Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Μαριορίτσα - Tα σχέδια

Πρέπει να ομολογήσω ότι δίσταζα να δημοσιεύσω τις εικόνες, καθώς είναι μια καθαρά προσωπική προσπάθεια και δεν είναι επαγγελματική δουλειά. Είναι πολύ πρόχειρα σχέδια, τα οποία στη συνέχεια χρωμάτισα με νερομπογιά. Δεν θέλω να μπω σε κανενός είδους κριτική γι αυτά. Τα δημοσιεύω για κάποιους που μου τα ζήτησαν και μόνο. Ευχαριστώ...


Μαριορίτσα

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

Αμπέλι - Σταφύλι - Τρύγος: ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

ΤΡΥΓΟΣ - Πίνακας  Ευαγγελίου

   
vendemmia-in-sicilia-di-m-caliri


bucciarelli-daniele-the-grape-harvest

Grape Harvest on Mt. Athos, Mt. Athos, Greece



Lavendimia_Goya_lou



ana llebrez

william-bouguereau--the-bunch-of-grapes
Murillo Vendedores_de_fruta

Young Girl Holding a Basket of Grapes

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

Η Μαριορίτσα στην τάξη μας



Ζωγραφίσαμε τη Μαριορίτσα 
και της βάλαμε και τσέπη στην ποδιά της 
για να έχει εκεί τις ημέρες της εβδομάδας.
Έτσι, τα παιδιά παίρνουν μία καρτέλα από την ποδιά 
και πρέπει με την αντιστοίχηση
να βρουν ποια μέρα γράφει, και να μας
πουν τι κάνει η Μαριορίτσα εκείνη την ημέρα.
Ομολογώ ότι τους άρεσε πολύ...



Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Η Μαριορίτσα



Κάθε χρόνο ψάχνω νέες ιδέες για να εμπλουτίσω τη δουλειά μου. Φέτος αποφάσισα να επεξεργαστώ λιγάκι τη Μαριορίτσα.
Πρόκειται για ένα παραδοσιακό τραγούδι που σχετίζεται με τις ημέρες της εβδομάδας. Οι στίχοι είναι οι παρακάτω:

Μια φορά πήγα στην Σμύρνη, 
και με πάντρεψαν οι φίλοι, Μαριορίτσα μου
Και μου δώσαν μια γυναίκα που 'τρωγε για 5-10,
Την Δευτέρα βάζει πλύση και την Τρίτη τα στραγγίζει,
Την Τετάρτη τα απλώνει και την Πέμπτη τα μαζώνει,
Την Παρασκευή μπαλώνει, το Σαββάτο σιδερώνει,
Και την Κυριακή αλλάζει, πω πω πω τι ψείρες βγάζει!


Σκέφτηκα λοιπόν να αξιοποιήσω το παραδοσιακό αυτό τραγούδι για το καθημερινό ημερολόγιο.
Ζωγράφισα μία μία καρτέλες για την οπτικοποίηση του τραγουδιού και έγραψα επάνω σε κάθε καρτέλα τον αντίστοιχο στίχο.
Κάτω κόλλησα χριτς χρατς, 
όπου θα μπαίνει η κινητή καρτέλα της ημέρας.

Τα παιδιά θα έχουν σαν αναφορά τις λέξεις που είναι ήδη τυπωμένες στις καρτέλες. Πιστεύω να τους αρέσει.
Το ψυχοκινητικό πάντως που τους έκανα την Παρασκευή με το συγκεκριμένο τραγούδι, τους ενθουσίασε...

Σειρά σας...

Αγαπημένοι μου φίλοι,
Ήρθε επιτέλους η σειρά σας να ανταποδώσετε για όλα αυτά που λέτε  ότι σας αρέσουν και έχετε εφαρμόσει από αυτό το Ιστολόγιο...
Το πρόβλημά μου είναι το παρακάτω:
Στις 11 Οκτώβρη, θα έχουμε την τιμή να επισκεφθεί το σχολείο μας ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κκ Βαρθολομαίος. Όπως καταλαβαίνετε η τιμή αλλά και το άγχος είναι πολύ μεγάλο. Όπως πάντα, ανέλαβα εγώ να οργανώσω τη γιορτή υποδοχής, η οποία θα γίνει μαζί με το Δημοτικό. Έτσι λοιπόν αναζητώ παραδοσιακά τραγούδια που θα μπορούσα να ενσωματώσω στη γιορτή. Θα θελα να είναι Μικρασιάτικα κατά προτίμηση και με εκπαιδευτικό περιεχόμενο...
Ζητάω πολλά;;;
ΕΔΩ ΣΑΣ ΘΕΛΩ

