Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019

Μια ρομποτική βόλτα στον τόπο μας, την Όσσα, με τη βοήθεια του Beebot

Μια βόλτα στον τόπο μας....ρομποτικά

Φέτος με τα νηπιάκια της Όσσας συμμετέχουμε την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019 στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής 2019, με θέμα "Μια βόλτα στην πόλη μου".
 Τα παιδιά θα δημιουργήσουν ομάδες 3-6 μαθητών. Η κάθε ομάδα καλείται να παρουσιάσει την πόλη της με τα πιο σημαντικά αξιοθέατα, σύμφωνα με τη γνώμη των παιδιών. Η ομάδα θα δημιουργήσει μια πίστα και θα παρουσιάσει στην επιτροπή τα αξιοθέατα, με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.
Σκοπός της δράσης του Νηπιαγωγείου είναι οι μαθητές να έρθουν σε δημιουργική επαφή με τις βασικές έννοιες του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης (computational thinking), αναπτύσσοντας παράλληλα το καλλιτεχνικό τους αισθητήριο και την ικανότητά τους να συνεργάζονται. Επιπλέον, η δράση στοχεύει στην κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς δημιουργεί για τα παιδιά την ευκαιρία να κάνουν μία απλή παρουσίαση (με θέμα τα αξιοθέατα της πόλης τους) μπροστά σε μικρό κοινό, καθώς επίσης να έλθουν σε δημιουργική επαφή με μαθητές από σχολεία άλλων περιοχών της χώρας.


ΤΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΜΑΣ

Φάση 1: Γνωριμία με τα Μνημεία

Επιλέξαμε μια αυτούσια παρουσίαση των μνημείων της Όσσας κι αυτό γιατί τα συγκεκριμένα τρία βασικά μας κτίρια, το παλιό Δημαρχείο, ο Ναός των Ταξιαρχών και η Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη, είναι χαραστηρισμένα μνημεία από το Υπουργείο Πολιτισμού. Παράλληλα, στο παλιό Δημαρχείο στεγάζεται η Λαογραφική Συλλογή της Όσσας, ενώ έχει δημιουργηθεί από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Όσσας "Αγία Κυράννα" και ένα ανοιχτό Μουσείο Αγροτικής Ζωής, και συγκεκριμένα έχει αναβιωθεί το παλιό παντοπωλείο. 
Τα νήπια σε δράση και σε ρόλο δημοσιογράφων, επισκέφθηκαν τα μνημεία, τα φωτογράφησαν και ετοίμασαν βίντεο παρουσίασής τους. 



Παρακάτω το βίντεο παρουσίασης της Λαογραφικής Συλλογής από τα παιδιά

Φάση 2: Οι μακέτες μας
Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις φωτογραφίες μας για να παρουσιάσουμε το χωριό μας με τη βοήθεια του Beebot. Για το λόγο αυτό επιστρατεύσαμε τους γονείς και με πολύ απλά ανακυκλώσιμα υλικά και συγκεκριμένα άδεια κουτιά συσκευασίας, δημιουργήσαμε μικρά κομψοτεχνήματα. 
Η διαδικασία που ακολουθήσαμε με τα παιδιά ήταν η ακόλουθη:







Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα θαυμάσετε παρακάτω

Το παλιό Δημαρχείο
 

Ο Ναός Ταξιαρχών


Το παλιό παντοπωλείο
     

Η Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη

Για την Οικία Χατζή Χατζηχριστάκη συνεργαστήκαμε με τον Πολιτιστικό Σύλλογο της Όσσας και συγκεκριμένα με τον Άγγελο Μήτσα, ο οποίος μας έδωσε λεπτομέρειες και φωτογραφίες από την πρότερη κατάσταση του κτιρίου. 

Να υπενθυμίσουμε πως το συγκεκριμένο μνημείο το έχουμε υιοθετήσει ως Νηπιαγωγείο και αγωνιζόμαστε τα τελευταία 2 χρόνια για την ανάδειξη και διάσωσή του.


Ιερός Ναός Αγίας Κυράννας

Φάση 3: Ο χάρτης
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ορίσαμε τα σημεία του χάρτη από την είσοδο του χωριού και επιλέξαμε τις εικόνες. Τοποθετώντας τις στη σειρά, συνθέσαμε το χάρτη. Η εξαιρετική συνάδελφος και μαμά Γρηγορία Θεοδωρίδου, ανέλαβε το σχεδιασμό και την εκτύπωση του χάρτη σε μουσαμά.

Φάση 4: Τα σπίτια του χωριού
Τα σπίτια έγιναν αποκλειστικά από τα παιδιά από άδεια κουτιά γάλακτος.




ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ


Εν συνεχεία, σχεδιάσαμε το παιχνίδι - κηνύγι θησαυρού, γράφοντας τους γρίφους με τους οποίους το beebot θα καθοδηγείται από μνημείο σε μνημείο. Μόνο που το πήγαμε και λίγο παραπέρα. 

Είχα την τιμή να έχω μια μαμά - νηπιαγωγό που εκπονεί το μεταπτυχιακό της στη Ρομποτική και συγκεκριμένα στην επαυξημένη πραγματικότητα. 
Το παιχνίδι βασίστηκε στο συνδυασμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Επαυξημένης πραγματικότητας που αναπτύσσεται  στη Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία της Νηπιαγωγού Γρηγορίας Θεοδωρίδου με τίτλο "Αξιοποίηση Εκπαιδευτικής Ρομποτικής σε δράσεις υβριδικού χάρτη απτών αντικειμένων και επαυξημένης πραγματικότητας" στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών  "Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης", με κατεύθυνση "Πληροφορική και Νέες  Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση" του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με επιβλέποντα τον Αναπληρωτή καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη.

Με απλά λόγια, τα νήπια σκανάρουν τα μνημεία χρησιμοποιώντας το κινητό και βλέπουν τον Λέανδρο, ο οποίος τους λέει το γρίφο για την επόμενη στάση τους. Επίσης πατώντας στο κινητό, μπορούν να δουν τα βίντεο όπου τα παιδιά παρουσιάζουν τα Μνημεία του τόπου τους.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε μια παρουσίαση του παιχνιδιού από τα παιδιά.





Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ; Ο Λέανδρος στο Διάστημα

Ο Λέανδρος, το λιονταράκι μας, έστειλε ένα γράμμα με το οποίο μας προσκαλούσε να γνωρίσουμε τον Αστερισμό του Λέοντα, μια που δημιουργήθηκε από το Λιοντάρι της Νεμέας, αλλά και άλλους αστερισμούς, και να δημιουργήσουμε τους δικούς μας.

fact image
Αρχικά μιλήσαμε για τους αστερισμούς και μάθαμε τι είναι. Παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο.
Στη συνέχεια είδαμε αστερισμούς και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τα ονόματά τους. Σαν τι μοιάζουν άραγε;;;





Έτσι πήραμε μολύβι και φαντασία και ζωγραφίσαμε σαν τί μοιάζουν οι Αστερισμοί...


Χρησιμοποιήσαμε διάφορα υλικά για να σχηματίσουμε τον Αστερισμό του Λέοντα.

Παρακάτω, με καλωδιάκια και πλαστελίνη τα παιδιά κάνουν μετρήσεις και κόβουν τα μήκη που χρειάζονται για τις αντίστοιχες αποστάσεις. ΜΕΤΡΑΩ, ΚΟΒΩ, ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ - ΜΕΤΡΑΩ, ΚΟΒΩ, ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ...




Φτιάξαμε τον δικό μας αυτοσχέδιο ουρανό και κάναμε πειράματα με το φακό (το είδαμε από τις συνεργάτιδές μας στην Κέρκυρα, Ηρώ Παπαδοπούλου και Ελένη Γουναροπούλου ή αλλιώς meleniro). Είδαμε έτσι πώς λάμπουν τα αστέρια στο νυχτερινό ουρανό.
Με τη βοήθεια της σκιάς, αποτυπώσαμε τα αστέρια στο χαρτί και σχεδιάσαμε αστερισμούς τους οποίους και ονομάσαμε.




Ακολουθήσαμε τη σειρά των αριθμών και σχεδιάσαμε τη διαδοχή των άστρων...

eTwinning Συνεργατικές Δράσεις:

- Το κάθε σχολείο έγραψε σε συνεργατικό έγγραφο ένα  στοιχείο που έμαθε για τον Αστερισμό του Λέανδρου


- Εντοπίσαμε τον αστερισμό του Λέοντα και σχεδιάσαμε δικό μας (Φύλλο εργασίας από το 12ο Νηπ. Βέροιας).







- Σχεδιάσαμε συνεργατικά έναν αστερισμό, βάζοντας το κάθε σχολείο και ένα αστέρι στον ουρανό. Τα παιδιά πρότειναν ονόματα για τον αστερισμό μας και τώρα ειμαστε στη διαδικασία της ψηφοφορίας.


Εσείς ποιο όνομα θα προτείνατε;;;