Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

PORTFOLIO: ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ

Ο Ατομικός φάκελος του μαθητή, περιλαμβάνει, εκτός των άλλων

 Αυθεντικές εργασίες από τον φάκελο εργασιών του νηπίου  που έχουν
κάποιο νόημα
 Παρατηρήσεις – καταγραφές του εκπαιδευτικού, σημειώσεις
 Μαγνητοσκοπήσεις αφηγήσεων των παιδιών, φωτογραφίες, print – outs από εργασίες στον υπολογιστή, κλπ.
 Κλίμακες παρατήρησης

Επίσης σε αυτόν μπορούμε να συμπεριλάβουμε και επαναληπτικές εργασίες που κάνουμε ανά τρίμηνο, οι οποίες δείχνουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού.

1. Ένα παράδειγμα τέτοιας δραστηριότητας, αποτελεί το Ερωτηματολόγιο Αυτοαξιολόγησης. Πρόκειται για μια συνέντευξη που παίρνουμε ατομικά από τα παιδιά, κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων. Μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα των παιδιών, τις προτιμήσεις, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.


2. "Κοίτα πώς Εξελίσσομαι"
Το παρακάτω φύλλο εργασίας αποτυπώνει την εξέλιξη στο σχέδιο του παιδιού. Μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσα "Το Ανθρωπάκι του Μήνα", αλλά θεωρώ πως αυτή η πιο σύνθετη μορφή μπορεί να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες.


3. Κοινωνιόγραμμα
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό διαγνωστικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, καθώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το να ανιχνεύσουμε εκτός από τη δημοφιλία του κάθε μαθητή,  τους μαθητές που βρίσκονται στο περιθώριο, ώστε να μπορέσουμε με διάφορες δραστηριότητες να υποστηρίξουμε και τα παιδιά αυτά.
Η δική μου εκδοχή, είναι το σενάριο μιας βόλτας στο Λούνα Παρκ. "Σου δίνω τρία εισιτήρια. Σε ποια παιδάκια θα τα δώσεις για να πάτε μαζί στο Λούνα Παρκ;"
Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτω από κάθε εισιτήριο, τα παιδάκια που επιλέγουν. 

Σημείωση: Τα αποτελέσματα του Κοινωνιογράμματος δεν ανακοινώνονται στους γονείς, αλλά αποτελούν δικό μας μέσο ελέγχου της ομάδας της τάξης. Κατά την επεξεργασία των στοιχείων, μετράμε τις θετικές ψήφους του κάθε παιδιού και εξάγουμε τα συμπεράσματά μας. Στο ίδιο φύλλο μπορείτε να προσθέσετε και την Ερώτηση "Ποιο παιδί ΔΕΝ θα ήθελαν μαζί τους", για να δείτε και τις αρνητικές επιλογές και τα παιδιά που είναι απομονωμένα. 
Η προσωπική μου εμπειρία έδειξε ότι με αυτή την ερώτηση τα παιδιά ένιωθαν αμήχανα, καθώς δεν ήθελαν να μιλήσουν αρνητικά για κάποιο παιδί. Θεωρώ πως και με τη συγκεκριμένη εκδοχή με τις θετικές ψήφους μπορούμε επίσης να ανιχνεύσουμε  τους μαθητές που δεν επιλέγονται. Το Κοινωνιόγραμμα μπορούμε να το επαναλαμβάνουμε ανά τρίμηνο ή μετά από κάποια σχετική παρέμβαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας.