Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024

Workshops για τη Δημιουργία Διαδραστικού Εκπαιδευτικού Υλικού

Mε μεγάλη χαρά, σας ανακοινώνω τη συνεργασία μου με τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης ΖΑΧΑΡΙΑ με σκοπό την πραγματοποίηση μιας σειράς Εργαστηρίων για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Ξεκινάμε με τη Δημιουργία Διαδραστικού Υλικού.


 Τα επιμορφωτικά Εργαστήρια “WorkShops  για τη Δημιουργία Εκπαιδευτικού Διαδραστικού Υλικού” αποσκοπούν στην εκμάθηση ψηφιακών εργαλείων από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με σκοπό την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία αλλά και την προβολή του σχολείου στην ευρύτερη κοινότητα.

Στόχος των Εργαστηρίων είναι:

Να μεταδώσουν στους/στις συμμετέχοντες/ουσες τις γνώσεις και τα εργαλεία που χρειάζονται για να δημιουργήσουν το δικό τους διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό.

Να βοηθήσουν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες  να ενσωματώσουν το διαδραστικό υλικό στην διδασκαλία τους με αποτελεσματικό τρόπο.

Να ενθαρρύνουν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας για την βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας.

Μέσα από μία σειρά σεμιναρίων, οι συμμετέχοντες/ουσες θα εξοικειωθούν με online εφαρμογές πολυμέσων, με τις οποίες θα μπορούν να δημιουργήσουν, να επεξεργαστούν και να διαχειριστούν αρχεία εικόνας, ήχου και βίντεο. Συγκεκριμένα, θα διδαχθούν σε μορφή εργαστηρίων λογισμικά για τη δημιουργία online παιχνιδιών, διαδραστικών παρουσιάσεων, ψηφιακής αφίσας, παραγωγή τραγουδιού ή ραδιοφωνικού μηνύματος, ταινίας με χρήση animation κ.ά.


Προσδοκώμενα Αποτελέσματα:

Οι επιμορφούμενοι/ες, με το τέλος των Workshops θα έχουν εξασκηθεί στα παρακάτω:

  • Δημιουργία Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών Μάθησης και Αξιολόγησης
  • Δημιουργία Διαδραστικής Αφίσας, Εικονογραφήματος, Εννοιολογικού χάρτη, και Φύλλων Εργασίας για την Τάξη
  • Δημιουργία ταινίας με ενσωμάτωση animation
  • Δημιουργία εκλυστικών διαδραστικών παρουσιάσεων
  • Δημιουργία τραγουδιού & ραδιοφωνικού μηνύματος
  • Εργαλεία προβολής του σχολείου στην ευρύτερη κοινότητα – Διαγωνισμοί

Σε ποιους Απευθύνεται:

  • Εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να ενσωματώσουν διαδραστικό υλικό στην διδασκαλία τους και να βελτιώσουν την μαθησιακή εμπειρία των μαθητών τους.
  • Εκπαιδευτικοί που θέλουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας για την δημιουργία πιο ελκυστικών και αποτελεσματικών μαθημάτων.
  • Φοιτητές/τριες που θέλουν να αναπτύξουν δεξιότητες δημιουργίας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού.
  • Σπουδαστές/στριες που ενδιαφέρονται για καριέρα στον χώρο της εκπαίδευσης.

Κόστος:

50€ ανά ενότητα (2 τρίωρες συνεδρίες)

ή εναλλακτικά

 250€ το πακέτο των 6 ενοτήτων (πληρωμή σε δόσεις)

Το κόστος συμμετοχής συμπεριλαμβάνει τα έξοδα παρακολούθησης του εργαστηρίου, παροχής εγχειριδίου χρήσης σε ηλεκτρονική μορφή καθώς και πιστοποιητικό παρακολούθησης από το πιστοποιημένο από τον ΕΟΠΠΕΠ ΚΔΒΜ 2 ΖΑΧΑΡΙΑ ΕΥΑΝΘΙΑ.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.


Εισηγήτρια: Μαρίνα Ζαχαρία


Η Μαρίνα Ζαχαρία είναι Νηπιαγωγός, με Μάστερ στην Καλλιέργεια Ήπιων & Ψηφιακών Δεξιοτήτων και 22 χρόνια εμπειρίας στην τάξη.

  • Επιλέχθηκε ως μία από τους 50 Κορυφαίους Εκπαιδευτικούς Παγκοσμίως στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό που εποπτεύεται από την UNESCO Global Teacher Prize
  • Είναι βραβευμένη eTwinner, έχοντας κερδίσει με την ομάδα της το 1ο Ευρωπαϊκό Βραβείο eTwinning 2021
  • Βραβευμένη στις Βρυξέλλες ως Κορυφαία Leading Teacher EUCodeWeek 2022 & 2023, για τις δράσεις προγραμματισμού που σχεδίασε.
  • Βραβευμένη με το Gold Education Leaders Award 2023 στην κατηγορία «Ρομποτική & ΑΙ στη Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
  • Υπηρετεί ως Scientix & eTwinning Ambassador for Greece.
  • Επιμορφώτρια στα Εργαστήρια eTwinning.


Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ZOOM, προσφέροντας πλήθος πλεονεκτημάτων που εξασφαλίζουν μια ζωντανή και διαδραστική εμπειρία, παρόμοια της αίθουσας διδασκαλίας:

Πλήρης Διαδραστικότητα

Επικοινωνία Πρόσωπο προς Πρόσωπο

Αμφίδρομη Υποβολή Ερωτήσεων

Ημέρα Διεξαγωγής 1ης Ενότητας:

    Τρίτη 30 & Τετάρτη 31 Ιουλίου ΩΡΕΣ 18:00-21:00

Διάρκεια: 6 ώρες

Το σεμινάριο θα διαρκέσει 6 ώρες, κατανεμημένες σε δύο  ημέρες, 2 τρίωρες (180′) διαδικτυακές συναντήσεις με δύο διαλείμματα των 15’.

Περισσότερες Πληροφορίες - εγγραφές: τηλ.2394020040 https://kdbmzacharia.gr/ergasthria/  

Οι... έξυπνες φωλιές

 

A.I. & IoT: Let us Save Birdie’s Tree – 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ: 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, Νηπιαγωγείο Λυγιάς Λευκάδας, Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας Κιλκίς & Δημοτικό Σχολείο Μαθιάτη, Κύπρος 
 ΣΤΟΧΟΙ:

Το έργο “A.I. & IoT: Let us Save Birdie’s Tree” στοχεύει 

  • Στην εισαγωγή των μαθητών στα είδη, τις αιτίες και τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών
  • Στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης της Τεχνολογίας για ανθρωπιστικούς και κοινωνικούς σκοπούς
  • Στην εισαγωγή των μαθητών σε έννοιες και διαδικασίες που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη (Α.Ι.) και το Internet of Things (IoT)
  • Στην ανθρωποκεντρική δημιουργική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης και του Διαδικτύου των Πραγμάτων, με σκοπό την επίλυση πολύπλοκων ή δυσεπίλυτων περιβαλλοντικών ζητημάτων (Φυσικές Καταστροφές)
  • Στην καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, όπως δεξιότητες του 21ου αιώνα, ψηφιακός εγγραμματισμός, αποκλίνουσα σκέψη, δημιουργική επίλυση προβλημάτων, περιβαλλοντική ενσυναίσθηση κ.λπ.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1:Το έργο βασίζεται στο project “Birdie’s Tree”, που αναπτύχθηκε από α) Το Κέντρο Περιγεννητικής και Βρεφικής Ψυχικής Υγείας του Queensland, β) το Νοσοκομείο Παίδων του Queensland, γ) τις Υπηρεσίες Υγείας και δ) την Πρωτοβουλία για την Περιγεννητική Κατάθλιψη του Queensland. Τα γραφικά και τα βιβλία ιστοριών του προγράμματος, πρόκειται να υποστούν επεξεργασία και εμπλουτισμό με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, προς εκπλήρωση των σκοπών του παρόντος έργου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2Η: Κατά τη φάση σχεδιασμού του έργου, αποφασίσαμε όλα τα σχολεία να υλοποιήσουν τις δράσεις όλων των φυσικών καταστροφών (κυκλώνας, πλημμύρα, σεισμός, πυρκαγιά). Ωστόσο, για λόγους ισότιμης συμμετοχής και καλύτερης οργάνωσης του έργου, η κάθε ομάδα-σχολείο ανέλαβε το σχεδιασμό και την επιμέλεια του περιεχομένου (δραστηριότητες, φύλλα εργασίας κ.λπ.) ενός φυσικού φαινομένου. Έτσι, δημιουργήθηκαν οι παρακάτω ομάδες:

Άνεμος – Κυκλώνας -> 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών

Πλημμύρα -> Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας Κιλκίς
Σεισμός -> Νηπιαγωγείο Λυγιάς Λευκάδας

Πυρκαγιά -> Δημοτικό Σχολείο Μαθιάτη (Κύπρος)

Για το λόγο αυτό, η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει τα συνεργατικά παράγωγα και την “Έξυπνη Φωλιά” για κάθε φυσική καταστροφή, αλλά θα εστιάσει στις επιμέρους δράσεις μόνο της φυσικής καταστροφής που ανέλαβε.

 

Α. ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Η Birdie έφτιαξε μόλις τη φωλιά της σε ένα πανύψηλο δέντρο, με θέα μία μικρή και γαλήνια λιμνούλα! Κάθε μέρα την καθαρίζει, την περιποιείται και καλεί τους φίλους της για να απολαύσουν την ηρεμία της φύσης… Πολύ σύντομα όμως έρχεται αντιμέτωπη με μια σειρά από φυσικές καταστροφές…

Για να τη βοηθήσουμε, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, θα αναζητήσουμε πληροφορίες σε ψηφιακούς βοηθούς (π.χ. Copilot), θα οπτικοποιήσουμε τις ιδέες μας, με image generators (π.χ. Dall-e), θα δώσουμε ζωή στις εικόνες μας, με image-to-video generators (π.χ. Runwayml) και τέλος, μετουσιώνοντας σε ΑΙ και ΙοΤ συσκευές τις ιδέες των μαθητών μας, θα φτιάξουμε “έξυπνες” φωλιές, που θα συμβάλουν στην πρόβλεψη, πρόληψη ή και διαχείριση της κάθε φυσικής καταστροφής.

*Πληροφορίες σχετικά με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και τις οδηγίες κατασκευής και συναρμολόγησης, υπάρχουν στα αντίστοιχα βίντεο παρουσίασης της “έξυπνης” φωλιάς κάθε φαινομένου.

 

ΦΑΣΗ 1: ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΠΡΟΤΕΡΗΣ ΓΝΩΣΗΣ – ΡΟΜΠΟΤ, ΑΙ ΚΑΙ ΙοΤ

Προσδοκώντας στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός έργου που θα βασίζεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας, αλλά και θα οικοδομεί τη νέα γνώση επάνω στην προϋπάρχουσα, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ανίχνευση των πρότερων αντιλήψεων και εμπειριών των μαθητών σχετικά με τα ρομπότ, την Τεχνητή Νοημοσύνη και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων. Μέσα από φύλλα εργασίας, εποπτικό υλικό, παραμύθια (π.χ. “Άννα Πένσα”) και βιβλία (π.χ. “Ο υπέροχος πλανήτης μας – Τα Ρομπότ”), οι μαθητές γνώρισαν τα ρομπότ, τη λειτουργία και τις πιθανές χρήσεις της ΑΙ και του ΙοΤ. Παράλληλα, στο πλαίσιο της συνεργασίας Σχολείου – Οικογένειας, κλήθηκαν να κατασκευάσουν με τους γονείς τους Ρομπότ, στα οποία δώσαμε ήχο και κίνηση μέσω της εφαρμογής ChatterPix και τα οποία παρουσιάζονται στην παρακάτω ψηφιακή έκθεση:


https://www.emaze.com/@ALLZFOFZR/gallery

 

ΦΑΣΗ 2: ΠΡΟΛΗΨΗ, ΠΡΟΒΛΕΨΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ

Στο δέντρο της αυλής μας ένα ροζ πραγματάκι φαίνεται… Τι να είναι άραγε;;; Ένα μικρό πουλάκι, η Birdie, που ισχυροί άνεμοι την έφεραν ως εδώ…

Αφού μας διηγήθηκε την ιστορία της, θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για το φαινόμενο που της προκάλεσε τόσο μεγάλη συμφορά…

Σκανάραμε λοιπόν τον κώδικα που βρήκαμε στο μήνυμά της και παρακολουθήσαμε την ιστορία της.


Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να βρούμε υλικά που αντέχουν σε πολύ ισχυρούς ανέμους για να φτιάξουμε τη φωλιά της.



Χωριστήκαμε σε ομάδες και κατασκευάσαμε φωλιά για την Μπέρντι, με διάφορα υλικά.




Κατά τη διάρκεια ενασχόλησής μας με τον Άνεμο και τα φαινόμενα που συνδέονται με αυτόν (π.χ. ανεμοστρόβιλος, τυφώνας, κυκλώνας κ.λπ.), γνωρίσαμε τις αιτίες και τα αποτελέσματά του, καθώς και τη χρησιμότητα του ανέμου στη φύση και στον άνθρωπο. 



Μάθαμε για τα μποφόρ και φτιάξαμε ανεμούρια για να καταλάβουμε την κατεύθυνση του ανέμου.



Γνωρίσαμε το ανεμόμετρο



και το προγραμματίσαμε ώστε να χτυπάει συναγερμός όταν ο άνεμος ξεπερνά τα 7 μποφόρ, ώστε να προλάβει η Μπέρντι να φύγει. 

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
01:53

Ζωγραφίσαμε τον ανεμοστρόβιλο και μάθαμε τα τρία πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε: Να έχουμε έτοιμο ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης, κατά τη διάρκεια του φαινομένου να μείνουμε ήρεμοι και να βρούμε καταφύγιο σε υπόγειο ή μέσα στο μπάνιο, μακριά από παράθυρα.



Κατασκευάσαμε τον δικό μας ανεμοστρόβιλο και τον προγραμματίσαμε όπως και με το ανεμόμετρο, όταν ο άνεμος είναι ισχυρός, να χτυπά ο συναγερμός.

Μάθαμε επίσης να προετοιμαζόμαστε σωστά αλλά και τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.



Καλέσαμε την Αστυνομία για να μας ενημερώσει σχετικά με τις Φυσικές Καταστροφές



και δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι, όπου προγραμματίσαμε το Ρομπότ mTiny να μεταμορφώνεται σε περιπολικό, πυροσβεστικό ή ασθενοφόρο, ανάλογα με το σενάριο.




  Φτιάξαμε το δικό μας σακίδιο έκτακτης ανάγκης και το εφοδιάσαμε με ό,τι μας είναι απαραίτητο για να αντιμετωπίσουμε μια φυσική καταστροφή.

Παράλληλα, για να ενημερώσουμε την τοπική και ευρύτερη κοινότητα, με τα σχολεία – εταίρους δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βίντεο για τον Κυκλώνα:

Η έξυπνη φωλιά του Κυκλώνα

Για να προφυλάξουμε τη Birdie από τους δυνατούς ανέμους και τους κυκλώνες, δημιουργήσαμε μία “έξυπνη” φωλιά, η οποία ανιχνεύει την ταχύτητα του ανέμου! Χρησιμοποιήσαμε Nezha, Microbit, κινητήρα και ποτενσιόμετρο.


Προσαρτήσαμε στη φωλιά έναν ανεμοστρόβιλο και έτσι όταν ο άνεμος είναι ισχυρός προς θυελλώδης, χτυπά ο συναγερμός ώστε η Birdie να προλάβει να εγκαταλείψει τη φωλιά της.

 

  • Η BIRDIE ΚΑΙ Η ΠΛΗΜΜΥΡΑ

Ο Κυκλώνας ξερίζωσε τα δέντρα στο δάσος της Birdie… Έτσι, με τις πρώτες βροχές, η φωλίτσα της πλημμύρισε. Τι είναι όμως η πλημμύρα;



Στην ενότητα αυτή, μάθαμε τις αιτίες και τα αποτελέσματα της πλημμύρας, εστιάσαμε στη χρησιμότητα αλλά και στα προβλήματα που δημιουργεί το νερό, ανακαλύψαμε και κατασκευάσαμε όργανα μέτρησης του νερού, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από την Πλημμύρα. Επίσης, μάθαμε να καλούμε τις γραμμές έκτακτης ανάγκης και να δίνουμε τις σωστές πληροφορίες.

Με τη βοήθεια των γονέων, κατασκευάσαμε αντιπλημμυρικές φωλιές. Οι φωλιές αυτές χρησιμοποιήθηκαν στη μακέτα μας και εκεί συνδέσαμε αισθητήρες και κινητήρες.



Παράλληλα, για να ενημερώσουμε την τοπική και ευρύτερη κοινότητα, δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βίντεο για την Πλημμύρα:

 

Η έξυπνη φωλιά της Πλημμύρας

Για να προφυλάξουμε τη Birdie από την πλημμύρα, δημιουργήσαμε μια έξυπνη φωλιά που ανιχνεύει τη στάθμη του νερού.



Χρησιμοποιήσαμε Microbit, Αισθητήρα υπερήχων, Mp3 και Nezha. Όταν η στάθμη ανέβει, ακούγεται από το Mp3 “Birdie φύγε, πλημμυρίζει η φωλιά σου”. Παράλληλα, τα δεδομένα των αισθητήρων στέλνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω thingSpeak στο tablet ή το Smartphone του χρήστη.

  • Η BIRDIE ΚΑΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ 

Η γη άρχισε να κουνιέται… Τι να συμβαίνει άραγε;;; Σεισμός!!! φωνάζουν όλοι. Τι είναι όμως ο Σεισμός; Στην ενότητα αυτή, μάθαμε τις αιτίες και τα αποτελέσματα του σεισμού, τα όργανα και την κλίμακα μέτρησής του, δημιουργήσαμε το δικό μας σεισμογράφο, αλλά γνωρίσαμε και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό. Επίσης, πειραματιστήκαμε φτιάχνοντας αντισεισμικά κτίρια, με διάφορα υλικά.

Παράλληλα, για να ενημερώσουμε την τοπική και ευρύτερη κοινότητα, δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βίντεο για το ΣΕΙΣΜΟ:

 

Η έξυπνη φωλιά του Σεισμού

Για να προφυλάξουμε τη Birdie από το σεισμό, δημιουργήσαμε μία έξυπνη αντισεισμική φωλιά. Χρησιμοποιήσαμε ένα Microbit. Όταν η γη αρχίσει να δονείται, χτυπά ο συναγερμός.

 

  • Η BIRDIE ΚΑΙ Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ

Ασφυκτική ζέστη σήμερα… Η θερμοκρασία όλο και ανεβαίνει… Μα, κάτι μυρίζει… Τι να είναι άραγε; Πυρκαγιά!!! Φύγετε όλοι! Τι είναι όμως η πυρκαγιά; Στην ενότητα αυτή, μάθαμε τις αιτίες και τα αποτελέσματά της, εστιάσαμε στη χρησιμότητα αλλά και στα προβλήματα που δημιουργεί η φωτιά, γνωρίσαμε το επάγγελμα και τη στολή του πυροσβέστη, πώς είναι ένα πυροσβεστικό όχημα, τι έχουν μέσα οι πυροσβεστήρες… Επίσης, πειραματιστήκαμε με το τρίγωνο της φωτιάς και ανακαλύψαμε τι είναι αυτό που κρατάει τη φλόγα αναμμένη! Γίναμε πυροσβέστες και σβήσαμε φωτιές με τα Beebot σε έναν αγώνα δρόμου.



Παράλληλα, για να ενημερώσουμε την τοπική και ευρύτερη κοινότητα, δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βίντεο για την Πυρκαγιά:

https://bit.ly/4bcT4aB

 Η έξυπνη φωλιά της Πυρκαγιάς

Για να προφυλάξουμε τη Birdie από την πυρκαγιά, βάλαμε έναν φύλακα στο δάσος που μόλις αντιληφθεί φωτιά, καλεί αμέσως την πυροσβεστική. Χρησιμοποιήσαμε TP Bot, Microbit

  Φτιάξαμε ήδη 4 έξυπνες φωλιές για τη Birdie: Μία αντιανεμική, μία αντιπλημμυρική, μία αντισεισμική και μία αντιπυρική. Τι θα γίνει όμως εάν η Birdie βρεθεί σε κίνδυνο, ενώ κουρνιάζει σε λάθος φωλιά;;; Μήπως να φτιάξουμε μια ΠΑΝ-έξυπνη φωλιά, που θα ανιχνεύει ΌΛΕΣ τις φυσικές καταστροφές και θα προφυλάσσει τη Birdie από αυτές;;;

Χρησιμοποιήσαμε όλους τους αισθητήρες, μία κάμερα με Τεχνητή Νοημοσύνη, το αυτοκινητάκι TpBot και … ΈΤΟΙΜΟΙ!!!

(https://www.canva.com/design/DAGHvm3uF7M/XfY9lkquUJud0Qmzx9y9Gg/watch?utm_content=DAGHvm3uF7M&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η Αξιολόγηση ήταν διαμορφωτική και γινόταν καθ’όλη τη διάρκεια του έργου μέσα από τα φύλλα αξιολόγησης που συμπλήρωναν οι μαθητές μας πριν και μετά την ολοκλήρωση του φαινομένου που εξετάζαμε. Παράλληλα, διαμοιράστηκε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης το οποίο οι μαθητές μας συμπλήρωσαν με τους γονείς τους στο σπίτι, στο οποίο χρησιμοποιήσαμε κατά βάση εικόνες, ώστε να μπορούν οι μαθητές προσχολικής ηλικίας να το συμπληρώσουν.



https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc31AR4paIQaYlAXV075kSLGrcbmoApMr-wDGwb1BjmMnrxcQ/viewform

Τέλος, δημιουργήσαμε ένα διαδικτυακό παιχνίδι γνώσεων στο Wordwall



 https://wordwall.net/resource/74181266/%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%ad%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%bc%cf%80%ce%ad%cf%81%ce%bd%cf%84%ce%b9


ΔΙΑΧΥΣΗ

To έργο έγινε γνωστό μέσα από τις επίσημες ιστοσελίδες των συνεργαζόμενων σχολείων αλλά και μέσα από αναρτήσεις σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης των συνεργατών.

https://1o-nipagogeio-lagynon.blogspot.com/search/label/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82%20%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AD%CF%82 

Επίσης, παρουσιάστηκε στην Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών & Καινοτόμων Δράσεων στο πλαίσιο προώθησης και προβολής του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγείων των Δήμων Κιλκίς, Παιονίας, Λαγκαδά και Ωραιοκάστρου.


 



ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ - ΑΝΕΜΟΣ

Φέτος, υλοποιούμε ένα Ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα Ρομποτικής και STEM το οποίο σχετίζεται με τις Φυσικές Καταστροφές και ονομάζεται "AI & IoT, Let us save Birdie's Tree". 

Το έργο, στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από Ελλάδα και Κύπρο, βασίζεται σε μια σειρά βιβλίων του Children’s Health Queensland Hospital and Health Service, οι οποίοι μας παραχώρησαν όλο το υλικό και τις κούκλες δωρεάν, όταν ενημερώθηκαν για το έργο μας.

Το σενάριο:

Αρχικά, βρήκαμε ένα πουλάκι, την Birdie, στο δέντρο της αυλής μας. Είχε καταστραφεί η φωλιά της από έναν κυκλώνα και ζητούσε τη βοήθειά μας.




Της φτιάξαμε φωλιές.






Μελετήσαμε για τον άνεμο. Διαβάσαμε έναν αρχαίο μύθο για τον άνεμο και το ζωγραφίσαμε.

Σχεδιάσαμε μια συνεργατική αφίσα για τη χρησιμότητα του ανέμου. 


Ο άνεμος βοηθά τα πουλιά να πετάξουν, τις βάρκες να ταξιδέψουν, τους ανεμόμυλους να γυρίσουν και επίσης είναι αυτός που βοηθά στην επικονίαση.

Μάθαμε για τα μποφόρ και γνωρίσαμε το ανεμόμετρο. 

Καταγράψαμε τον άνεμο στις ζωγραφιές μας



Μετρήσαμε τον άνεμο με ένα σύστημα που δημιουργήσαμε συνδέοντας ένα ανεμόμετρο και Microbit, ώστε να προειδοποιεί την Μπέρντι όταν ο άνεμος είναι πολύ ισχυρός.
Φτιάξαμε τα δικά μας ανεμούρια και τα κρεμάσαμε στην αυλή για να μελετήσουμε την κατεύθυνση του ανέμου.


Μάθαμε πώς δημιουργείται ο κυκλώνας, ο τυφώνας και ο ανεμοστρόβιλος και τον ζωγραφίσαμε.







Δημιουργήσαμε έναν ανεμοστρόβιλο, χρησιμοποιώντας Microbit, κινητήρα και ποτενσιόμετρο.


Ζωγραφίσαμε τον ανεμοστρόβιλο και μάθαμε τα τρία πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να προστατευτούμε: Να έχουμε έτοιμο ένα σακίδιο έκτακτης ανάγκης, κατά τη διάρκεια του φαινομένου να μείνουμε ήρεμοι και να βρούμε καταφύγιο σε υπόγειο ή μέσα στο μπάνιο, μακριά από παράθυρα.



Η γωνιά του Ανέμου στο σχολείο μας



Ετοιμάσαμε το σακίδιο έκτακτης ανάγκης της τάξης μας. Βάλαμε μέσα Φαγητό, νερό, φάρμακα, σφυρίχτρα και φακό.



Τα παιδιά πήραν ως αποστολή στο σπίτι να ετοιμάσουν το σακίδιο έκτακτης ανάγκης για το σπίτι τους.



Τα σακίδιά τους μπορείτε να τα δείτε εδώ

https://padlet.com/1oniplag/padlet-hbkxsh7e3s0beetk 

Έγινε με το Padlet
Τώρα είμαστε έτοιμοι και δε φοβόμαστε το δυνατό άνεμο.