Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

Οι Θησαυροί του Τόπου μου


 Το πρόγραμμα "Οι Θησαυροί του Τόπου μου" υλοποιήθηκε από το 2ο Νηπιαγωγείο Καβαλαρίου το σχολικό έτος 2024-25 με σκοπό την ενίσχυση της βιωματικής μάθησης και της εξωστρέφειας.
Leaders ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ από Marina Zacharia

https://www.canva.com/design/DAGiwhEr97k/1YU86c4MsSpOKtaijqB51A/view

Βασικός στόχος ήταν η ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (συνεργασία, ενσυναίσθηση, επικοινωνία) καθώς και η ευαισθητοποίηση των παιδιών απέναντι στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον του τόπου τους σε συνδυασμό με την καλλιέργεια των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες του έργου ενσωμάτωσαν την εκπαιδευτική καινοτομία μέσα από επισκέψεις σε πολιτιστικούς και φυσικούς χώρους, εικαστικές και ψηφιακές δημιουργίες, καθώς και την εισαγωγή στις τεχνολογίες STEM και ρομποτικής.

IMG 20241215 112255

Καινοτομία & Εκπαιδευτική προσέγγιση Το πρόγραμμα βασίστηκε στη διαθεματική και βιωματική μάθηση, όπου τα παιδιά, μέσω της ενεργού συμμετοχής τους, ως Πειρατές της Γνώσης διερεύνησαν τον πολιτισμό και το περιβάλλον της περιοχής τους. Μέσω ενός εικονικού "κυνηγιού θησαυρού", οι μαθητές ανακάλυψαν και αποτύπωσαν τα μνημεία του τόπου τους, δημιουργώντας έναν διαδραστικό χάρτη με τις επισκέψεις τους. Οι δράσεις συνδυάστηκαν με την τεχνολογία, ενισχύοντας την κατανόηση των παιδιών για τις φυσικές επιστήμες και τις τέχνες.

IMG 20250206 112044

Δράσεις και δραστηριότητες Εκπαιδευτικές επισκέψεις: Τα παιδιά επισκέφθηκαν το δάσος της περιοχής τους, τον Λευκό Πύργο, το Πλωτό Μουσείο "Βέλος" και το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, εμπλουτίζοντας τη γνώση τους για την ιστορία και τον πολιτισμό. Έπειτα από κάθε επίσκεψη, ακολουθούσαν βιωματικές δραστηριότητες STEM με την εισαγωγή του Διαδικτύου των Πραγμάτων και των «Έξυπνων» Συσκευών. 

Πιο συγκεκριμένα, Κατά την επίσκεψη στο δάσος της περιοχής, τα παιδιά κατασκεύασαν φωλιές για τα πουλιά καθώς και δενδροστολίδια με σπόρους τα οποία κρέμασαν στα κλαδιά των δένδρων, συμμετέχοντας στη Δράση «Δέντρο – λιχουδιά για ζωάκια και πουλιά» της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης «Μαθαίνω για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση».https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/12/15/drasi-quot-dentro-lichoydia-gia-zoakia-kai-poylia-quot/ 

IMG 20250210 112309eikona Viber 2024 10 31 11 40 59 962 1εικόνα Viber 2024 10 31 11 39 53 456

Στη συνέχεια, οργανώθηκε δενδροφύτευση στην αυλή του Νηπιαγωγείου. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/11/06/an-kathe-mera-fyteya-ena-dentro/

Με τη βοήθεια της Τεχνολογίας, κατασκευάσαμε μια «έξυπνη» συσκευή με αισθητήρα υγρασίας και Microbit, η οποία μετρά τα ποσοστά υγρασίας του εδάφους και ειδοποιεί τους μαθητές όταν τα φυτά χρειάζονται πότισμα. Με αυτό τον τρόπο, οι μαθητές παρακολουθούσαν και φρόντιζαν τα δενδράκια τους.


Στο Λευκό Πύργο, οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν με το ψηλό κοντάρι της σημαίας και τα αρχαία νομίσματα. Βασισμένοι στις εντυπώσεις τους, με την επιστροφή μας, κατασκευάσαμε μια ρομποτική συσκευή με Microbit, η οποία φροντίζει για την αυτόματη έπαρση της σημαίας, ώστε να μη χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση. Με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα, και αποσπάσαμε Πιστοποιητικό Αριστείας. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/10/

eikona Viber 2024 10 28 08 31 32 844 1 1εικόνα Viber 2024 10 28 08 31 32 958εικόνα Viber 2024 10 28 08 31 32 900

Επίσης, κατασκευάσαμε πήλινα νομίσματα τα οποία εκθέσαμε στο Μουσείο των Πειρατών που οργανώσαμε στην τάξη, αλλά και νομίσματα με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, όπου κάθε παιδί σε αλληλεπίδραση με το chatbox δημιουργούσε το δικό του μοναδικό ψηφιακό νόμισμα.

Syllogh nomismaton

Κατά την επίσκεψή μας στο Πολεμικό Μουσείο, τα παιδιά ξεχώρισαν ως αγαπημένο έκθεμα, το αεροπλάνο που εκτίθεται στην αυλή. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα της κατασκευής ενός «έξυπνου» αεροπλάνου, το οποίο διέθετε αισθητήρα υπερήχων και Microbit και το οποίο λειτουργούσε αυτόματα μόλις εντόπιζε κίνηση. Μόλις πλησίαζε κάποιος, ο έλικας αυτόματα ξεκινούσε τη λειτουργία του και ήταν έτσι έτοιμο το αεροπλάνο προς απογείωση.

Screenshot 29

Τέλος, το Πλωτό Μουσείο Βέλος, μας έδωσε το έναυσμα για να δημιουργήσουμε τα δικά μας καράβια, να μελετήσουμε την επίπλευση και τη βύθιση, να κάνουμε πειράματα και να ασχοληθούμε με τη θάλασσα και τους πειρατές.

IMG 20250321 103058IMG 20250321 103119IMG 20250321 103104

IMG 20250321 102910 

Ως διάχυση του έργου μας δημιουργήσαμε ένα Podcast με το οποίο τα παιδιά περιέγραφαν το ταξίδι για την ανακάλυψη των αληθινών θησαυρών, με το οποίο συμμετείχαμε στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου «Κάντο να ακουστεί 2025»

εικόνα Viber 2024 11 15 20 37 33 678εικόνα Viber 2024 11 15 20 30 42 522

και το οποίο βραβεύτηκε ως το καλύτερο Podcast Νηπιαγωγείου. Το Νηπιαγωγείο μας ήταν το μοναδικό Νηπιαγωγείο που βραβεύθηκε ανάμεσα σε 205 συμμετοχές.

[embed]

Παράλληλα, δημιουργήσαμε μια ρομποτική πίστα με μακέτες από όλα τα μνημεία τα οποία είχαμε επισκεφθεί, στα οποία προσαρτήσαμε «έξυπνες» συσκευές. Με την πίστα αυτή συμμετείχαμε στο 10o Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής, το οποίο διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου βραβευθήκαμε με Βραβείο Τεχνολογικής Αρτιότητας.

Messenger creation EE7DB4FE 4B3B 44CD A8E1 EB4F4CD9C994Messenger creation E5855852 E014 4BD2 AF40 26EBF7507240IMG 20241215 112730

Messenger creation 31083A03 E5B6 4C34 BDCF 88954472C6AFIMG 20241215 134255 

Τέλος, παρουσιάσαμε το πρότζεκτ στους γονείς και την ευρύτερη κοινότητα μέσα από μια έκθεση – Μουσείο το οποίο οργανώσαμε στο Νηπιαγωγείο μας, αλλά και από τις αναρτήσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.


Κατασκευές και καλλιτεχνική έκφραση: Οι μαθητές δημιούργησαν μακέτες, έξυπνες συσκευές, ψηφιακές πινακοθήκες και έργα τέχνης εμπνευσμένα από τα τοπικά μνημεία. 

Ρομποτική & STEM: Ενσωμάτωσαν την τεχνολογία και την Τεχνητή Νοημοσύνη, κατασκευάζοντας αυτόματες «έξυπνες» συσκευές με Microbit, αναπαριστώντας ιστορικά γεγονότα μέσω προγραμματισμού και αυτοματοποιημένων μοντέλων. 

Φιλανθρωπικές δράσεις: Υλοποίησαν Χριστουγεννιάτικο μπαζάρ για την ενίσχυση των παιδιών με ανίατες ασθένειες. https://blogs.sch.gr/2nipkavalar/2024/12/22/i-ayli-ton-xotikon/ 

Ψηφιακές εφαρμογές και πολυμέσα: Δημιούργησαν ραδιοφωνικές εκπομπές και podcasts, όπου μίλησαν για τις εμπειρίες και τις ανακαλύψεις τους. Το Podcast που αναφερόταν στους Αληθινούς θηαυρούς, βραβεύτηκε στον ΠανευρωπαΙκό Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου Κάντο να ακουστεί 2025. Επίσης, παρουσίασαν τις δραστηριότητες Ρομποτικής και τις έξυπνες συσκευές που κατασκεύασαν στο Φεστιβάλ Ρομποτικής. 

Αποτελέσματα & αντίκτυπος Οι μαθητές μας συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις, ενισχύοντας τις ήπιες αλλά και ψηφιακές τους δεξιότητες. Δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές μιας φτωχής και αγροτικής περιοχής να αποκτήσουν ποικίλα ερεθίσματα, να συμμετέχουν σε πανευρωπαϊκές δράσεις, να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, να ασχοληθούν με την τεχνολογία και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι. Η σχολική μας μονάδα απέκτησε μια πρωτοφανή αναγνώριση μέσα από τις διακρίσεις που πέτυχε το συγκεκριμένο πρόγραμμα. 

Συγκεκριμένα απέσπασε 

- Βραβείο Μαθητικού Podcast στο Διαγωνισμό Μαθητικού Ραδιοφώνου 

- Βραβείο Τεχνολογικής Αρτιότητας στο Φεστιβάλ Ρομποτικής 

- Πιστοποιητικό Αριστείας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού EU CodeWeek. 

Γενικότερα όμως, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και τα ερεθίσματα τα οποία απέκτησαν οι μαθητές μας μέσα από βιωματικές παιγνιώδεις δραστηριότητες αποτελεί την καλύτερη διάκριση.