Η 1η Οκτωβρίου πλησιάζει, και σκέφτηκα ότι θα ήταν ωραίο να βάλουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τη φαντασία τους και να πλάσουν ιστορίες για το πως θα ήταν ως παππούδες. Είμαστε ακόμη στην αρχή και επιβάλλεται η καλλιέργεια του προφορικού λόγου στα παιδιά. Οι δραστηριότητες λοιπόν που προτείνονται έχουν αυτό κυρίως το σκοπό.
Aρχικά δείτε μια τέλεια κατασκευή από το Laclassedelamaestravalentina
Aρχικά δείτε μια τέλεια κατασκευή από το Laclassedelamaestravalentina
Υπάρχουν παππούδες διαφόρων ειδών... παππούδες νέοι, γέροι, με μαγκούρες, άγγελοι στον ουρανό.
Όπως και να 'χει όλοι οι παππούδες έχουν ένα κοινό: έχουν πλημμυρίσει τα εγγόνια τους με αγάπη, με ιστορίες, με περίπατους.
1η Δραστηριότητα:
Καλούμε τα παιδιά να περιγράψουν τους παππούδες τους και να μας συμπληρώσουν τις προτάσεις.
Στη συνέχεια τους βάζουμε να φανταστούν αν τα ίδια ήταν παππούδες πως θα φερόντουσαν;;;
2η Δραστηριότητα
Παππούς αν ήμουν τώρα...
Διαβάζουμε και δραματοποιούμε το ποίημα του Γιώργου Σουρή
Νὰ ἤμουν παππούς
«Ἂχ ἔλεγε ὁ Κοκός,
παπποὺς νὰ ἤμουν τώρα,
νὰ κάνω τὸ σοφό,
νὰ βήχω νὰ ρουφῶ
ταμπάκο ὅλη τὴν ὥρα.
παπποὺς νὰ ἤμουν τώρα,
νὰ κάνω τὸ σοφό,
νὰ βήχω νὰ ρουφῶ
ταμπάκο ὅλη τὴν ὥρα.
Ἄσπρα νὰ ἔχω γένια,
ποτὲ νὰ μὴ διαβάζω,
σχολειὸ νὰ μὴν πηγαίνω,
στὸ σπίτι μου νὰ μένω
κι ὅλο νὰ νυστάζω.
ποτὲ νὰ μὴ διαβάζω,
σχολειὸ νὰ μὴν πηγαίνω,
στὸ σπίτι μου νὰ μένω
κι ὅλο νὰ νυστάζω.
Νὰ παίζω κάθε μέρα
μὲ κάποιο κομπολόγι,
νὰ μὴ μοῦ λένε γιὰ δουλειά,
καὶ νὰ φορῶ γυαλιά,
καὶ νἄχω καὶ ρολόγι.
μὲ κάποιο κομπολόγι,
νὰ μὴ μοῦ λένε γιὰ δουλειά,
καὶ νὰ φορῶ γυαλιά,
καὶ νἄχω καὶ ρολόγι.
Νὰ λέω παραμύθια
ἐπάνω ἀπὸ τὸ στρῶμα,
κι ὅλοι τους στὴ μιλιά μου,
νὰ στέκουνε μπροστά μου
μ᾿ ὀρθάνοιχτο τὸ στόμα.
ἐπάνω ἀπὸ τὸ στρῶμα,
κι ὅλοι τους στὴ μιλιά μου,
νὰ στέκουνε μπροστά μου
μ᾿ ὀρθάνοιχτο τὸ στόμα.
Νὰ μοῦ φιλοῦν τὸ χέρι,
εὐχὲς πολλὲς νὰ δίνω
καὶ πάντα καθιστὸς
καὶ σ᾿ ὅλους σεβαστός,
νὰ τρώγω καὶ νὰ πίνω.
εὐχὲς πολλὲς νὰ δίνω
καὶ πάντα καθιστὸς
καὶ σ᾿ ὅλους σεβαστός,
νὰ τρώγω καὶ νὰ πίνω.
Νἄχω καὶ μιὰ μαγκούρα,
νὰ κάνω τὸν κακό
κι ἄμα θυμὸς μὲ πάρει
ν᾿ ἀρχίζω στὸ στειλιάρι
καὶ τὸν τρελλὸ-Κοκό».
νὰ κάνω τὸν κακό
κι ἄμα θυμὸς μὲ πάρει
ν᾿ ἀρχίζω στὸ στειλιάρι
καὶ τὸν τρελλὸ-Κοκό».
Ἐτοῦτα κι ἄλλα λέει
μὲ γνώση παιδική,
γιατὶ ὁ Κοκὸς δὲν ξέρει
πὼς θέλουν κι ὅλοι οἱ γέροι
νὰ γίνουνε Κοκοί...
μὲ γνώση παιδική,
γιατὶ ὁ Κοκὸς δὲν ξέρει
πὼς θέλουν κι ὅλοι οἱ γέροι
νὰ γίνουνε Κοκοί...
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας
τώρα και σε 100 χρόνια...
ή γινόμαστε παππούδες με άσπρα μαλλιά
στη φωτογραφία μας και συμπληρώνουμε τη φράση
Αν ήμουν παππούς/γιαγιά θα.....
3η Δραστηριότητα:
Άραγε τα παιδιά πόσα πράγματα γνωρίζουν για τους παππούδες τους όταν ήταν μικροί;
Συνέντευξη: Καλούμε τα παιδιά να πάρουν συνέντευξη από τους παππούδες τους και να μας παρουσιάσουν τα αποτελέσματα την επόμενη μέρα. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι οι παρακάτω:
1. Πότε γεννήθηκες;
2. Που γεννήθηκες;
3. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου παιχνίδι;
4. Τι τραγουδούσατε μικροί;
5. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου γλυκό;
6. Ποιο ήταν το αγαπημένο σου φαγητό;
7. Τι κάνανε οι γονείς σου όταν έκανες ζαβολιές;
8. Ποια ήταν η πρώτη σου δουλειά;
9. Ποιο μάθημα σου άρεσε περισσότερο στο σχολείο;
10. Τι σου άρεσε περισσότερο όταν ήσουν μικρός;
Τα παιδιά περιγράφουν τις απαντήσεις των παππούδων τους και κάνουμε μια λίστα με διάφορα στοιχεία του παρελθόντος, που μπορούν να αποτελέσουν πλούσια τράπεζα πληροφοριών και γιατί όχι και την αρχή ενός πρότζεκτ.
Απίθανες δραστηριότητες!!!Μπράβο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠριν γεράσεις κι εσύ έλα με χάρη περρισή να λάβεις βραβειάκι...!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήφοβερές προτάσεις Μαρινάκι !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήlike them.... αν ημουν γιαγιά θα έλεγα συνέχεια παραμύθια και θα έτρωγα συνέχεια cheese cakes.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι ολα υπεροχα !!!!Μπραβο!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτικός ο τρόπος που προσέγγισες το θέμα! Μπράβο!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιναι πολυ ομορφες οι προτασεις σου Μαρινα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή