Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Oι προσκλήσεις μας

 
Βασισμένη στο έθιμο της Σάρτας 
που αναβιώνεται στη γιορτή μας,
όπου η νοικοκυρά  προσφέρει κουλούρια στους καλαντιστές,
η πρόσκλησή μας δημιουργήθηκε 
από ένα κουλουράκι από αλατοζύμη 
που φτιάξανε χθες οι μαμάδες,
και άλλα φυσικά υλικά.




Ελάτε να σας ταξιδέψουμε στα παλιά Χριστούγεννα
και να αναβιώσουμε το έθιμο της Σάρτας
Τότε που αρκούνταν με τα απλά, ξέρανε να γιορτάσουν
Τότε που ανοίγανε την πόρτα τους το φίλο να κεράσουν.
Τότε και κρίση είχανε, κι η φτώχεια τους σπουδαία μα
γιόρταζαν με δυο φάρμακα: κρασί, καλή παρέα…
Σας περιμένουμε στη γιορτή μας
Την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011 στις 5:30 το απόγευμα

Σάρτα αποκαλούνταν μια ομάδα αγοριών, τραγουδιστές – χορωδούς, συνήθως μεγάλοι, ανύπαντροι και παλικάρια
Κρατούσαν ένα μπαστούνι, το λεγόμενο «τυλιγάδι»,  στο οποίο κρεμούσαν τις κουλούρες που έπαιρναν από κάθε σπίτι στο οποίο τραγουδούσαν.
Ξεκινούσαν το βράδυ, Παραμονή Χριστουγέννων, μετά τη Δύση του ήλιου, με τη σειρά τις επισκέψεις σε όλα τα σπίτια του χωριού και συνέχιζαν μέχρι το ξημέρωμα που θα χτυπούσε η καμπάνα της εκκλησιάς.
Άνοιγε η κυρά την πόρτα, έμπαιναν, κάθονταν στα μαξιλάρια και τραγουδούσαν. Έβγαζαν το  σταυρό από το τυλιγάδι και εκεί η νοικοκυρά τους περνούσε την κουλούρα που είχε ζυμώσει ειδικά γι αυτούς.

Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2011

Χριστουγεννιάτικο Eργαστήρι Γονέων

Η σημερινή ημέρα ήταν αφιερωμένη στους γονείς. 
Μαζί με τα παιδιά τους ζυμώσανε, φτιάξανε στολίδια από αλατοζύμη, ρόδια από πηλό και πήλινα κουλούρια για την πρόσκληση της γιορτής μας... 
Και του χρόνου με υγεία!!!








Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΠΟ ΛΙΝΑΤΣΑ


Το φετινό μας ημερολόγιο συμβαδίζει με τις δυσκολίες της εποχής. Κάτι ανέξοδο, οικολογικό και οικονομικό και όπως πάντα φτιαγμένο από τα παιδιά.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το πλαίσιο, κολλούν τη φωτογραφία τους και στολίζουν με ζυμαρικά.





Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011

Οι χριστουγεννιάτικες ιδέες μας συγκεντρωμένες σε δύο σελίδες

Χριστουγεννιάτικο δέντρο από περιοδικό

Οικολογικό, οικονομικό, πρωτότυπο και εντυπωσιακό χριστουγεννιάτικο δέντρο από ένα και μόνο περιοδικό. Στο Facebook είδα την ιδέα, από μία συνάδελφο που ανέβασε το ακόλουθο βιντεάκι του youtubε
Η ιδέα μου άρεσε κι αποφάσισα κι εγώ να το φτιάξω στο νηπιαγωγείο. Φυσικά, η αγαπημένη μου χρυσόσκονη δεν μπορούσε να λείπει... Εγώ έφτιαξα το δέντρο και το έβαψα με σπρέυ, και τα παιδια ανέλαβαν τη διακόσμησή του. Οι φωτογραφίες παρακάτω: 



ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Α- ΑΓΓΕΛΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Β- ΒΟΣΚΟΣ, ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ
Γ- ΓΙΡΛΑΝΤΑ
Δ- ΔΕΝΤΡΟ
Ε- ΕΛΚΥΘΡΟ
Ζ- ΖΑΧΑΡΩΤΑ, ΖΩΝΗ
Η- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Θ- ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
Ι- ΙΩΣΗΦ
Κ- ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΙ, ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ, ΚΑΡΑΒΙ
Λ- ΛΑΜΠΙΟΝΙΑ
Μ- ΜΑΓΟΙ
Ν- ΝΥΧΤΑ
Ξ- ΞΩΤΙΚΟ
Ο- ΟΝΕΙΡΟ
Π= ΠΑΝΑΓΙΑ
Ρ- ΡΟΔΙ
Σ- ΣΤΕΦΑΝΙ
Τ- ΤΑΡΑΝΔΟΣ
Υ- ΥΜΝΟΣ
Φ- ΦΑΤΝΗ
Χ- ΧΡΙΣΤΟΣ
Ψ- ΨΑΛΜΟΣ
Ω- ΩΣΑΝΝΑ

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ;;; ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ


Φέτος αποφάσισα να  κάνω κάτι διαφορετικό από άλλες χρονιές. Ήθελα να ξεφύγω από τα αγγελάκια, τα αστεράκια και τις νιφάδες. Ήθελα να κάνω κάτι αμιγώς παραδοσιακό, μιας που αυτό με εκφράζει ως άτομο και προσπαθώ να το περάσω και στη δουλειά μου. Η συγκεκριμένη γιορτή προέκυψε μετά από μια έρευνα που έκανα σε βιβλία λαογραφίας και αποτελεί μια προσωπική δουλειά. Θα την παρουσιάσουν παιδιά του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου συνολικά 34 μαθητές. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να σας είναι ενδιαφέρον, αλλά θεωρώ ότι έστω και οι πληροφορίες που σχετίζονται με τα έθιμα της πατρίδας μας μπορούν να είναι κατά κάποιο τρόπο χρήσιμες στη δουλειά μας. Σας την παραθέτω παρακάτω και περιμένω σχόλια για βελτιώσεις.

να τα πουμε οπως παλια;

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

ΕΥΡΗΚΑ!!!! Η ΦΕΤΙΝΗ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΕΛΗΞΑ...
ΤΙΤΛΟΣ:"ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΠΑΛΙΑ"
ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΜΟΥ...."Η ΣΑΡΤΑ"...
ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΟΥΡΑΜΠΙΕ

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2011

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή: Μαύρο Θέατρο από τον Στέργιο Λαλίδη στο 4ο Νηπιαγωγείο Λιτοχώρου

Ο συνάδελφος Στέργιος Λαλίδης πέρισυ έκανε μια γιορτή που κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν εξαιρετική και άξια συγχαρητηρίων τόσο για την παρουσίαση, όσο και για την τόλμη του να ανεβάσει κάτι τόσο πρωτότυπο στο νηπιαγωγείο. Απέδειξε ότι στην προσχολική εκπαίδευση μπορούμε να τολμήσουμε και να πετύχουμε τα πάντα. Μακάρι να μπορούσα να το κάνω κι εγώ φέτος.... 
Θαυμάστε τα παιδιά του...


Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ στο Ιστολόγιο της κ. Σωτηρίας Γεωργοτά

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΟΥ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ για συζήτηση

H εφτάχρονη πιτσιρίκα που πουλάει τα γλυκά στον δρόμο της Δαμασκού και ταυτόχρονα γράφει τα μαθήματά της (!), δεν άφηνε με τίποτε τον Wasim Kheir Beik να την φωτογραφήσει.
 Τελικά, ο φωτογράφος του πρακτορείου SANA πήρε αυτό που ήθελε με φακό από 30 μέτρα απόσταση (μαζί και το πρώτο βραβείο για το 2007 από την Ένωση Αραβικών Πρακτορείων Ειδήσεων), χαρίζοντας και σε 'μας τη θαυμάσια αυτή εικόνα με τα συγκινητικά μηνύματα...
Μάρτιος 1993
Ο φωτογράφος Kevin Carter, σε ταξίδι του στο Σουδάν, βρίσκεται τυχαία μπροστά σε μια ανατριχιαστική σκηνή. Ένα όρνεο παραμονεύει πίσω από ένα εξαντλημένο κοριτσάκι, περιμένοντας την τη στιγμή που θα πεθάνει. Ο Carter περιμένει για 20', μήπως το όρνεο ανοίξει τα φτερά του, κάνοντας έτσι τη φωτογραφία πιο εντυπωσιακή. Τελικά απογοητεύεται και «συμβιβάζεται» με την φωτογραφία αυτή, που του έδωσε και το βραβείο Πούλιτζερ. Ο Carter, που αυτοκτόνησε λίγους μήνες αργότερα, κατηγορήθηκε για απάνθρωπη συμπεριφορά, καθώς συν τοις άλλοις, μετά τη φωτογράφηση, αφού έδιωξε το όρνεο, έφυγε χωρίς να βοηθήσει το κοριτσάκι, το οποίο τελικά διεσώθη από παρέμβαση άλλων.



 Τρία ορφανά στη Λιβύη κάνουν μπάνιο...


ΗΠΑ 2004
Ο μικρός Ιρακινός Saleh, ο οποίος έχει ακρωτηριαστεί από αμερικανική βόμβα στο Ιράκ, νοσηλεύεται σε νοσοκομείο του Όκλαντ, στην Καλιφόρνια, για να πραγματοποιηθούν διορθωτικές επεμβάσεις. Τα άλλα παιδιά, αρχίζουν να τον κοροϊδεύουν για την εμφάνισή του και ο μικρός αναστατώνεται. Οι νοσοκόμες για να τον ηρεμήσουν δένουν πάνω στο ακρωτηριασμένο του χέρι, ένα μολύβι. Ο μικρός Saleh τότε ζωγραφίζει ένα αεροπλάνο που ρίχνει βόμβες. Η φωτογραφία ελήφθη από την Deanne Fitzmaurice και τιμήθηκε με βραβείο Πούλιτζερ το 2005.

Σιέρα Λεόνε 2005
Ένα μικρό αγόρι βοηθά τον ακρωτηριασμένο πατέρα του να ντυθεί. Η φωτογραφία ελήφθη από τον Γιάννη Κόντο και κέρδισε το Πρώτο βραβείο του World Press Photo 2005 στην κατηγορία «Σύγχρονα Ζητήματα» (Contemporary Issues).

Νότιο Βιετνάμ 1965
Μια μητέρα με τα 3 παιδιά της, διασχίζει κολυμπώντας ένα ποτάμι για να ξεφύγει από τις αμερικανικές βόμβες. Η φωτογραφία ελήφθη απ’ τον Ιάπωνα Kyoichi Sawada.

Απρίλιος 1980
Ένας ιεραπόστολος κρατά το σκελετωμένο χέρι ενός παιδιού που λιμοκτονεί στην Ουγκάντα.


Διαβάστε περισσότερα: http://www.dinfo.gr/?p=7181#ixzz1eFKY9LDF

20 Νοεμβρίου: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ


ΠΗΓΗ: UNICEF
Μάθε τη Σύμβαση με απλά λόγια!
(για το επίσημο κείμενο της Σύμβασης κάντε κλικ εδώ)

Απρίλιος 1980
Ένας ιεραπόστολος κρατά το σκελετωμένο χέρι ενός παιδιού που λιμοκτονεί στην Ουγκάντα.

Αυτά είναι τα δικαιώματά σου. Αν δεν τα γνωρίζεις, δεν θα ξέρεις ότι παραβιάζονται, γι' αυτό άρχισε να ερευνάς!

ΑΡΘΡΟ 1
Καθένας κάτω των 18 έχει αυτά τα δικαιώματα.

ΑΡΘΡΟ 2
Όλα τα παιδιά έχουν αυτά τα δικαιώματα, ανεξάρτητα από το ποιά είναι, που ζουν, τι κάνουν οι γονείς τους, τι γλώσσα μιλάνε, ποιά είναι η θρησκεία τους, αν είναι αγόρια ή κορίτσια, ποιές είναι οι παραδόσεις τους, αν έχουν κάποια αναπηρία, αν είναι πλούσια ή φτωχά. Κανένα παιδί δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται άδικα για κανένα λόγο.

ΑΡΘΡΟ 3
Όλοι οι ενήλικες πρέπει να κάνουν αυτό που είναι καλύτερο για σένα. Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις, πρέπει να σκέφτονται τι συνέπειες θα έχουν αυτές τους οι αποφάσεις για τα παιδιά.

ΑΡΘΡΟ 4
Το κράτος έχει ευθύνη να εξασφαλίσει πως τα δικαιώματά σου προστατεύονται. Πρέπει να βοηθήσει την οικογένειά σου να προστατεύει τα δικαιώματά σου και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου θα μπορείς να μεγαλώσεις και να αναπτυχθείς πλήρως.

ΑΡΘΡΟ 5
Η οικογένειά σου έχει την ευθύνη να σε βοηθήσει να μάθεις να ασκείς τα δικαιώματά σου και να εξασφαλίσει πως τα δικαιώματά σου προστατεύονται.

ΑΡΘΡΟ 6
Έχεις δικαίωμα στη ζωή.

ΑΡΘΡΟ 7
Έχεις δικαίωμα να έχεις ένα όνομα και αυτό πρέπει να αναγνωρίζεται επίσημα από το κράτος. Έχεις δικαίωμα σε μια εθνικότητα (να ανήκεις σε μια χώρα).

ΑΡΘΡΟ 8
Έχεις δικαίωμα σε μια ταυτότητα - ένα επίσημο αρχείο του ποιός/α είσαι. Κανείς δεν πρέπει να στο στερήσει αυτό.

ΑΡΘΡΟ 9
Έχεις το δικαίωμα να μένεις με τους γονείς (ή γονέα) σου, εκτός και αν αυτό είναι κακό για σένα. Έχεις το δικαίωμα να ζεις με μια οικογένεια που νοιάζεται για σένα.

ΑΡΘΡΟ 10
Αν ζεις σε διαφορετική χώρα από αυτή που μένουν οι γονείς σου, έχεις το δικαίωμα να είστε μαζί στο ίδιο μέρος.

ΑΡΘΡΟ 11
Έχεις το δικαίωμα να προστατεύεσαι από απαγωγή.

ΑΡΘΡΟ 12
Έχεις το δικαίωμα να πεις τη γνώμη σου και οι μεγάλοι να την ακούν και να την παίρνουν σοβαρά.

ΑΡΘΡΟ 13
Έχεις το δικαίωμα να ανακαλύπτεις πράγματα και να μοιράζεσαι τις σκέψεις σου με άλλους, μιλώντας, ζωγραφίζοντας, γράφοντας ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εκτός και αν αυτός βλάπτει ή προσβάλλει άλλους ανθρώπους.

ΑΡΘΡΟ 14
Έχεις το δικαίωμα να επιλέξεις τη δική σου θρησκεία και τα πιστεύω. Οι γονείς σου θα πρέπει να σε βοηθήσουν να αποφασίσεις τι είναι σωστό και τι λάθος και ποιό είναι το καλύτερο για σένα.

ΑΡΘΡΟ 15
Έχεις το δικαίωμα να διαλέξεις τους φίλους σου και να συμμετέχεις ή να φτιάξεις ομάδες, φτάνει αυτό να μην βλάπτει άλλους.

ΑΡΘΡΟ 16
Έχεις δικαίωμα σεβασμού στην ιδιωτική σου ζωή.

ΑΡΘΡΟ 17
Έχεις το δικαίωμα να λαμβάνεις πληροφορίες που είναι σημαντικές για την ευημερία σου, από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, βιβλία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλες πηγές. Οι ενήλικες πρέπει να βεβαιωθούν πως οι πληροφορίες που λαμβάνεις δεν είναι βλαβερές και να σε βοηθήσουν να βρεις και να καταλάβεις τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.

ΑΡΘΡΟ 18
Έχεις το δικαίωμα να μεγαλώσεις με τους γονείς (ή γονέα) σου αν αυτό είναι δυνατό.

ΑΡΘΡΟ 19
Έχεις το δικαίωμα να προστατεύεσαι από το να πάθεις κακό ή να σε κακομεταχειριστούν, στο σώμα ή το μυαλό.

ΑΡΘΡΟ 20
Έχεις το δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν δεν μπορείς να ζήσεις με τους γονείς σου.

ΑΡΘΡΟ 21
Έχεις δικαίωμα σε φροντίδα και προστασία αν σε υιοθετήσουν ή σε αναλάβει ανάδοχη οικογένεια.

ΑΡΘΡΟ 22
Έχεις δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν είναι πρόσφυγας (εάν εξαναγκάστηκες να φύγεις από το σπίτι σου και ζεις σε άλλη χώρα), όπως και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης.

ΑΡΘΡΟ 23
Έχεις δικαίωμα σε ειδική εκπαίδευση και φροντίδα αν έχεις κάποια αναπηρία, καθώς και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης, ώστε να μπορείς να ζήσεις μια ολοκληρωμένη ζωή.

ΑΡΘΡΟ 24
Έχεις δικαίωμα στην καλύτερη δυνατή φροντίδα για την υγεία σου, καθαρό νερό να πιείς, θρεπτικό φαγητό, ένα καθαρό και ασφαλές περιβάλλον και τις πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να μείνεις υγιής.

ΑΡΘΡΟ 25
Αν ζεις κάτω από τη φροντίδα άλλων ή σε άλλες καταστάσεις μακριά από το σπίτι σου, έχεις δικαίωμα να εξετάζονται τακτικά οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ζεις για να φανερωθεί αν είναι οι πιο κατάλληλες.

ΑΡΘΡΟ 26
Έχεις δικαίωμα για βοήθεια από το κράτος αν είσαι φτωχός ή βρίσκεσαι σε ανάγκη.

ΑΡΘΡΟ 27
Έχεις δικαίωμα σε φαγητό, ρούχα, ένα ασφαλές μέρος να ζήσεις και να ικανοποιούνται οι βασικές σου ανάγκες. Δεν πρέπει να μειονεκτείς με τρόπο που να μην μπορείς να κάνεις πολλά από τα πράγματα που κάνουν τα άλλα τα παιδιά.

ΑΡΘΡΟ 28
Έχεις δικαίωμα σε εκπαίδευση καλής ποιότητας. Πρέπει να ενθαρρύνεσαι να πας στο σχολείο μέχρι την υψηλότερη τάξη που μπορείς.

ΑΡΘΡΟ 29
Η εκπαίδευσή σου πρέπει να σε βοηθάει να χρησιμοποιείς και να αναπτύξεις το ταλέντο και τις ικανότητές σου. Πρέπει επίσης να σε βοηθάει να μάθεις να ζεις με ειρήνη, να προστατεύεις το περιβάλλον και να σέβεσαι τους άλλους ανθρώπους.

ΑΡΘΡΟ 30
Έχεις το δικαίωμα να εξασκείς τις παραδόσεις σου, τη γλώσσα και τη θρησκεία σου - ή όποια άλλη επιλέξεις. Μειονότητες και ιθαγενείς ομάδες χρειάζονται ιδιαίτερη προστασία αυτού του δικαιώματος.

ΑΡΘΡΟ 31
Έχεις δικαίωμα στο παιχνίδι και την ξεκούραση.

ΑΡΘΡΟ 32
Έχεις δικαίωμα προστασίας από εργασία που σε βλάπτει και που είναι επιβλαβής για την υγεία και την εκπαίδευσή σου. Εάν εργάζεσαι, έχεις το δικαίωμα να είσαι ασφαλής και να πληρώνεσαι ικανοποιητικά.

ΑΡΘΡΟ 33
Έχεις δικαίωμα προστασίας από επιβλαβή ναρκωτικά και από το εμπόριο ναρκωτικών.

ΑΡΘΡΟ 34
Έχεις δικαίωμα σε μια ζωή ελεύθερη από σεξουαλική κακοποίηση.

ΑΡΘΡΟ 35
Κανείς δεν επιτρέπεται να σε απαγάγει ή να σε πουλήσει.

ΑΡΘΡΟ 36
Έχεις δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή εκμετάλλευσης.

ΑΡΘΡΟ 37
Κανείς δεν επιτρέπεται να σε τιμωρήσει με σκληρό ή επιβλαβή τρόπο.

ΑΡΘΡΟ 38
Έχεις δικαίωμα σε προστασία και ελευθερία από τον πόλεμο. Παιδιά κάτω των 15 ετών δεν μπορούν να αναγκαστούν να πάνε στο στρατό ή να συμμετέχουν σε πολέμους.

ΑΡΘΡΟ 39
Έχεις δικαίωμα σε βοήθεια αν πληγωθείς, αν παραμεληθείς ή αν σε κακομεταχειρισθούν.

ΑΡΘΡΟ 40
Έχεις δικαίωμα σε νομική υποστήριξη και δίκαια αντιμετώπιση από το δικαστικό σύστημα που σέβεται τα δικαιώματά σου.

ΑΡΘΡΟ 41
Εάν οι νόμοι της χώρας παρέχουν καλύτερη προστασία στα δικαιώματά σου από ότι τα άρθρα αυτής της Σύμβασης, τότε αυτοί οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται.

ΑΡΘΡΟ 42
Έχεις το δικαίωμα να γνωρίζεις τα δικαιώματά σου! Οι ενήλικες πρέπει να ξέρουν γι' αυτά τα δικαιώματα και να βοηθήσουν και σένα να τα μάθεις επίσης.

ΑΡΘΡΑ 43 έως 54
Αυτά τα άρθρα εξηγούν πως τα κράτη και οι διεθνείς οργανισμοί όπως η UNICEF θα εργασθούν για να εξασφαλίσουν θα προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών.

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Φωτογράφε!!!!!!! 224η επέτειος γέννησης του εφευρέτη της φωτογραφίας Louis Daguerre

Λόγω της ημέρας, σκέφτηκα πως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε με τη φωτογραφία. Έτσι, αφού τους μίλησα για τον Louis Daguerre, παρακολουθήσαμε το βιντεάκι για τον τρόπο λήψης της φωτογραφίας:


Μιλήσαμε για τις διαφορές των φωτογραφικών μηχανών τότε και τώρα, αφού στο βιντεάκι δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι πρώτοι φωτογράφοι απαθανάτιζαν τις σκηνές... Τη λειτουργία της ψηφιακής την γνωριζουν και είναι και εξοικειωμένα, αφού τη χρησιμοποιούμε συνέχεια μέσα στην τάξη...
Στη συνέχεια τα παιδιά μου ζήτησαν να δούνε το φωτογράφο. Έτσι, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε το πορτρέτο του...
 Από εκεί και πέρα το θέμα κύλησε μόνο του... Πολυθρόνα είχαμε, μοντέλα εμείς ,και η φωτογραφική μηχανή ανά χείρας.
Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Ο ένας μοντέλο κι ο άλλος φωτογράφος. Ο φωτογράφος στήνει το μοντέλο του στην πόζα που είναι και ο Daguerre  και τραβάει τη φωτογραφία. Το μοντέλο πρέπει να μην κοιτάζει στο φακό, να έχει το ένα του χέρι στο κεφάλι και να είναι σοβαρό...

Στη συνέχεια, τις περάσαμε στον υπολογιστή και τις κάναμε ασπρόμαυρες για να μοιάζει με το εικονιζόμενο πορτρέτο... Το αποτέλεσμα "επαγγελματικό"...
Τέλος, ο φωτογράφος και το μοντέλο υπογράφουν στην αναμνηστική φωτογραφία...