Προς το παρόν έχω σκεφτεί το "Ντίλι-ντίλι", το "Να το πούμε ένα" της Σαμίου και τη Μαριορίτσα. Όποιος μπορεί παρακαλώ ας βοηθήσει!!!!

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ: ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ


Ένας σγουρός βασιλικός
πλατύφυλλος και λυγερός
μάνα μου ποιος τον πότιζε
και ποιος τον κορφολόγιζε
Κι άπλωσε φύλλα και κλαδιά
και σκέπασε τη γειτονιά
και σκέπασε και μένα
που μ' έχει η μάνα μου ένα

Πήγαμε στην εκκλησία όπου κοινωνήσαμε και πήραμε και το βασιλικό μας από τον παπα Θωμά. 
Στη συνέχεια μιλήσαμε για  την ιστορία του βασιλικού.
Τους διηγήθηκα πώς η Αγία Ελένη κάθισε εκεί που κάποτε ήταν ο Γολγοθάς και μύρισε το περίεργο γι αυτήν φυτό που ευωδίαζε και πώς διέταξε τους στρατιώτες της να σκάψουν σε εκείνο το σημείο και τελικά βρήκε τους τρεις σταυρούς...
Έπειτα φτιάξαμε κι εμείς λόγω της υψώσεως το δικό μας σταυρό, με το βασιλικό που πήραμε από την εκκλησία...





Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΑΥΡΟΥ


ΜΕ ΚΑΝΕΛΑ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ

ΟΔΗΓΙΕΣ

Το ιστολόγιο έχει κλείσει ένα χρόνο παρουσίας στο διαδίκτυο. Αισίως έχουμε φτιάξει ένα ηλεκτρονικό αρχείο για όλη τη χρονιά, το οποίο θα εμπλουτίζεται και με νέες δραστηριότητες. Εάν θέλετε να δείτε κάτι σχετικό με Σεπτέμβριο, όπως π.χ. για την ημέρα του Σταυρού, μπορείτε να επιλέξετε δεξιά το μήνα Σεπτέμβριο του 2010 για να δείτε όλες τις αναρτήσεις. Το ίδιο και για κάθε μήνα. Επίσης επάνω στην αναζήτηση βάζοντας λέξεις κλειδιά, μπορείτε να βρείτε ότι ψάχνετε. Ευχαριστώ!!!

Μουσικές προτάσεις


Είναι πολλές οι φορές που ψάχνουμε απεγνωσμένα μελωδίες περίεργες που θα εξιτάρουν τα παιδιά, που θα τα ενεργοποιήσουν και θα τα βοηθήσουν να απελευθερωθούν. 
Η παγκόσμια μουσική σκηνή μας προσφέρει πληθώρα μουσικών ερεθισμάτων, ικανών να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Μετά από μια μικρή έρευνα έχω να σας προτείνω 3 αρκετά έντονα μουσικοχορευτικά κομμάτια που ενθουσιάζουν τα παιδιά κάθε φορά που τα ακούν.
Η αλήθεια είναι ότι μετά από μια μουσικοκινητική δραστηριότητα με τα τραγούδια που σας προτείνω, νομίζω πως θα μπορέσουμε άνετα να πραγματοποιήσουμε μια πιο ήρεμη δραστηριότητα με πολύ καλά αποτελέσματα, αφού θα έχει αποφορτιστεί η όλη ένταση μέσα από το χορό και την κίνηση.  
Απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση αποτελεί η δική μας όρεξη και αντοχή!!! 
1ο κομμάτι: 

La Mujer del Pelotero 

Μερικά από τα βήματα μπορείτε να τα δείτε στο βιντεάκι, και μετά μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε. Για λόγους προσωπικών δεδομένων δεν μπορώ εδώ να σας ανεβάσω βιντεάκι με τα βήματα...


