Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕΡΑΣ - ΝΥΧΤΑΣ

Θα προσπαθήσω να προτείνω κάποιες δραστηριότητες σχετικά με την εναλλαγή μέρας - νύχτας, και από αύριο που θα τις εφαρμόσω, θα σας βάλω φωτογραφίες. 

1. Τραγούδι:
Αρχικά μαθαίνουμε το τραγούδι "Αν όλα τα παιδιά της γης". 
Ποιες εικόνες μας δίνει το τραγούδι;;

2. Σχέδιο
Ζητούμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν τη γη όπως τη φαντάζονται.
 Σε πρώτη φάση δεν τους δείχνουμε την υδρόγειο ακόμη, ώστε να δούμε μέσα από το σχέδιό τους τι γνωρίζουν και τι όχι.

Τους ρωτούμε μετά αναλύοντας το σχέδιό τους τι σχήμα έχει η γη, αν έχουν ζωγραφίσει μέρα ή νύχτα κι από που φαίνεται αυτό.

3. Παραμύθι
Έχω ανακαλύψει ένα παραμύθι που έχει υπέροχη εικονογράφηση για να κατανοήσουν τα παιδιά τόσο το σχήμα της γης, όσο και την εναλλαγή μέρας και νύχτας. Ονομάζεται "Νύχτα με Φεγγάρι", των Yvonne Goldner-Beivi & Nicoletta Ceccoli, εκδόσεις Publish.
Σας δείχνω παρακάτω μερικές εικόνες για να καταλάβετε τι εννοώ...

                                  
 



 Διαβάζουμε την ιστορία και εξηγούμε την εναλλαγή μέρας και νύχτας, αλλάζοντας το τέλος του παραμυθιού. Στο παραμύθι ο ήλιος πηγαίνει για ύπνο τη νύχτα. Εμείς λέμε ότι αφού συμφιλιώθηκε ο ήλιος με το φεγγάρι, αποφάσισαν να μοιράσουν τη γη στη μέση. Έτσι από τη μια πλευρά θα είναι ο ήλιος και από την άλλη το φεγγάρι, και θα αλλάζουν καθώς στριφογυρίζουν...

Συζητούμε για την εναλλαγή και για το σχήμα της γης.


3. Γνωριμία με την υδρόγειο
Δείχνουμε την υδρόγειο  για να κατανοήσουν τα παιδιά τη σφαιρικότητα αλλά και την περιστροφή της γης. Κάνουμε το πείραμα με το φακό.  Βρίσκουμε στην υδρόγειο την Ελλάδα και βάζουμε εκεί ένα αυτοκόλλητο. Με ένα φακό αναπαριστούμε τον ήλιο. Πότε έχει μέρα η Ελλάδα και πότε νύχτα; Που πρέπει να είναι ο ήλιος;;


4. Google Earth
Δείχνουμε στα παιδιά τη γη στο Google Earth καθώς και το ηλιακό σύστημα και τους εξηγούμε το πως περιστρέφεται. Τους αφήνουμε να πειραματιστούν. Τοποθετούμε ένα pin (καρφίτσα) στην Ελλάδα, και περιστρέφοντας στον υπολογιστή τη γη, προσπαθούν να βρουν τη χώρα μας. Παρατηρούμε πως φαίνονται όλα από ψηλά...


5. Ψυχοκινητικό Παιχνίδι (παραλλαγή από το βιβλίο Δραστηριότητες της Φυσικής για το νηπιαγωγείοτου Ραβάνη)
Τα παιδιά σε ζευγάρι είναι πιασμένα πλάτη - πλάτη και παριστάνουν τη γη, ενώ ένα παιδί είναι ο ήλιος. Με τη μουσική στριφογυρίζουν και μόλις σταματήσει η μουσική, πρέπει να πουν αν έχουν μέρα ή νύχτα, ανάλογα με το ποιον βλέπει ο ήλιος. Αυτοί που έχουν μέρα τραγουδούν το τραγούδι ΚΑΛΗΜΕΡΑ και αυτοί που έχουν νύχτα, ροχαλίζουν...


6.Αξιολόγηση: Ανοιχτό Φύλλο εργασίας
Σχέδιο
Διπλώνουμε ένα χαρτί Α3 στη μέση και ζητούμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τη γη την ημέρα και τη γη τη νύχτα, αλλά να ζωγραφίσουν και τα σπίτια, και τους ανθρώπους, όπως φαίνονται από τον ουρανό...





3 σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας.