Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Στο κεφάλι το'χω: Παιχνίδι με τα ονόματα στο Νηπιαγωγείο

Παίζουμε στο Κεφάλι το'χω;;;
Ένα παιχνίδι που έχει τρελάνει τα παιδιά, σε παραλλαγή.

Τα παιδιά εκ περιτροπής φορούν το στέμμα στο κεφάλι και επιλέγουν με κλειστά μάτια μια καρτέλα από τα ονόματα της τάξης. Έπειτα αρχίζουν τις ερωτήσεις:
Είναι αγόρι ή κορίτσι;
Είναι νήπιο ή προνήπιο;
Έχει ξανθά ή μαύρα μαλλιά;
Είναι ο.....

Μόλις βρει ο παίκτης ποιο παιδί έχει στο κεφάλι του, παίρνει την καρτέλα και εκείνο το παιδί φοράει το "στέμμα". Στη συνέχεια, αφού όλα τα παιδιά έχουν καρτέλα στο χέρι, παίζουμε ένα παιχνίδι ταχύτητας. Τους δίνουμε 10 δευτερόλεπτα για να δώσουν την καρτέλα στο φίλο τους και να πάρουν την δική τους.
Δοκιμάστε το!!
Καλή διασκέδαση!!!!!!!

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2018

Οι Κανόνες του Λέανδρου

Ο Λέανδρος - η μασκότ μας - είναι ο καλύτερος βοηθός για όλα τα θέματα!!! Αφού λοιπόν υποδεχθήκαμε το νέο συμμαθητή μας, στη συνέχεια του είπαμε τους κανόνες με τους οποίους λειτουργεί η ομάδα μας. Το κάθε παιδί πρότεινε και έναν κανόνα. Όταν κάποιος χρησιμοποιούσε κανόνα που ξεκινούσε με το ΔΕΝ, έπρεπε να πει και τι κάνουμε αντί για το τι δεν κάνουμε. Έτσι, αφού με τις παλάμες μας αφήσαμε τα αποτυπώματά μας στο χαρτί, δημιουργήσαμε τους
ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΛΕΑΝΔΡΟΥ

Κάθε χεράκι και ένας κανόνας!!!
Καλή συνέχεια

Keep Sharing!!!


Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018

Μαθαίνω τις γωνιές του Νηπιαγωγείου...παίζοντας

Σήμερα ξεναγήσαμε τον Λέανδρο, τη μασκότ μας το λιοντάρι, στο Νηπιαγωγείο μας.  Έτσι παίξαμε ένα παιχνίδι. 
Πρόκειται για μια παραλλαγή του Λύκε - Λύκε είσαι εδώ:

Λέανδρε - Λέανδρε είσαι εδώ;;;

Περπατώ περπατώ στο σχολείο, όταν ο Λέανδρος δεν είναι δω
Λέανδρε Λέανδρε που είσαι;;;;;

(Διαβάζουμε το αίνιγμα, και τα παιδιά πρέπει να μαντέψουν τη λύση και να τοποθετήσουν τη γαντόκουκλα του Λέανδρου σε εκείνη τη γωνιά). Λέανδρε ξέρεις πού είσαι;;;;
Στη συνέχεια, ανά ομάδες ζωγραφίσαμε το αίνιγμα της κάθε γωνιάς, για να γίνει η ταμπέλα της.




Τα αινίγματα σε pdf μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.


Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

Ψάχνω - ψάχνω το λιοντάρι...που δεν πάει σχολείο - Δραστηριότητες για τις πρώτες μέρες στο σχολείο

Πρώτη μέρα στο σχολείο. Η ατμόσφαιρα κάπως μουδιασμένη... 
Ευτυχώς που είχα προθερμάνει την ομάδα με το γράμμα του Λέανδρου και τη "μαγική φλογέρα" που τους έδωσε. Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο με τη φλογερίτσα τους και περίμεναν πότε θα γνωρίσουν τον Λέανδρο.

Αφού λοιπόν μαζευτήκαμε στην παρεούλα και ξαναδιαβάσαμε το γράμμα του, ήταν έτοιμα όλα για τη μεγάλη εμφάνιση....
Τα παιδιά έπαιξαν τον μαγικό ρυθμό στη φλογέρα τους και ο Λέανδρος εμφανίστηκε. Τους συστήθηκε και συστήθηκαν κι αυτά με τη σειρά τους.  Στη συνέχεια τους διάβασε το παραμύθι της Μαριλίτας Χατζημποντόζη "Δεν πάω σχολείο"

Ο Λέανδρος δεν θέλει να πάει σχολείο... διαβάζουμε τη μισή ιστορία και έπειτα η γαντόκουκλα Λέανδρος ζητά από τα παιδιά να πουν τη γνώμη τους. 
Τα παιδιά τον συμβουλεύουν να αλλάξει γνώμη και να πάει σχολείο. Γιατί θα έπρεπε να πάει;; Τα παιδιά δίνουν τις απαντήσεις τους.
- Είναι ωραία στο σχολείο
- Έχει πολλά παιχνίδια
- Κάνεις νέους φίλους
- Μαθαίνεις πολλά πράγματα
Έτσι λοιπόν ο Λέανδρος αλλάζει γνώμη και αποφασίζει να τους ακούσει... και φυσικά είναι τέλεια στο σχολείο.


"Ψάχνω - Ψάχνω το λιοντάρι" - Ψυχοκινητικό παιχνίδι
Πρόκειται για την ελληνική έκδοση του We're going on a lion hunt

Mπορείτε να βρείτε διάφορες εκδοχές στα ελληνικά,όπως αυτή του elniplex. Εγώ έκανα μια διασκευή, με τη συμβολή της Κατερίνας Σπίτσα και σας την παρουσιάζω.
Ένα παιδί ντύνεται λιοντάρι και κρύβεται στη "σπηλιά". 
Οι υπόλοιποι ξεκινούν την περιπέτεια!!! Ο ρυθμός είναι ίδιος με του αγγλικού τραγουδιού. Σε κάθε "στάση" κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις (ανοίγουμε δρόμο με τα χέρια για τα χόρτα, κολυμπάμε στη λίμνη, σκαρφαλώνουμε στο βουνό, πηδάμε στις λάσπες κλπ)

Μιλάμε για τρομερή επιτυχία. Όλη την ημέρα παίζαμε το λιοντάρι, το οποίο φυσικά εμπλουτίστηκε. Έτσι συναντήσαμε λεωφορεία, δεινόσαυρους, τρένα κλπ. 

Στο τέλος της ημέρας, τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους άρεσε από την πρώτη μας μέρα...




Καλή αρχή!!!

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Ημερολόγιο - Παρουσιολόγιο για το Νηπιαγωγείο με το Λιονταράκι

Το ημερολόγιό μας φέτος θα είναι κάπως έτσι...

Επέλεξα φέτος να δοκιμάσω τον τροχό για τις ημέρες της εβδομάδας. Έτσι γυρίζουν τα βελάκια και δείχνουν τρεις ημέρες: σήμερα, χθες και αύριο. 
To ημερολόγιο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.


Για να μάθουμε τις ημέρες, έγραψα ένα ποίημα για το Λέανδρο:
Το λιονταράκι

"Ξέρω ένα λιονταράκι που είναι τώρα στο μουσείο

Όμως όταν δεν τον βλέπουν, έρχεται και στο σχολείο

Κι από άγαλμα που είναι ζωντανεύει στη στιγμή
Κι εμφανίζεται στην τάξη για να μάθει μουσική.
Τη Δευτέρα που ξυπνάει καθαρίζει τη φωνή
και την Τρίτη θα γυαλίσει της κιθάρας τη χορδή
Την Τετάρτη τα πιατίνια θα χτυπήσει δυνατά
και την Πέμπτη εκεί στο πιάνο θα καθίσει με χαρά
Την Παρασκευή παίζει μαράκες, 
Σάββατο χτυπά το ντέφι
Και την Κυριακή το βράδυ τραγουδάει όλο κέφι
Έλα τώρα φιλαράκι να σου πω ένα μυστικό (χαμηλόφωνα)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΛΙΟΝΤΑΡΑΚΙ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ".



Ο πίνακας του καιρού είναι αμφορέας, τον οποίο μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ.



Παρουσιολόγιο ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ:



Πρώτες μέρες στο σχολείο: Γνωριμία με Το λιονταράκι

Καλή χρονιά σε όλους. Φέτος το λιονταράκι μας θα είναι η μασκότ της τάξης. Ο νέος μας φίλος λέγεται Λέανδρος... 
Ο Λέανδρος ζει στο Μουσείο και το σκάει για να έρθει στο σχολείο και να μάθει μουσική. Όλη λοιπόν η προετοιμασία για τις πρώτες μέρες, σχετίζεται με αυτό το σενάριο. Η πείρα μου έχει δείξει πως μια μασκότ - γαντόκουκλα βοηθά πολύ τα παιδιά να ξεδιπλωθούν και να νιώσουν άνετα τις πρώτες μέρες στο σχολείο. Για το λόγο αυτό, τα δωράκια του Αγιασμού ήταν μαγικά μουσικά οργανάκια που τα παιδιά θα πρέπει να φέρουν μαζί τους την πρώτη μέρα για να φωνάξουν τον Λέανδρο. 
Το γράμμα που τους δόθηκε ήταν αυτό

Ο στολισμός της τάξης αφορά το Μουσείο. Έτσι το ημερολόγιό μας στήθηκε κάπως έτσι...
Περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση...




Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

Lion Hunt - Μουσειακή Εκπαίδευση και Ρομποτική : Το φετινό μας πρόγραμμα

Το φετινό μας Πολιτιστικό eTwinning πρόγραμμα ονομάζεται "Lion Hunt @ the Museum: Art, History and Technoogy" και είναι ουσιαστικά ένα πρόγραμμα Μουσειακής Εκπαίδευσης και Τεχνολογίας. Ιδρύτρια είμαι εγώ και συνεργαζόμενα σχολεία τα παρακάτω:
Ο Λέανδρος είναι ένα λιοντάρι που βρέθηκε στο Μουσείο, χωρίς να ξέρει το πώς και το γιατί. Δεν του αρέσει στο Μουσείο γιατί μισεί τη μοναξιά. Έτσι, το σκάει και έρχεται στο σχολείο για να διαβάσει βιβλία και να μάθει Μουσική. Είναι αρχαίο λιοντάρι, που όμως έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά μέχρι να καταλήξει στο Μουσείο . Κάθε μήνα θα βρίσκουμε και ένα νέο στοιχείο για την ιστορία του…
Στο βάθρο του έχει κρυμμένα κωδικοποιημένα μηνύματα που όμως δεν μπορεί να αποκρυπτογραφήσει. Έτσι τα μοιράζεται σταδιακά -  ανά μήνα- με τα παιδιά, τα οποία ερευνούν μαζί και ανακαλύπτουν.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι:
Διατηρηση της εθνικης κληρονομιας
Γνωση του παρελθόντος
Ενίσχυση της εθνικης ταυτοτητας
Η εξοικείωση με τον μουσειακό χώρο.
Η γνωριμία με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, καθώς και με την επιστήμη της αρχαιολογίας και της συντήρησης
Η εξάσκηση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στον οπτικό αλφαβητισμό (παρατήρηση, σύγκριση, αναγνώριση υλικών)
Eξοικείωση με το QR Code, τη Ρομποτική και το Βeebot
Φυσικά ο Λέναδρος είναι και η μασκότ μας...

Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δράσεις θα μάθουν για τα μουσεία, τα αγάλματα των λεόντων ανά την Ελλάδα και την ιστορία τους, θα κάνουν ανασκαφές, θα μελετήσουν αστερισμούς, θα δημιουργήσουν και θα ζωγραφίσουν αγγεία, θα διαβάσουν και θα δραματοποιήσουν μύθους, θα επισκεφθούν μουσεία και θα μάθουν να συνεργάζονται και να ανακαλύπτουν τη γνώση. Επίσης θα έρθουν σε επαφή με τη ρομποτική με το Beebot.