2ο κομμάτι:

Goran Bregovic - Gas Gas


3ο κομμάτι: 
Tunak


ΠΡΩΤΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ:
Τις πρώτες ημέρες έχω συνεχώς στο cd player  το άλμπουμ της Ευανθίας Ρεμπούτσικα "Το αστέρι και η ευχή". Δημιουργεί μια ήρεμη ατμόσφαιρα στο σχολείο κατάλληλη για να εγκλιματιστούν τα παιδιά στο νέο τους περιβάλλον.



Αυτά από εμένα προς το παρόν...
Καλή διασκέδαση!!!

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΚΙ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΑ ΚΑΤΕΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ ΕΔΩ:
http://nipiablog.blogspot.com/search/label/%CE%A3%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AD%CF%82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%20%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

το ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Την ημέρα του αγιασμού προσωπικά εκτός από τη λίστα με τα υλικά, δίνω στους γονείς το ακόλουθο σημείωμα με οδηγίες:
 Aγαπητοί γονείς,
Σας καλωσορίζω στο 1/θ Νηπιαγωγείο Όσσας και εύχομαι να έχουμε υγεία και μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά. Το Νηπιαγωγείο λειτουργεί από τις 8 έως τις 12:30 και το πρόγραμμα είναι το ακόλουθο:
8:00 – 8:30π.μ. Προσέλευση των νηπίων
8:30 – 9:15π.μ.  Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων - Προσευχή
9:15 – 9:30π.μ. Συζήτηση,  Ημερήσιος Προγραμματισμός δραστηριοτήτων
9:30 – 10:00π.μ. Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
10:00 – 10:30π.μ. Πρόγευμα
10:30 – 11:15π.μ. Διάλειμμα
11:15 – 11:40π.μ. Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
11:40 – 12:10μ.μ. Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων
12:10 – 12:15μ.μ. Προετοιμασία – Τακτοποίηση
12:15 – 12:30μ.μ.  Αποχώρηση
Παρακαλώ πολύ να τηρείτε τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης, ώστε να μη διαταράσσεται το πρόγραμμα της τάξης μας.
Κατά το διάστημα παραμονής των νηπίων στο σχολείο, θα μάθουν, θα παίξουν, θα φάνε, θα πλύνουν τα δόντια τους, θα μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα πρέπει να νιώθουν άνετα, φορώντας κατάλληλα ρούχα και παπούτσια. Οι φόρμες βοηθούν τα παιδιά να αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα, χωρίς να τα σφίγγουν ζώνες, σκληρά υφασμάτινα παντελόνια ή στενές φούστες. Επίσης καλό θα είναι να φέρετε και ένα ζευγάρι κλειστά παντοφλάκια, ώστε να διατηρούμε το χώρο του νηπιαγωγείου μας καθαρό και τα παιδιά να νιώθουν άνετα.
Παρακάτω σας παραθέτω μια λίστα με τα απαραίτητα πράγματα από την πρώτη μέρα που τα παιδιά θα έρθουν στο νηπιαγωγείο:


Το πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει υγιεινή τροφή όπως σάντουιτς με τυρί, τοστ, πίτα, κέικ σπιτικό, φρούτα, γιαούρτι. Είναι προτιμότερο το γάλα να δίνεται στο σπίτι το πρωί και να αποφεύγονται χυμοί που περιέχουν ζάχαρη, κρουασάν του εμπορίου και σνακ (πατατάκια, γαριδάκια, γλειφιτζούρια κ.λ.π.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε σε περίπτωση που το παιδί σας πάσχει από κάποια ασθένεια ή έχει κάποια αλλεργία, για να μπορώ να βοηθήσω αν και εφόσον χρειαστεί. Αφήστε τηλέφωνα ανάγκης για να μπορώ να σας ειδοποιήσω. Ενημερώστε αν το παιδί σας προσβληθεί από κάποια μεταδοτική ασθένεια και κρατείστε το στο σπίτι, σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού. Σε αυτό το σημείο σας ενημερώνω ότι απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τη νηπιαγωγό, γι αυτό σε περίπτωση που το παιδί χρειαστεί αντιβίωση ενώ έρχεται στο σχολείο, ρυθμίστε την στις ώρες που το παιδί θα βρίσκεται στο σπίτι.
Σε μια προσπάθεια για τη δημιουργία νέων κέντρων ενδιαφέροντος στην τάξη, παρακαλώ να μας φέρνετε άδειες συσκευασίες από τρόφιμα, (γάλα, καφέ, κρέμες, γιαούρτια κλπ) όπως επίσης και ρολά από χαρτιά υγείας, κουμπιά, χάντρες, κορδόνια, τάπες, φελλούς. Επίσης πολύ χρήσιμα για τις δραστηριότητές μας θα ήταν διάφορα υφάσματα διαφόρων μεγεθών, αλλά και παλιά δικά σας ρούχα (ανδρικά πουκάμισα, ποδιές, φούστες, μαντήλια, καπέλα, φουλάρια) για τη γωνιά των μεταμφιέσεων. 
Προκειμένου να οργανωθεί το αρχείο κάθε παιδιού για το φάκελο αξιολόγησης, τον οποίο θα παραλάβετε στο τέλος της χρονιάς, παρακαλώ να φέρετε τα παρακάτω:
Ø  Πέντε διαφανείς πλαστικούς φακέλους μεγέθους 25x35εκ. διαφορετικών χρωμάτων (κόκκινο, κίτρινο, γαλάζιο, διάφανο, γκρι)
Ø  Ένα ντοσιέ κλασέρ μεγάλο με δύο κρίκους μονόχρωμο
Ø  Αυτοκόλλητες ετικέτες
Ø  Ένα ντοσιέ για Α4 απλό
Τέλος, επειδή παρουσιάζεται έλλειψη σε κάποια απαραίτητα υλικά για τη δουλειά μας στο νηπιαγωγείο, θα σας παρακαλούσα να φέρετε........(η λίστα)

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συνεργασία και σας εύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά.
Η νηπιαγωγός, Μαρίνα Ζαχαρία
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟΥ:

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Ενημέρωση σχετικά με την B΄φάση απογραφής των Δημοσίων Υπαλλήλων


ΘΕΜΑ: « Ενημέρωση σχετικά με την B΄φάση απογραφής των Δημοσίων Υπαλλήλων»

ΣΧΕΤ:  Έγγραφο του ΥΠΔΒΜΘ αρ. πρωτ. Φ.908/92709/Η/11-08-2011
                             

       Σας κάνουμε γνωστό ότι όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι οφείλουν να κάνουν επικαιροποίηση των στοιχείων της απογραφής τους μέσω της  εφαρμογής: https://apografi.gov.gr/ap.
       Η είσοδος στην υπηρεσία γίνεται μέσω των κωδικών του TAXISnet. Σε περίπτωση που ΔΕΝ έχετε λογαριασμό TAXISnet, εισάγετε στο πεδίο Username τον ΑΦΜ σας και στο πεδίο Password τον Αριθμό Ειδοποίησης του εκκαθαριστικού σημειώματος οικονομικού έτους 2010 (που αφορά τα εισοδήματα του 2009). Ο Αριθμός Ειδοποίησης υπάρχει στο εκκαθαριστικό σημείωμα του 2010 και αναφέρεται ως «αρ. ειδ/σης». Σημειώνεται ότι 1) αν έχετε ζητήσει την έκδοση κωδικών για το TAXISnet, τότε το σύστημα δε σας αφήνει να κάνετε εισαγωγή με το 2ο τρόπο. 2) Σε περίπτωση κοινής φορολογικής δήλωσης, ο σύζυγος κάνει εισαγωγή στο σύστημα με τους κωδικούς TAXISnet και η σύζυγος με τον ΑΦΜ και τον αρ. ειδ/σης του εκκαθαριστικού 2010. 3) Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν κωδικοί TAXISnet η εισαγωγή γίνεται με τον ΑΦΜ του κάθε συζύγου και τον κοινό  αρ. ειδ/σης  του εκκαθαριστικού 2010.
     Η επικαιροποίηση των στοιχείων απαιτεί τον έλεγχο/ συμπλήρωση 4 καρτελών και στην τελευταία καρτέλα υπάρχει το πλήκτρο «Προεπισκόπηση». Εφόσον όλα τα στοιχεία είναι σωστά πατάτε το πλήκτρο «Ενημέρωση» και μόνο τότε ολοκληρώνεται η απογραφή.
    Αυτόματα θα πρέπει να εμφανιστεί αναδυόμενο παράθυρο που αναγράφει:
Τίτλος παραθύρου: Επιτυχία, Κείμενο παραθύρου: Τα στοιχεία σας ενημερώθηκαν επιτυχώς. Μπορείτε να βγείτε από την εφαρμογή επιλέγοντας «έξοδος». Μπορείτε να λάβετε το έγγραφο Αναλυτικής Βεβαίωσης Απογραφής από εδώ (σύνδεσμος για αποθήκευση σε αρχείο .pdf της βεβαίωσης απογραφής).
    Αν δεν μπορείτε να κάνετε εισαγωγή στο σύστημα της απογραφής με κανένα τρόπο, τότε μπορείτε να στείλετε ερώτημα/αίτημα στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέσω της σελίδας: http://apografi.gov.gr
(εμφανίζεται στα αριστερά εικονίδιο που αναφέρει το ερώτημα/αίτημα)
    Για άλλες απορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο αρμόδιο γραφείο που υπάγεται η οργανική σας.
     Τονίζουμε ότι η ανωτέρω διαδικασία από όλους τους εκπαιδευτικούς  που απογράφησαν στην Α΄φάση πρέπει να γίνει μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου 2011. Ειδικά, τα Γραφεία Εκπαίδευσης, οφείλουν να υπαγάγουν όλους τους υπαλλήλους (εκπαιδευτικούς και διοικητικούς) με οργανική στην Υπηρεσία τους. Στη συνέχεια και μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου 2011 τα Γραφεία Εκπαίδευσης θα προβούν στην επιβεβαίωση των στοιχείων απογραφής.                                                        
     

Το σπίτι του παππού

Aυτές τις ημέρες βρισκόμαστε σε μια αναστάσωση και σε έναν οργασμό εργασίας. Ψαχνόμαστε πως θα οργανώσουμε το χώρο μας, τα τμήματά μας, με ποιο τρόπο θα μπορέσουμε να φτιάξουμε μία αίθουσα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τάξης...
Το ίδιο συνέβη και με μένα. Αν και ήμουν αρκετά ικανοποιημένη από τον τρόπο που με βοήθησε ο χώρος στη δουλειά μου την περσινή χρονιά, είχα οπωσδήποτε ανάγκη από αλλαγή. Έτσι, μπαίνοντας στο νηπιαγωγείο μου, άρχισα να ανακατεύω και να αλλάζω τα πάντα. H αλήθεια είναι ότι το μετάνοιωσα προς στιγμήν, καθώς ήταν όλα ένα βομβαρδισμένο τοπίο. 
Για του λόγου το αληθές:

Έψαχνα απεγνωσμένα για μια αλλαγή. 
Και μου ήρθε!!!
Αποφάσισα να φτιάξω έναν χώρο που θα εμπνέει ζεστασιά και θαλπωρή, για να διαβάζουμε τα παραμύθια μας και να διηγούμαστε ιστορίες. Μια γωνιά που θα υποδεχτεί θερμά τα παιδιά... 
Ζήτησα λοιπόν από όσους ήξερα στο χωριό, να μου βρουν μια παλιά πολυθρόνα. Η αλήθεια είναι πως δε δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα να βρω αυτό που έψαχνα... Μέσα σε μια παλιά αποθήκη καθόταν για χρόνια "Η πολυθρόνα του παππού". Μια πολυθρόνα που είχε κρατήσει μια μαμα ενθύμιο από τον παππού της. Έτσι αυτή αποτέλεσε το κέντρο ενδιαφέροντός μου. 
Με το τζάκι από το Χριστουγεννιάτικο σκηνικό, τη στάμνα και υφαντά που έφεραν οι μαμάδες, δημιούργησα "Το σπίτι του παππού". Εκεί θα λέμε παραμύθια, θα διαβάζουμε τα αγαπημένα μας βιβλία και θα ασχολούμαστε με την παράδοση... 
Μου αρέσει πολύ σαν ιδέα και εύχομαι να είναι λειτουργική... ΙΔΟΥ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: