Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό. Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου. Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο. Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com
Είναι γεγονός ότι τα παιχνιδοτράγουδα αποτελούν το καλύτερο εργαλείο μας για να εισάγουμε ή να δουλέψουμε ένα θέμα. Έγραψα λοιπόν ένα παιχνιδοτράγουδο για τα ρούχα του χειμώνα, που ελπίζω να σας αρέσει.
Το τραγουδάκι μας λοιπόν έχει ως εξής:
Τα παιδιά αναπαριστούν τις κινήσεις και φορούν κάθε φορά το αντίστοιχο ρούχο. Στο τέλος τα βγάζουν, τα πετούν και ξαπλώνουν. Eλπίζω να σας αρέσει.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ετοίμασα το τραγούδι σε Διαφάνειες
Επίσης, μπορούμε να ενώσουμε και τα ρούχα με τις λέξεις
Ο βάτραχος μισεί το Χειμώνα επειδή κρυώνει. Πάμε να τον ντύσουμε;;
Ανοίγουμε στο φυλλομετρητή την σελίδα Classroom screen και επιλέγουμε το ζάρι.
Στη συνέχεια κάνουμε διαμοιρασμό την εικόνα του ppt με το παιχνίδι
Ρίχνουμε το ζάρι και ανάλογα με τον αριθμό, ντύνουμε το βάτραχο. Τα παιδιά εκ περιτροπής πρέπει να αναγνωρίσουν τον αριθμό του ζαριού και να μας πουν ποιο ρούχο θα φορέσει ο βάτραχος.
2. Και τώρα η σειρά σου: Θα χρειαστούμε κασκόλ, μπουφάν, γάντια, κάλτσες και μπουφάν.
Τα παιδιά ένα - ένα εκ περιτροπής ή ανά ομάδες, ανάλογα με τον αριθμό του ζαριού, ντύνονται. Αν ξαναφέρουν τον ίδιο αριθμό, βγάζουν το ρούχο που έβαλαν.
Νικητής θα είναι όποιος καταφέρει να ντυθεί πρώτος.
Το παιχνίδι μπορείτε να το βρείτε εδώ. Κλικάρετε αρχείο αντιγραφή ολόκληρης παρουσίασης.
Αισίως πλησιάζουμε προς το Χειμώνα και δυστυχώς θα τον προεγγίσουμε εξ' αποστάσεως.
Η τάξη μας στολίστηκε Χριστουγεννιάτικα. Κάθε μέρα θα πατάμε στον αντίστοιχο αριθμό και θα εμφανίζονται οι αποστολές της ημέρας.
Όμως, τι βλέπω;;; Ήρθε και ένας νέος επισκέπτης στο σχολείο μας... Μα ποιος είναι αυτός ο βάτραχος;;;
Φέτος παρέα με το βάτραχο του Μαξ Βέλθουις θα γνωρίσουμε το Χειμώνα.
Παρακάτω περιγράφονται οι δραστηριότητες που αφορούν στο θέμα του Χειμώνα.
1. ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Αρχικά διαβάζουμε το παραμύθι του Μαξ Βέλθουις "Ο Βάτραχος το Χειμώνα".
Εάν δεν έχετε το βιβλίο, μπορείτε να δειξετε το βίντεο του παραμυθιού. Πατώντας το γραναζάκι, εμφανίζονται οι υπότιτλοι και επιλέγοντας τα ελληνικά, μπορείτε να τους διαβάζετε στα παιδιά όσο διαρκεί το βίντεο.
2. ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ
Στη συνέχεια παίζουμε το παιχνίδι κατανόησης.
Δημιουργός: Γρηγορία Θεοδωρίδου.
3. Τελικά ο χειμώνας είναι η χειρότερη εποχή, όπως πιστεύει ο βάτραχος;
Καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών.
4. Βρίσκω το Χ του χειμώνα και καταγράφω χειμωνιάτικες λέξεις, δημιουργώντας το λεξικό του Χ.
5. Μέσα Θέρμανσης
Ο βάτραχος δεν μπορεί να ζεσταθεί μόνο με τη σόμπα. Τι άλλα μέσα θέρμανσης θα μπορούσαμε να βάλουμε στο σπίτι του;
Τα παιδιά μας προτείνουν μέσα θέρμανσης και μέσω της εισαγωγής online clipart στο PowerPoint, τα τοποθετούμε στο σπίτι του κάπως έτσι...
Αυτές τις ημέρες ασχολούμαστε με τη σπορά, το αλεύρι και το ψωμί.
Διαβάσαμε την Κόκκινη Κοτούλα και αφού
αναδιηγηθήκαμε την ιστορία, μοιράσαμε ρόλους και παίξαμε παιχνίδι εμπέδωσης...
Ανακάλυψα πως υπάρχει ένα βιβλίο - συνέχεια της παραδοσιακής εκδοχής, στο οποίο η κόκκινη κοτούλα... θέλει να φτιάξει ΠΙΤΣΑ. Έτσι ετοίμασα υλικό σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ιστορία.
Η κόκκινη κοτούλα λοιπόν διαπίστωσε πως δεν έχει τα υλικά για την Πίτσα που θέλει να φτιάξει.
Έτσι αποφάσισε να πάει στο Σούπερ Μάρκετ.
1. Πήγε στο Σούπερ Μάρκετ και αγόρασε... (παιχνίδι Μνήμης)
Συνεχίζουμε τη λίστα με τα ψώνια της....το κάθε παιδί προσθέτει και ένα ακόμη αντικείμενο που αγόρασε η κοτούλα. Ο επόμενος πρέπει να θυμάται όλη την προηγούμενη λίστα και να την συνεχίσει.
2. Βρες και κύκλωσε....
3. Φτιάξε τη Δική σου Πίτσα
Τα παιδιά έχουν έτοιμη ζύμη για πίτσα ή σουβλακόπιτα και κομμένα τα υλικά (τυρί, ντομάτα, ελιές) σε τρίγωνα, τετράγωνα και κύκλους (αφού έχουμε συνεννοηθεί με τους γονείς από την προηγούμενη ημέρα)
Ανάλογα με τη διαφάνεια, προσθέτουν στην πίτσα τους το κατάλληλο υλικό.
Η Εξ' Αποστάσεως Εκπαίδευση δυστυχώς είναι μια καθημερινή πλέον πραγματικότητα. Οι Εκπαιδευτικοί καλούμαστε να κάνουμε την επαφή με τα παιδιά όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη.
Έχω συγκεντρώσει κάποιες ιδέες που έχουν καταγραφεί σε ομάδες εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο για παιχνίδια στην ΕξΑΕ και μαζί με κάποιες δικές μου προτάσεις, δημιούργησα οπτικοποιημένες καρτέλες για να τις παρουσιάζουμε στα παιδιά.
Παίζουμε;;;;;
1. Η Μάγισσα Παρδέλω: Φέρε κάτι που έχει χρώμα...
2. Δίνω ένα αίνιγμα για ένα αντικείμενο. Τα παιδιά βρίσκουν τη λύση και το βρίσκουν στο σπίτι.
3. Κλείνω το μικρόφωνο κάποιου και πρέπει να μας πει μια λέξη. Τα παιδιά μαντεύουν ποια λέξη λέει.
4. Συνέχισε τη φράση...
Λέω μια φράση. Σήμερα πήγα στο σούπερ μάρκετ και αγόρασα... μακαρόνια. Το επόμενο παιδί συνεχίζει τη φράση... Σήμερα πήγα στο σούπερ μάρκετ και αγόρασα μακαρόνια και μπανάνες κοκ. Ομοίως, μπορούμε να αλλάζουμε τις φράσεις πχ "Σήμερα άνοιξα το ψυγείο και έφαγα..."
5. Η ανακατωσούρα. Βάζω μουσική και τα παιδιά φέρνουν διάφορα αντικείμενα από διαφορετικά δωμάτια του σπιτιού. Στη συνέχεια μαντεύουμε από ποιο δωμάτιο ήταν το αντικείμενο. Ετοιμάζουμε και ψηφιακά το παιχνίδι και ταξινομούμε τα αντικείμενα.
6. Ολυμπιακοί Αγώνες... στο σπίτι μαζί με τους γονείς. Παιδιά και γονείς παίζουν διάφορα "αθλήματα".
7. Η μπουγάδα: Παίρνω δέκα μανταλάκια και προσπαθώ να τα βάλω στο κουκλάκι μου ή στην μπλούζα της μαμάς.
8. Βρες και φέρε...
9. Ο καθρέφτης: Δείχνω μια φατσούλα και την μιμούμαστε
10. Φτιάχνω λεξικό από.... ένα γράμμα.
Τα παιδιά με παιχνίδι ταχύτητας φέρνουν αντικείμενα από το συγκεκριμένο γράμμα. Στη συνέχεια ζωγραφίζουν αντικείμενα από αυτό το γράμμα στο μπλοκ, ένα γράμμα για κάθε σελίδα και τέλος, προσθέτουμε σε ένα PowerPoint αντίστοιχα cliparts. Έτσι δημιουργούμε τόσο ψηφιακό όσο και έντυπο λεξικό.
11. Μάντεψε ποιος γελάει...
Ζητούμε φωτογραφίες από τα χαμόγελα των παιδιών και τα τοποθετούμε σε ξεχωριστές διαφάνειες. Τα παιδιά πρέπει να μαντέψουν ποιος γελάει στη φωτογραφία. Ο εικονιζόμενος γράφει το όνομά του.