόσμο ν’ ακουστεί
η δόξα η μεγάλη.

Τον κρίνο σου έστειλε ο Θεός
να! πάρε τον Μαρία,
Συ θα γεννήσεις το Χριστό
θα γίνεις Παναγία!

ΠΑΝΑΓΙΑ
Θεέ μεγαλοδύναμε,
τον κρίνο Σου λαμβάνω
άραγε είμαι άξια
τον Ιησού να κάνω;

Μεγάλη είναι η εντολή,
μέγα το θέλημά Σου,
σκύβω και υποτάσσομαι
δοξάζω το όνομά Σου.

Αυτό το λόγο θα σας πω, δεν έχω άλλο κανένα
Μεθύστε με το Αθάνατο Κρασί του Εικοσιένα!


Και η πρόσκλησή μας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας.