ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΟΤΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ

Η απονομή των διπλωμάτων μετεκπαίδευσης στις απόφοιτες του Διδασκαλείου Τ.Ε.Π.Α.Ε. Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί στις 20 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 18.30 στην αίθουσα του 10ου ορόφου του Πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής. Όλες οι απόφοιτες του Διδασκαλείου Τ.Ε.Π.Α.Ε. Θεσσαλονίκης θα πρέπει πριν από την ημέρα της απονομής των διπλωμάτων να επιστρέψουν την κάρτα τους στη βιβλιοθήκη της σχολής.
Ετοιμαστείτε και κανονίστε για φαγοπότι μετά...

Χριστουγεννιάτικο καραβάκι

Μια εύκολη κατασκευή που κάνουν μόνα τους τα παιδιά.
Το πανί είναι από φίλτρο του καφέ.

 




6 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΤΟΥ ΑΗ-ΝΙΚΟΛΑ

"Θαλασσινέ μου Άγιε, Καλέ μου Άη Νικόλα,
εφτά κεράκια σού'φερα και σου τ'ανάβω όλα.
Θά'ρχομαι τώρα ταχτικά ν'ανάβω το καντήλι,
γι'αυτόν που έφυγε προχθές κουνώντας το μαντήλι.
Προστάτευέ τον Άγιε, των ναυτικών Προστάτη!
Και κάθε άλλος ναυτικός ας σ'έχει παραστάτη!"
(από τα "Αμοργιανά", Σύνδεσμος Αμοργινών, Μάρτιος 2007)

Η αυριανή ημέρα είναι ιδανική για να φτιάξουμε με τα παιδιά 
το χριστουγεννιάτικο καράβι και να μιλήσουμε γι αυτό το έθιμο.

ΑΠΟ ΤΟ 6ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ 3-5 Δεκεμβρίου

ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΩ ΤΟΟΟΟΟΣΟ ΑΓΧΟΣ
ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΟΠΕΙ ΤΑ ΠΟΔΙΑ
Είδαμε και τον κ. Ραβάνη από κοντά (μόνο από τα βιβλία του τον ξέραμε).
Παρουσιάσαμε μια έρευνα σχετικά με την ανίχνευση των ιδεών των παιδιών για το φως και τη σκιά.
Η έρευνα συνοδεύεται και από μια σειρά δραστηριοτήτων για τη σκιά, με σκοπό την αντιμετώπιση των γνωστικών εμποδίων των παιδιών.
Αν ενδιαφέρεστε μπορώ να σας αναρτήσω μερικές ιδέες...


Το δέντρο των ευχών By Despina Kinder





Πρόκειται για το παιχνίδι αναδυόμενης γραφής που βασίζεται στον γνωστό "Αλέξη που τρώει λέξεις".
Βρίσκουμε με τα παιδιά, όχι βέβαια σε μία μέρα,ευχές για τις γιορτές, μία από κάθε γράμμα της αλφαβήτου. Σε στολίδια που κόβουν και διακοσμούν τα ίδια, γράφω από τη μια πλευρά το γράμμα και από την άλλη την ευχή που βρήκαμε.Τα στολίδια αυτά θα μπαίνουν στο αληθινό χριστουγεννιάτικο δέντρο μας, που θα στολίσουμε αύριο.
Σε χαρτάκια αντιγράφουν την ευχή, τη φυλάνε στο φάκελό τους, και στο τέλος φτιάχνουν μια αγιοβασιλιάτικη μπότα γεμάτη με τις 24 ευχές!

ΟΧΙ ΧΙΟΝΟΠΕΔΙΛΑ, ΟΥΤΕ ΒΑΤΡΑΧΟΠΕΔΙΛΑ...ΠΑΓΟΠΕΔΙΛΑ ΦΤΙΑΞΑΜΕ




ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΜΠΑΛΕΣ ΜΕ ΜΠΑΛΟΝΙ, ΥΦΑΣΜΑ ΚΑΙ ΝΗΜΑ

ΦΟΥΣΚΩΣΑΜΕ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ, ΤΟ ΤΥΛΙΞΑΜΕ ΜΕ ΥΦΑΣΜΑ, ΤΟ ΔΕΣΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΝΗΜΑ, ΒΑΛΑΜΕ ΑΤΛΑΚΟΛ ΚΑΙ ΡΙΞΑΜΕ ΜΠΟΛΙΚΗ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ. ΤΟ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΠΑΛΕΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΕΣ, ΑΦΟΥ ΣΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ… ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΦΑΝΕΙ ΑΥΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΓΝΗ Η ΚΟΛΛΑ, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ. ΓΙΝΑΜΕ ΤΟΣΟ ΧΑΛΙΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΛΛΑ, ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΕΥΧΑΡΙΣΤΗΘΗΚΑΜΕ






Portfolio

Στο σεμινάριο των Πειραματικών Νηπιαγωγείων του ΑΠΘ που έγινε την Πέμπτη 24-11-10 στον Πύργο της Παιδαγωγικής σχολής, μας παρουσιάστηκαν διαφόρων τύπων Portfolio.
Aυτό που συγκράτησα εγώ και υιοθετώ φέτος, περιέχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:


1. Εισαγωγικό σημείωμα για τη χρήση του, περιεχόμενα και σκοπός δημιουργίας
2. Το προφίλ του παιδιού: Εδώ θα γράψω τα χαρακτηριστικά του παιδιού, τι του αρέσει, τις αστείες του ατάκες (όποτε λένε ένα μαργαριτάρι, το σημειώνω) καθώς και τις συνεντεύξεις που του παίρνω ανά τρίμηνο.
3. Ενότητες: 
- Γλώσσα
- Μαθηματικά
- Εικαστικές δημιουργίες
- Ο εαυτός μου ανά μήνα
- Τα πάντα γύρω από μένα (εγώ το ονομάζω ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ...)
Εδώ θα περιλαμβάνει εργασίες του παιδιού που αφορούν τον ίδιο, την οικογένειά του, τα συναισθήματά του, τα αγαπημένα του πράγματα κλπ.



ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ: 
Α. ΠΟΤΕ ΔΕ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ.
Β. ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΑ ΕΤΟΙΜΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΑΝΟΙΧΤΑ ΦΥΛΛΑ. 

Επιτέλους ας αφήσουμε τις έτοιμες φωτοτυπίες στην άκρη. Δεν συντελούν σε καμία αξιολόγηση όπως δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι νομίζουν...

Το Eργαστήρι του Αη Βασίλη έτοιμο και στην πράξη άπαιχτο!!!






Τα παιδιά φορούν το σκουφάκι του ξωτικού και τακτοποιούν τις καρτέλες στην κατάλληλη θήκη.

Μέρα με τη μέρα θα φτιάχνουν και δικές τους καρτέλες με χριστουγεννιάτικες λέξεις.

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ;;;

Αυτά μας τα είχε δώσει η κ Ζαφρανά στη σχολή. Φέτος αποφάσισα να τα χρησιμοποιήσω, μια που τώρα τα ξέθαψα από το κουτί. 





Διαβάζουμε τη μια μόνο πλευρά της καρτέλας και περιμένουμε να μαντέψουν. 
Να το πάρει το ποτάμι;;; Γυρίζουμε από την άλλη.
Παίξαμε μαζί τους και στη συνέχεια ζήτησα από τα παιδιά να φέρουν από το σπίτι ένα αίνιγμα.
Την επόμενη λοιπόν, ο καθένας έφτιαξε μια καρτέλα με το δικό του αίνιγμα. 
Το γράψαμε στον υπολογιστή, πλαστικοποίησαν και παρουσίασαν στην ομάδα το αίνιγμά τους, ελπίζοντας να κερδίσουν και να μη το βρουν τα υπόλοιπα παιδιά.

Έπεται και συνέχεια...