Χίλια καλωσορίσατε φίλοι μου αγαπημένοι. Λέγομαι Μαρίνα Ζαχαρία, είμαι νηπιαγωγός και με χαρά σας υποδέχομαι στο διαδικτυακό μου φτωχικό.
Το Ιστολόγιό μου απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, γονείς, αλλά και όσους αισθάνονται ακόμη παιδιά και προτείνει ιδέες και εκπαιδευτικές δράσεις. Oι δημοσιεύσεις μας αποτελούν πρωτογενές υλικό, το οποίο έχουμε εφαρμόσει στις τάξεις του νηπιαγωγείου.
Το Περί...Νηπιαγωγών αισίως διανύει τον 11ο του χρόνο στο διαδίκτυο. Όταν ξεκινήσαμε το 2010, τα ιστολόγια για νηπιαγωγούς ήταν μετρημένα στα δάχτυλα. Τώρα απλά ελπίζουμε να αποτελούμε κι εμείς ένα φωτεινό αστέρι στο διαδικτυακό μικρόκοσμο.

Αν έχετε υλικό προς δημοσίευση στείλτε μου e-mail nipiagogoi@gmail.com

ΚΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ! ! !

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

O τεμπέλης δράκος

Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ ΔΡΑΚΟΣ
ΦΩΣ – ΦΩΤΕΙΝΕΣ ΠΗΓΕΣ

Σήμερα παίξαμε τον τεμπέλη δράκο. Δεν μπόρεσα να βρω μεγάλο κουτί , γι’ αυτό αυτοσχεδίασα. Έτσι, γύρισα το κουκλοθέατρο στο πλάι και το σκέπασα με ένα μεγάλο υφαντό χαλί που βρήκα στην αποθήκη. Η σπηλιά του δράκου ήταν έτοιμη. 
Επίσης, η γαντόκουκλα που είχα πάρει από τα παιδικά γιαουρτάκια με το δράκο που φοράει ένα σκουφί ήταν ιδανική για να υποδυθεί τον τεμπέλη δράκο.

Το τραγούδι του είναι από τα αγαπημένα των παιδιών.

Το πρωί που ήρθαν τα παιδιά έβαλα το τραγούδι να ακούγεται και έστησα τη σπηλιά. Τα παιδιά, όπως ήταν αναμενόμενο, μπήκαν κατευθείαν μέσα στη σπηλιά, αλλά μερικά βγήκαν έξω καθώς φοβήθηκαν το σκοτάδι. Δραματοποιήσαμε το τραγούδι και στη συνέχεια ήρθε στο νηπιαγωγείο  μας ο τεμπέλης δράκος, που είναι πολύ νυσταγμένος και πολύ τεμπέλης. Όλη μέρα μένει μέσα στη σπηλιά και βγαίνει μόνο για να φάει και να πιει νερό από το ποτάμι. Έχει όμως ένα παράπονο. Φοβάται πολύ το σκοτάδι. Τι να κάνει για να έχει φως η σπηλιά του;
Τα παιδιά του λένε να πάρει φακό. Έτσι εμφανίζω το φακό, κάνουνε μια δοκιμή, αλλά βλέπουν ότι το φως που βγάζει είναι λιγοστό. Άλλη λύση; Το φαναράκι που έχουμε, απαντάνε τα παιδιά, κι έτσι ανάβουν και το φαναράκι, που φωτίζει αρκετά τη σπηλιά.


Ο δράκος τους ζητάει να του βρούνε κι άλλες λύσεις σε περίπτωση που του τελειώσουν οι μπαταρίες. Γι αυτό ζητάει από τα παιδιά να γράψουν στους φίλους του τους ιππότες μια λίστα με πράγματα που θα τον βοηθήσουν να φωτίσει τη σπηλιά του και να μη φοβάται πια.
Τα παιδιά του είπαν:
  • Να βάλει φωτοστέφανο
  • Να πάρει παπούτσια που φωτίζουν
  • Να βάλει τα λαμπάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο
  • Να πάρει φώτα από τα αυτοκίνητα
  • Να βάλει κεριά
  • Να πάρει μια πυγολαμπίδα για παρέα
  • Να βάλει μια τηλεόραση
Και μια πολύ καλλιτεχνική τους πρόταση: «Να πετάξεις στον ουρανό, να μαζέψεις τα αστέρια, να τα βάλεις σε ένα ωραίο βάζο και να τα έχεις για να σε φωτίζουν».


6 σχόλια:

  1. τι ομορφο αυτο με τα αστερια......αχ τα παιδια...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ πολύ όμορφη μεθοδολογία για την προσέγγιση του θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά δεν υπάρχει!!Έκανα κι εγώ σήμερα τη δραστηριότητα στο σχολείο και τα παιδιά τρελάθηκαν τόσο με τη σπηλιά όσο και με το δράκο!Όσο για τη λίστα που έγραψαν...ότι και να πω θα είναι λίγο.Σε ευχαριστούμε τόσο πολύ για τις πολύ όμορφες ιδέες και το υλικό που μας δίνεις!Ήδη έχω κάνει και τη δραστηριότητα με το αρκουδάκι και τα φαναράκια και συνεχίζω αύριο με το Φώτη και το Σκοτάδη. Αλήθεια, αυτό είναι κανονικό παραμύθι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όχι...Δική μου ιδέα :) αλλά τους άρεσε. Μάλιστα με τη χρήση του Φώτη, αποσπούμε τη σκέψη τους από τον ήλιο σαν μοναδική πηγή φωτός. Ψάχνουν λοιπόν έτσι όλους τους φίλους του Φώτη και δε μένουν στον ήλιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υποκλίνομαι! Υπέροχη δραστηριότητα και φανταστική η λίστα σας! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον τη συγκεκριμένη δραστηριότητά σου. Τη βρήκα πολύ όμορφη για να εκμαιεύσεις πληροφορίες για τις γνώσεις των παιδιών γύρω από τις πηγές φωτός αλλά και σαν θεατρικό παιχνίδι. Εξαιρετικό! Ωστόσο δεν έχει σχέση με τη Φυσική, όπου δε χωρούν ανιμιστικά στοιχεία. Εκεί θα πρέπει να γίνει διαχωρισμός επιστήμης και φαντασίας. Εξαρτάται ποιος είναι ο στόχος.
    Ποπη Πατηνιώτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας.